ull

MammatilAsk

Glad i forumet
hvor mye ull klær synes dere jeg bør strikke til den lille..? 

Nå er jeg førstegangs, så jeg kan jo ikke vite med sikkerhet hvor mye man trenger.
Men jeg tenkte sånn at det var kjekt å kunne ha to ullplagg i hver størrelse.
Så nå har jeg f.eks hentesettet i str 50/56 og et sett jakke, bukse, lue i samme.
I str. 62 har jeg mariusdressen, og et sett jakke, bukse, lue.
I str. 68 har jeg bare et sett jakke, lue. 

Jeg tenkte slik at det var greit å ha et skifte - for man vil sikkert som regel ha på ull hvis man skal ut å trille tur, eller ut å kjøre i vinter. Da er det greit å kunne bytte hvis noe blir skittent.
Nå er det IKKE jeg som har strikket ;p Jeg har ikke tålmodighet, er heller ikke så flink.
Men svigermor og mamma har vært ivrige strikkere. Så da har jeg kommet med ønsker :)
Og ullklærne i str. 62 er en del av julegaven fra dem :)

Ellers har jeg arvet flere par ullsokker som går høyt oppe på leggen - i de tre minste størrelsene ca. 

Det jeg ikke har er ullbodyer osv. Det er jeg så usikker på hva jeg trenger av...

Håper det var noe "vettugt" i dette ;) Hva har andre?

jeg strikker. så til nå har jeg strikket 
to dresser str 1-3 måneder. en tykk og en litt tynnere 
tre luer i merino ull
5 par sokker som går på leggen og 9 par som går høyt opp. str 0-1 år
fire ullbukser
to ulltepper(en tynn og en tykk)
5 par votter. 
10 par ammeinnlegg til meg
tre dresser, to bukser, to gensere og sokker i dukke str siden legen har sakt det kan hende jeg får i uke 35. 
tre jakker i forkjellig tykkelse

to sett i str 0-6 måneder(altså lue, jakke, bukser, sokker og votter) har jeg fått
har å monsterbukse fra førav. 

har strikket i tre år nå har en del fra første mann liggende så har vel helt opp til str 3 år nå. mest bukser og sokker siden jeg synes det er enklest. 

har ikke strikket noen hals til nå ser jeg.. da må jeg gjøre det.. 

Jeg har bare ett sett i hver str, men som hun øverst sier er det definitivt litt lite. Har mye ullundertøy og, men tenker å lage noen sett til til termin (kjenner jeg begynner å svette litt nå) er ikke lenge igjen:)

Back
Topp