Ull å vinterklær, hvor handler du?

marsdrøm <3

Forelsket i forumet
Hvor handler dere inn ull å vinterklær til barna? Nettsider?? :-) Her har vi bestilt endel fra hust & clarie, joha å polarn o pyret :-)

Tenkte å kjøpe fra hust & Claire :) Men hvilken ull er varmest og føles best mot baby hud? Merinoull, ull/silke, bambus, ull/bomull? Vil ikke gjøre bomkjøp på nett å få noe som stikker og er ubehagelig for lille :/

Tenkte å kjøpe fra hust & Claire :) Men hvilken ull er varmest og føles best mot baby hud? Merinoull, ull/silke, bambus, ull/bomull? Vil ikke gjøre bomkjøp på nett å få noe som stikker og er ubehagelig for lille :/
Vi er mest fornøyd med merino og ull/silke. Treåringen bor i ullgenser på vinteren, vi har flere av de fra Pierre Robert. Holder godt i vask og varmer godt :)
Joha sin ull/silke er veldig lett og fin, kjøpte en body til lillemor nå i sommer.

Nøstebarn er min storfavoritt ❤️

Storesøster går kun i ulltøy fra Nøstebarn hele vinteren. Har silkeull som yndlingen. Men på de kaldeste dagene er det ren ull som gjelder. Silkeull bruker vi hele sommeren, singlet eller t-skjorte på tur i varmt vær, og langermet når det er kjøligere.

Ullfleece fra Nøstebarn er det varmeste mellomplagget vi har. Det har hun under dressen når det er -10. Eller under regntøy når gradestokken kryper ned mot null, evt under parkdress. :)

Skal kjøpe ullfleecedress til lillebror til vinteren. Genialt i bæretøy! :)

Foreløpig tåler ikke lillebror ull :o til min store fortvilelse! Men skal nok kjøpe han noen sparkebukser fra Nøstebarn likevel. Ei i silkeull og ei i ullfrotté. Så får vi heller ha bambusviskose under om han ikke tåler de. :)

Ullfrottébukse fra nøstebarn er den beste buksa vi har hatt i hus!

Ellers går det i Pierre Robert, joha, hust and claire :)

Veldig glad i (silke)ulla til nøstebarn selv. Har fått tak i en del pent brukt derfra til vinteren, men da mer ullfrotte og ullfleece. Liker også det vi har fra Janus og hust & claire. :)

Hvor mye av hva kjøper dere i ull?:) sitter å funderer på hvor mange plagg det er behov for:)

Eg kjøper ikkje så mye ull i år. Blir bare grisa til og bytta hele dagen. Skal i gang med mat og tenner. Så
Slever hele dagen. Kjøper noen sett så vi kan bruke når vi skal ut. Og ein god ute dress i ull. Evt vinterdress ved behov. Mulig det blir ull strømpebukser. Men sikkert lite bodyer :p bæsjer ofte gjenom og får jo ikkje vaska ull på 60 grader akuratt ;p

Eg kjøper ikkje så mye ull i år. Blir bare grisa til og bytta hele dagen. Skal i gang med mat og tenner. Så
Slever hele dagen. Kjøper noen sett så vi kan bruke når vi skal ut. Og ein god ute dress i ull. Evt vinterdress ved behov. Mulig det blir ull strømpebukser. Men sikkert lite bodyer :p bæsjer ofte gjenom og får jo ikkje vaska ull på 60 grader akuratt ;p
Jeg likte ull aller best på storesøster da hun var baby og sikla, gulpa og bæsja gjennom. Slapp å bytte klær bare fordi hun hadde litt sikkel eller gulp på seg når vi var på farta, for hun ble jo ikke våt. ;)

Bæsj vaska jeg bare bort for hånd med gallesåpe. :)

Nå når vi bruker tøybleier har vi aldri bæsjelekasjer så det er herlig. :D Men lillebror tåler ikke ull, så jeg må nøye meg med bomull og viskose. :P

Hvor mye av hva kjøper dere i ull?:) sitter å funderer på hvor mange plagg det er behov for:)
Tror jeg hadde 3-4 bodyer og bukser/strømpebukser i ull til storesøster den første vinteren.

Basis farger som hvit, beige, blå og kanskje en med mønster så passa de til alt. :) Det kjekke med ull er at det tørker fort. Så om det er kommet en flekk på så skyller man den bare bort, evt vaske med litt gallesåpe eller ullvaskemiddel og henge til tørk. Man behøver ikke vaske hele plagget i maskinen. :)

Storesøster har 7-8 hele sett med ull nå. Men det er fordi det går et sett hver dag i bhg og jeg orker ikke å vaske hver dag de store plaggene. Så samler opp og kjører en maskin i helga. ;)

Kjøper ikke inn ull enda jeg.. Minstemann vokser så sykt så må vente nærmere vinteren, eldstemann svetter bare han går så han trenger bare et par sett og det får han alltid til bursdagen sin 1. Oktober. Jenta mi elsker ullklær, gjerne Pierre Robert, name it eller Stormberg. Der avventer jeg også litt grunnet størrelsen, og hun også har bursdag i Oktober (9.).
:)

Kjøper ikke inn ull enda jeg.. Minstemann vokser så sykt så må vente nærmere vinteren, eldstemann svetter bare han går så han trenger bare et par sett og det får han alltid til bursdagen sin 1. Oktober. Jenta mi elsker ullklær, gjerne Pierre Robert, name it eller Stormberg. Der avventer jeg også litt grunnet størrelsen, og hun også har bursdag i Oktober (9.).
:)
Jeg kjøper 74/80 til lillebror. Det MÅ da holde til over jul iallfall. Kan vel ikke bruke 86 før han er året? :o

Jeg kjøper 74/80 til lillebror. Det MÅ da holde til over jul iallfall. Kan vel ikke bruke 86 før han er året? :o
Vi må straks over på 80 med lillemor, så er ikke overrasket dersom vi må finne frem 86 i januar. Heldigvis finnes det en del bodyer i 92 :D

Back
Topp