Ull body/klær

alltidrosa

Betatt av forumet
Hei alle der ute
Jeg sitter her og prøver å lete i jungelen av ting til babyen.
Jeg lurer på hva slags ullbody dere liker og hvor man kjøper dem.
Er helt grønn
Venter lillemann i september

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg kjøpte en ullbukse, en ullbody og en heldress i ull. Valgte en som har bomull på innsiden og myk ull på utsiden slik at den ikke irriterer lille.. Fra Barnas Hus.

Har brukt janus ull silke på begge mine. Minste jenten min er født i september hun også. etter hun ble født gikk det 2 dager og så var det minus grader. Så denne gangen kjøper jeg hovedsaklig ull bodyer, stillongs og ulldresser. fordelen med janus prinsesse bodyer er at en kan brette armene opp slik at blondekanten går oppover og dermed varer de litt lengre i str om du forstår hva jeg mener?

OK. Takk.
Hvor mange bodyer trenger men egentlig?

Har masse i bomull men igjen i ull .

Sent from my iPhone using BV Forum

Omslagsbody er supert :) Har hamstra litt forskjellig i ulik str. undervegs når eg finn ull på salg. Har alt fra reflex til joha, claire dk, tom&trine, Janus og litt div 2.sortering kjøpt på lagerutsalg. Har litt tynn og litt tjukkare ull. Du finn masse bra på m.a. spar kjøp.

Heil ulldress e gull!

Veir ikkje heilt, men eg ser for meg å ha ca.3-4 bodyar i str.50, 5 kanskje i str.56, og så fleire i dei andre større størrelsane. Har ikkje tenkt så nøye over det.

Jeg har tidligere brukt å kjøpe tilbudsull på petterpia.no. Masse fint ulltøy til redusert pris. Jeg har oftest kjøpt Joha som har bomull innerst og ull ytterst.

Joha og Janus er nok favorittene her, men har også hatt en god del fra Cubus og Tom og Trine fra Sparkjøp. Junior her reagerte aldri på ull, så her har jeg ikke vært så nøye på om det er renn ull eller ull/bomull da... Nøstebarn har jeg også hatt noen plagg fra, elsket pysjene og sparkebuksene, men bodyene ble aldri noen favoritt her.

Ull er vel det eneste jeg konsekvent har sagt at jeg ønsker meg i klær :)

Trenger ikke så mye i de minste str, 5-6 stk er nok. Ull kan man skylle av og la være å vaske, og man kan bruke dem flere dager på rad så lenge det ikke er kommet noe på dem. Da er bomull litt verre.

De strekker seg så mye i begynnelsen, at det er nesten en fordel med å ha en body for lite enn en for mye, for ellers blir det så dyrt :) Når man kommer opp i str 68-74 så kan man gjerne ha flere, for da har de gjerne en roligere vokseperiode :)

har ikke brukt så mye ull på mine 1.født i juni og 2.hadde atopisk eksem... men ull fra nøstebarn, janus er bra hvertfall :) kommer ikke kjøpe klær mindre enn 56...

Jeg hadde kjøpt litt, og så ventet og sett om ungen tålte det. Vi tapte mye på det til største, da det viste seg at hun ikke tålte ull rett på huden. :/ Mange penger tapt.
Vi er veldig fornøyde med Joha og Janus :)

Her har vi brukt janus, joha, hust&claire og reflex. Men siden mini har atopisk eksem, så har vi kun brukt ull/silke fra joha når han var bitteliten, en sånn krinkeldress fra janus og hele ulldresser med bomullsinnside fra de to siste. Er superfornøyd, men har aldri brukt dem rett på huden.
Denna gangen arver vi så mye at jeg ikke kommer til å kjøpe et eneste ullplagg, men bare håpe at han tåler ulla ;)

Jeg er også veldig glad i ullen fra joha og hust&claire.. joha har noe i ull/silke som jeg bare elsker!

Men har noen prøvd bambus til babyene? kom over dette blogginnlegget og har nettopp bestilt noe. Spent på å prøve! http://smaaungene.no/blog/for-varmt-for-kaldt

lillegutt er bortsekjemt før han har kommer ut, min beste venninne strikker i bambus og sier det er det beste for bebiser med sart og eksemhud.

fant dette på nettet om bambus :

Hva er bambusklær, og hva er så spesielt med disse?

• Bambus vokser 100% naturlig uten sprøytemidler.
  • Bambus er 100% biologisk nedbrytbar.
  • Den motvirker erosjon da den har et sterkt rotsystem som holder på jorden, og den er jordforbedrende for andre planter.
  • Bambus har naturlige antiseptiske, antistatiske og lukthemmende egenskaper, og er bra for sensitiv hud, f.eks personer med eksem eller kontaktallergi.
  • Bambusen har like god fukttransporterende evne som ull.
  • Bambus har en naturlig høy UV-beskyttelse.
  • Bambus har varmeregulerende egenskaper som ull og silke (dvs at den føles varm når det er kaldt og kjølig når det er varmt).
  • Bambusklær trenger ikke vaskes ofte eller ved høy temperatur, fordi de ikke tar til seg smuss like lett som f.eks bomull.

Bambus er en ren opplevelse mot huden.
Ikke glem å ta vare på dine bambus klær, så tar de vare på deg.
Bruk Milo.

http://www.barnogbaby.no/cms.php?id_cms=14

Kjøpte dette bambus klærne . Gleder meg til å prøve dem

Vedlegg

• image.jpg
    image.jpg
    796,6 KB · Visninger: 35
  • image.jpg
    image.jpg
    870,3 KB · Visninger: 34
  • image.jpg
    image.jpg
    654,6 KB · Visninger: 32
Har bare kjøpt 2 bodyer, en pysj og en lue i str 60 i fra Janus. Vil først se ann behovet og om hun tåler det ikke minst.
Eldstemann tålte ikke ull og så var han så varm av seg. Født på sommern også da, så da hadde vi ikke så behov for ull før på vinteren. Måtte kjøpe ull/silke og ull med bomull inni for at han skulle tåle det. Andremann tålte det litt bedre. På han brukte jeg ull i fra Cubus og Name it. Ullklærne på Name it er veldig myke og ikke så tykke som all anna ull.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Min erfaring fra sist er i hvertfall at omslagsbodyer er best når de er helt små, så slipper man tre de over hodet ;)

Min erfaring fra sist er i hvertfall at omslagsbodyer er best når de er helt små, så slipper man tre de over hodet ;)
Enig! Synes omslagsbodyer er best i de minste str. Ikke så ofte man finner det i ull (synes jeg), men i og med at de er så myke og tøyelige er det ok å få på uansett

Hadde september baby sist, brukte mye ull på henne helt fra begynnelsen. Fikk baby i slutten av juni nå, og har allerede brukt ullklær på henne.

Bambusklær er forresten helt topp. Syns Tiljamid sine er nydelig

Back
Topp