Ull

Blu-Ray

Forumet er livet
Oktoberskattene 2015
Novemberlykke 2015
Idag er det første dagen ungene får på seg ull . Makstemperaturen i løpet av dagen skal være 5 grader (er 3 grader og regn nå). Og det skal regne hele dagen.
Flere som må ta på ull idag?
 
Jeg har tatt frem ulljakka mi, jeg får med tynn topp med en jakke over mye av året og byttet ut bomull med ull i dag.

Eldste har brukt ullgenser en ukes tid, men i dag tok han en annen vanlig genser. Han er ti år og glad i ull egentlig.

Mellomste liker ikke ull, synes det klør og blir for varmt.
I dag er hun ikke helt i form, hoster og lite stemme, men ull har hun ikke valgt. Hun er 7,5 og velger også stort sett selv.

Yngste tåler ikke så godt ull så hun bruker det ikke så mye. Uansett fikk hun velde noe hun liker å ha på seg i dag. De er foto-dag.

Sist noen tok barnehagefoto hos oss var det de to eldste. Og eldste går i femte klasse nå så det er en stund siden. Da satt de begge i matchende ulltøy fra Janus så eldste mente jeg måtte finne frem den genseren til yngste nå, men mellomste har slitt den ut. Så hun har etter eget valg en kjole. Hun går ofte i kjole og skjørt, vi har noen som er klarert for bhg typisk enkle sommerkjoler. Selvsagt da med body under.

Her er ikke helt så kaldt som hos deg, men nesten. Om det var eldste i bhg så ja, ull. Men ungene er eldre og ting annerledes.

I morgen har derimot de to på skolen en aktivitetsdag hvor de er ute flere timer og da skal de nok ha ull på seg ja.
 
Skal bli opp til 10 grader i dag så får ikke ull på seg enda. Er 2 år og veldig varm av seg. Får derimot med seg ullgenser og bukse til å bruke under dressen om nødvendig.
 
Yngste på 6 har brukt ull litt en stund allerede. Hun fryser lett. Men har ikke brukt hver dag, og stort sett bare stilongs enda, og sokker

I dag var det 2 grader, regn og sur vind.

Eldste på 9 fikk tynne ullsokker på i dag, ellers ikke noe
 
Ja, gutta har brukt ull fra topp til tå i en uke nå. Blir nok kun det frem til våren igjen nå. :)
 
Nei, ikke i dag. Han hadde i går, da var de minus grader mår vi drog i bhg og de har ute/tur dag på mandager. Inntil videre blir det kun ull på sånne type dager. Han blir for varm inne.
Vi ser det an fra dag til dag.
 
Har brukt ull på mini ei ukes tid. Blir fort kaldt for de aller minste som ikke går.
 
Ikke enda. Er forholdsvis kaldt her og jeg kunne nok snart brukt ull. Mine barn er såpass varme av seg at det bare er tull enda. De kommer til å svette ihjel. De får ikke fleece under regntøyet i bhg en gang. De begge sier ifra hvis de synes det er kaldt.
 
Hentet yngste i bhg i regndress. Det regnet ikke i dag og hun har en parkdress. Med en strikket ull dress som er ganske tykk under

8-9 grader. Litt god og varm ja...
 
Her har eldste brukt ull i barnehagen i flere uker allerede.. blir vel som i fjor, 7 mnd med kun ullundertøy [emoji85]
 
Back
Topp