Ull eller bomull?

Forventningsfull:)

Glad i forumet
Maiblomstene 2017
Jeg driver og strikker litt klær, både til vår lille som kommer i november, og til noen venner som får barn snart. Foretrekker man ull eller bomull? Jeg skjønner jo at det i så fall må være ull som ikke klør, men tenk om barnet er hypersensitivt, og ikke skal ha ull i det hele tatt? Jeg syns deilig babyull kjennes så godt ut at jeg gjerne vil velge det, men samtidig ser jeg for meg at jeg har mer lyst til å kle barnet i bomull de aller første dagene.
Hvilke erfaringer har dere som har barn fra før?

❤ Ull! ❤ Kløfri sådan. Et must for vinterbabyer. Et fåtall er hypersensitiv, så jeg ville sjansa på at det går bra.

Vi har en del hjemmestrikk, det meste er ull, men det er plagg som er til å bruke som lag nr 2 eller elt ytterst.
Veldig glad i hjemmestrikk, men personlig mest glad i enten kjoler, rompere eller "ytterplagg", hadde nok ikke brukt strikket body :)

Jeg fikk noen hjemmestrikka bodyer fra min mor med de to forrige. Syns de ble litt tykke når ungene er nyfødt, men kanskje det er bedre når de blir litt større? Den ulla jeg har brukt mest på nyfødt er ultratynn. Gjerne kjøpt på nøstebarn eller englebarn.

Det finnes bodyer i så fin ull at det også kan hjelpe på huden til de som er veldig sensitive :) Her blir det ull hele veien, men hadde ligget unna strikket helt innerst :)

Vi har bare brukt ull hele vinteren, fra topp til tå. Først nå når det begynner å bli varmt ute har vi begynt å bruke litt bomull også

Her er strikketøy i ull gull verdt! :) 2 åringen hadde ein strikket body i merino ull, og den var skikkelig god og mjuk. No får du også garn i bambus, har strikket litt med det, så visst du sku ver uheldig med ein liten som ikkj tåler ull, så er bambus veldig godt! :D

Vi har bare brukt ull hele vinteren, fra topp til tå. Først nå når det begynner å bli varmt ute har vi begynt å bruke litt bomull også

Vi har i grunn stort sett brukt ull innerst året rundt. Den puster og regulerer varme også :) Og så slipper en at det blir klamt. Ull er gull. Men hjemmestrikka kan bli litt for tykt innerst etter min erfaring.

Hvis det er hjemmestrikka, så ville jeg ha strikka noe som skal være lag nr 2.
Ull er absolutt gull, vi får jo senhøst/vinterbabyer :)
Brukt masse ull til førstemann (augustbarn, begynte vel med ull rundt oktober), etter det har det gått mye i ull nesten hele året :) Den varmeste tiden på sommeren har han fått fri da ;)

ULL ER GULL! Kommer til å strikke og sy så mye som mulig i ull, selv om det nok vil snike seg inn litt bomull på symaskinen (mer stoff og lettere å sy). Er selv atopiker (eksem), og regner nesten med å få "sensitive" barn. Ull er likevel fantastisk, da det slipper ut fukt samtidig som det holder på varmen, tørker raskt, er antibakterielt ++

Ull er fantastisk! Har en 2 åring som alltid har vært litt sensitiv i huden, men f.eks hust and claire ull'en har aldri vært et problem. Og merinoull har også fungert godt. Blir nok å bruke tynne ullbodyer på lille frø som kommer i november også, er ikke så kaldt i denne delen av landet, men tynn ull er fantastisk uansett :)

Back
Topp