Ull/Silke ammeinnlegg?

Agnete

Forumet er livet
Noen brukt dette?
Jeg har i dette svangerskapet begynt å reagere grusomt på ull, jeg får skikkelig utslett og det klør noe enormt. Det gjør jeg selv om ullen ikke er inntil kroppen min.
Men må ha noe varmt på puppene nå som det vil komme melk etterhvert å tenkte da på disse? Hvordan er ull/silke? Klør de også? Og vil de holde puppene varme :D
Noen andre anbefalinger?

Kjøpte noen på apoteket tror jeg. Ull på den ene siden og silke på den andre siden og da hadde silke inn mot huden. Veldig gode :)

Et lite tips er å bruke kompresser under. Sånne mepore i 10 x 10 cm. Jeg pleide å ha de nærmest huden etter jeg hadde smurt med purelan. :)

Et lite tips er å bruke kompresser under. Sånne mepore i 10 x 10 cm. Jeg pleide å ha de nærmest huden etter jeg hadde smurt med purelan. :)
Jeg har aldri smurt meg jeg, så har aldri hatt det behovet.
Men kanskje ett lag til mot huden før ullen vil gjøre at jeg ikke klør å får utslett :) Takk for tips :)

Har du prøvd ammeinnlegg av bambus?

Har du prøvd ammeinnlegg av bambus?

Nei, ser for meg at de kan være stive?:D
Kanskje vært ett forsøk når jeg reagerer slik på ull? Gruer meg slik til å ha innleggene på meg pga jeg reagerer slik. Men må ha noe varme for jeg får så lett betennelse:o

Brukte ammeinnlegg med en blanding av ull og silke samt Mepore engangsservietter på innsiden. Det gikk faktisk bra selv om jeg har atopisk eksem og reagerer på omtrent "alt". Mener jeg kjøpte dem på Nøstebarn i sin tid, men dette er jo flere år siden da ;).

Nei, ser for meg at de kan være stive?:D
Kanskje vært ett forsøk når jeg reagerer slik på ull? Gruer meg slik til å ha innleggene på meg pga jeg reagerer slik. Men må ha noe varme for jeg får så lett betennelse:o
Bambus er fantastisk mykt og deilig. ;) Det har jo også samme egenskapene som ull og anbefales virkelig dersom man ikke tåler ull :)

Jeg hadde ull/silke innlegg fra Nøstebarn og de er veldig gode. Men var litt øm/sår i starten av ammingen og da synes jeg det stakk litt/ var ubehagelig med ull/silke. :confused: Brukte de masse når sårheten gikk over da! :)

Bambus er fantastisk mykt og deilig. ;) Det har jo også samme egenskapene som ull og anbefales virkelig dersom man ikke tåler ull :)

Jeg hadde ull/silke innlegg fra Nøstebarn og de er veldig gode. Men var litt øm/sår i starten av ammingen og da synes jeg det stakk litt/ var ubehagelig med ull/silke. :confused: Brukte de masse når sårheten gikk over da! :)

Jeg brukte bare bambus i starten og det var virkelig redningen for såre brystvorter! De finnes ikke stive, tvert i mot er de veldig myke og gode :) Mine var fra Lilleba: http://www.lilleba.no/prod.php?id=101613

Forøvrig kan jeg bare kaste meg på hyllestkoret når det gjelder innleggene fra Nøstebarn, jeg klør lett av ull og reagerte ikke i det hele tatt :)

Back
Topp