Dere som har skolebarn brukes ull der sånn som man gjør i barnehagen, med ull longs og gensere?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Det er heller det at når barna blir så gamle, så er det ikke like lett å bestemme hva de skal ha påHar ikke barn i skolealder, men jobbet på 1. trinn flere år. Og det varierer veldig. Noen har det (men da gjerne en bukse over stillongsen), mens andre bare bruker "vanlig" tøy. Varierer også voldsomt i bekledningen ute, virker som at enkelte foreldre slipper veldig opp sekundet de er ute av barnehagen.
Jeg hadde kjørt samme type påkledning som barnehagen, dog kanskje et skjørt eller en bukse over stilongs, eventuelt ullstrømpebukse hvis jente.
Lenge siden jeg kunne det med min på 4 år, så det er jeg kjent med. Og kommentaren var på yttertøy - ofte barna manglet det mest essensielle som en utebukse eller nye sokker fordi det var glemt. Man mister jo fort oversikt når man ikke lenger leverer fra dør til dør som i barnehagen.Det er heller det at når barna blir så gamle, så er det ikke like lett å bestemme hva de skal ha påUansett begynner de å kjenne mer på det selv, hva som passer å ha på seg. Du kan ikke bare tre ultrøya over hodet på en 9-åring slik du kan med en 3-åring, og det er helt greit!
De færreste slipper nok veldig opp, men det er forskjell på skole og barnehage . Hverfall her vi bor så er barnehagen mye mer ute og da er det større behov for ull.Har ikke barn i skolealder, men jobbet på 1. trinn flere år. Og det varierer veldig. Noen har det (men da gjerne en bukse over stillongsen), mens andre bare bruker "vanlig" tøy. Varierer også voldsomt i bekledningen ute, virker som at enkelte foreldre slipper veldig opp sekundet de er ute av barnehagen.
Jeg hadde kjørt samme type påkledning som barnehagen, dog kanskje et skjørt eller en bukse over stilongs, eventuelt ullstrømpebukse hvis jente.
Det er stor forskjell på en 9-åring og en 4-åring. Det er også stor forskjell fra barn til barn. Jeg har to varme gutter på 9 og 19. 19-åringen brukte ull under tøyet til han var 11(da begynte han bli veldig varm av seg), mens lillebroren kun vil ha på ulltøy om skolen skal på tur. Sånn har det vært siden han var 7. Det har jeg null problemer med å skjønne, da han sitter i t-skjorte og sokkeløs inne her hjemme i 18-grader. På skolen må han sitte i bukse, genser, sokker og sko, og da skjønner jeg godt at ull blir for mye. Det er lett å snakke om hvordan andre kler seg om man er kald selv, men det er ikke sikkert du får på dine barn ull heller når de blir skolebarn.Lenge siden jeg kunne det med min på 4 år, så det er jeg kjent med. Og kommentaren var på yttertøy - ofte barna manglet det mest essensielle som en utebukse eller nye sokker fordi det var glemt. Man mister jo fort oversikt når man ikke lenger leverer fra dør til dør som i barnehagen.

Det er stor forskjell på en 9-åring og en 4-åring. Det er også stor forskjell fra barn til barn. Jeg har to varme gutter på 9 og 19. 19-åringen brukte ull under tøyet til han var 11(da begynte han bli veldig varm av seg), mens lillebroren kun vil ha på ulltøy om skolen skal på tur. Sånn har det vært siden han var 7. Det har jeg null problemer med å skjønne, da han sitter i t-skjorte og sokkeløs inne her hjemme i 18-grader. På skolen må han sitte i bukse, genser, sokker og sko, og da skjønner jeg godt at ull blir for mye. Det er lett å snakke om hvordan andre kler seg om man er kald selv, men det er ikke sikkert du får på dine barn ull heller når de blir skolebarn.
Jeg er selv veldig kald og jeg grøsser fortsatt av bekledningen til gutta mine her hjemme, men har insett at det er jeg som trenger ulla, ikke de. I tillegg ser jeg gjennom jobben i barnehage store forskjeller på barns behov for bekledning. Noen må ha lite klær for å ikke bli våte av svette, andre fryser når de er godt kledd.
At barn mangler utetøy, ja. Det gjør de dessverre både i barnehage og skole. Mange skolebarn har også klærne de trenger, men bruker det ikke når de ser muligheten til å la være. Det er ikke nok voksenoppfølging i skolen til å unngå det. I barnehagen ringer man gjerne hjem om tøyet ikke er med, mens på skolen er ikke utetiden lang nok, i tillegg til at barnaskal og bør få litt ansvar for å kle på seg selv.
Dette ble mange redigeringer. Ikke meningen å høres sur og belærende ut, jeg er litt ukonsentrert i dag når jeg skriver![]()