Ull på sommeren

AstroNautet

Elsker forumet
Assistert-jentene
MayDay2021
Hvor mye ullklær kjøper dere inn og hva slags plagg? Trenger babyene også ull på høsten, når de har vokst seg litt større men det fremdeles er rimelig varmt ute (hvis vi får like varm september som foregående år da)?

Jeg har ikke tenkt til å kjøpe ull nå i første omgang. Jeg ser heller ann behovet :)

Har ikke kjøpt noe ull til sommeren, og kommer ikke til å gjøre det heller. Kommer til å bruke tynn dyne i vognen og ellers bomull:)

Jeg er ett ullfrelst menneske å har kjøpt bare ull:rolleyes: både til baby i magen og de barna på 6-7 og 8 år. Men her i Lofoten er det skjeldent veldig varmt da:p

Jeg brukte ikke ull på min første juli-jente, men har arvet litt ull til lillesøster, så mulig hun får på seg litt, også ser vi an behovet :)

Kjøper ikke inn noe ull før jeg vet at hun tåler det. Storebror fikk atopisk eksem av ull, så det var veldig kjipt å ikke få brukt noen av ullbodyene og strømpebuksene jeg kjøpte inn:/

Kommer derimot til å hamstre massevis av bambusklær når jeg finner det på salg! :)

Har kjøpt noe ull på salg, noe i de minste størrelsene, men det meste satser jeg på passer utover høsten/vinteren.
Tante (som bor i Afrika) bruker ull singleter og t-skjorter selv i 30 varmegrader, da ull puster mye bedre enn andre stoff.

Jeg kjøper ikke ull til sommeren, ser ann høsten.
Vi har litt etter storebror og det er som regel så varmt inne at vi ikke så behov for ull. Men har en del strikkaklær i ull som vi bruker inne om det er kaldt og når vi skal ut får døren.

Alt jeg strikker, til sommer og høst blir i ull:) bor jo på Vestlandet så.. :p

ikke kjøpt noe ull enda. venter med det til utpå høsten. vi bor på vestlandet da. hadde jeg bodd i nord norge hadde jeg nok kjøpt litt ullbodyer selv om det var sommer :)

Vi har etter storebror hvis behovet skulle melde seg[emoji4]

Har ikke kjøpt noe. Men har mye etter førstemann som var vinterbaby, så er behovet der så har vi etter han :)

Kjøper ikke inn noe ull før jeg vet at hun tåler det. Storebror fikk atopisk eksem av ull, så det var veldig kjipt å ikke få brukt noen av ullbodyene og strømpebuksene jeg kjøpte inn:/

Kommer derimot til å hamstre massevis av bambusklær når jeg finner det på salg! :)

Hvor selger de bambusklær? Jeg bor i Oslo men er førstegangs, så vet lite om det.

Hvor selger de bambusklær? Jeg bor i Oslo men er førstegangs, så vet lite om det.

Tror de fleste barneutstyrbutikker gjør det. Barnas hus har iallefall en god del. Merket hust & claire (har det blant annet på barnas hus men også frittstående butikker) har en god del herlig bambustøy.

Jeg er så usikker! Babyer er jo så forskjellige. Noen blir lett veldig varme og andre ikke! Så jeg tror nok jeg skal se det litt an når hun kommer[emoji846] Men jeg har arvet noen nyfødtbodyer i ull, så jeg får muligheten til å teste litt! [emoji4]

Har ull etter førstemann, tynn sommerull, som jeg gjenbruker. Ellers har jeg bare kjøpt ren bomull, ingen syntetiske fibre. Vær obs på at også bambus er kjemisk fremstilt i den formen som de er i klær, så anbefaler heller bomull fremfor bambus om du vil ha rene fiber.

Back
Topp