Ull er gull året rundt!

Spørs hvilken ull det er snakk om. Jeg bruker ull jevnlig hele året. Feks tynn ullsinglet, sommerull-t-skjorte, tynn ullstrømpebukse, ullbh kan brukes nesten uansett sesong. :)

Med barna bruker jeg mest ull om vinteren og mindre og mindre utover våren.

Vi bruker ikke ull på våren/sommeren. Pakker bort ullklærne i april å tar det frem igjen i slutten av september, begynnelsen av oktober alt ettersom hvordan gradene er da.

Men ull er gull om høsten/vinteren :-)

Jeg forstår bare ikke at folk bruker ull på våren/sommeren når det er varmt. Hører alle sier «ull er varmeregulerende» men jeg synes ikke det stemmer hverken for meg selv eller jenta mi uansett hvilken ulltype vi har forsøkt, både jeg og hun holder på å smelte om vi har på ull, svette og klamme begge to.

Faktisk har vi nesten ikke brukt det på vinteren heller for vi klarer ikke ha det på oss innendørs i vanlig romtemp. Men utendørs i kaldt høst og vintervær er det flott:-)

Her fungerer ull veldig bra, vi bruker alle ull hele året - men selvsagt tynnere ull og ull/silke på sommeren. Og ikke sånn uansett hva vi gjør. Helt supert på typ svette turer i skog og mark på sommeren, slipper å bli klam og våt :)

Bruker kun ull på barna i vinterhalvåret. Sommerhalvåret foretrekker vi lite klær og gjerne lett og luftig. Frøkna går helst uten klær, og blir ihvertfall for varm med ull på sommeren.

Ull i alle former er alt for varmt om sommeren synes jeg. Da foretrekker jeg bomull og viskose (som bambus).

Så lenge ullen er tynn samt rein og uten plastikk, bruker vi den om sommeren. Andre ulltyper blir fort for varme/klamme, og legges bort når det ikke er vinter.

Nja, på sommeren syns jeg det stort sett blir for varmt, men kommer litt an på hvordan sommeren er da. Vært borti år der jeg har gått for ull året rundt. I fjor derimot, da var det ikke mye ull som ble brukt mellom vår og høst nei! :p

Nei :p bruker knapt ull om vinter, da det blir for varmt både for meg og guttungen, så om sommeren hadde det hvert drepen :p
Samboer bruker mye ull om vinteren da

Bruker ull unasett. Synes det er så synd at mange har ett negativt syn på å bruke ull om våren/sommeren. Ulla kan tilpasses tempratur og årstid.
Men komentrarer som at «det blir ikke for varmt nå?» «det blir ikke for mye klær?» osv, det provoserer meg.
En lett kortarma ullbody er vel ikke noe varmere enn en lett og kortarma bomullsbody som ikke puster godt nok?
Min mening, jeg elsker ull :D

Bruker ull unasett. Synes det er så synd at mange har ett negativt syn på å bruke ull om våren/sommeren. Ulla kan tilpasses tempratur og årstid.
Men komentrarer som at «det blir ikke for varmt nå?» «det blir ikke for mye klær?» osv, det provoserer meg.
En lett kortarma ullbody er vel ikke noe varmere enn en lett og kortarma bomullsbody som ikke puster godt nok?
Min mening, jeg elsker ull :D
For min del så er jeg også glad i ull :) men ta eldste barnet vår f.eks. Hun blir mer svett og klam av ull på sommer enn hun blir av bomull. Jeg tror bare at vi er forskjellige, og tåler noen ting bedre enn andre :)
Jeg skulle ønske at hun kunne bruke det mer, har mye fin ull som jeg ikke har lyst å pakke vekk :p

Her bruker vi ull nesten hele året - spesielt første året til lille. Synes de tynne ullbodyene var mye bedre å ha på i vogna på varme dager, enn bomullsbodyene. Bomull blir liksom så klamt, mens ull føler jeg puster bedre og transporterer fukten bort fra kroppen. Blir litt annerledes når barna blir eldre og mer aktive, men som grunnplagg går ull hele året her!

Skjønner ikke de som klarer det, jeg bruker ull kun når det er minusgrader og kaldt og vi skal ut. Inne kan jeg ikke gå med det, altfor varmt.

Her tåler ingen av barna ull..
Selv elsker jeg ull og bruker det gjerne på sommeren også..

Back
Topp