Ulike typer kynnere?

Havfruen88

Glad i forumet
*MIA*
Hei!

Jeg sliter en del med kynnere.

Jeg har en type som jeg vet er kynnere, som er blitt ganske ubehagelig. Må sette meg ned og prøve å puste meg gjennom dem (har snakket med jordmor om dette, og hun sier jeg må roe meg ned når jeg kjenner dem, og at så lenge de gir seg da er alt greit).

Så har jeg en annen type hvor magen strammer seg og blir hard, men ikke så hard som når de verste kynnerene er der. Er dette også kynnere? Dette har jeg flere ganger i timen, og noen ganger mange timer sammenhengende. Jeg blir ofte støl i magen i ettertid.

Når jeg ikke opplever det som jeg beskriver ovenfor er magen mer normal. Av og til litt stram og av og til ganske myk. Men går fint an å "trykke" inn magen, noe som ikke går når magen er som de to ovennevnte.

Men det jeg lurer på er om begge de to øverste typene er kynnere, eller hva er den andre typen?

Ser jeg er dårlig på å forklare, men håper noen skjønner hva jeg mener :P
 
Jeg plages også veldig med kynnere og er sykemeldt 100 %.

Jeg har det som deg. Noen ganger er dem sterke å magen blir stein hard og jeg synes det presser ned. Noen ganger blir det stramt og ubehageli litt vondt , men magen er ikke fullt så hard. Jeg kan også få den i strekk over 1 -2 timer.. Jeg blir veldig sliten og øm rundt magen og i ryggen av dette.

Det er tongt til tider, og jeg må posjonere gjøremål til litt om dagen med laaaange pauser.

Hvilke typer kynnere dette er vet jeg ikke.  Jeg er i uke 24 nå med nr.3.

Sist svangerskap var likedan, og jeg hadde da 2 cm åpning å vonde kynnere/falske rier i 7 uker før termin ,og fødtselen kom ikke i gang før termin.

Jordmor sier jeg må ta det helt med ro i hverdagen. Å kontakte føden for undersøkelse om jeg har dem over 2 timer. Har jo hatt det. Men jeg har ikke kontaktet dem ennda :P

Lykke til videre. Ta det rolig. Jeg tror ikke dem er ufarlige, som mange sier.

 


Hanne 24 skrev:
Jeg plages også veldig med kynnere og er sykemeldt 100 %.

Jeg har det som deg. Noen ganger er dem sterke å magen blir stein hard og jeg synes det presser ned. Noen ganger blir det stramt og ubehageli litt vondt , men magen er ikke fullt så hard. Jeg kan også få den i strekk over 1 -2 timer.. Jeg blir veldig sliten og øm rundt magen og i ryggen av dette.

Det er tongt til tider, og jeg må posjonere gjøremål til litt om dagen med laaaange pauser.

Hvilke typer kynnere dette er vet jeg ikke.  Jeg er i uke 24 nå med nr.3.

Sist svangerskap var likedan, og jeg hadde da 2 cm åpning å vonde kynnere/falske rier i 7 uker før termin ,og fødtselen kom ikke i gang før termin.

Jordmor sier jeg må ta det helt med ro i hverdagen. Å kontakte føden for undersøkelse om jeg har dem over 2 timer. Har jo hatt det. Men jeg har ikke kontaktet dem ennda :P

Lykke til videre. Ta det rolig. Jeg tror ikke dem er ufarlige, som mange sier.



Er utrolig kjedelig når disse kynnerene kommer i veien for gjøremål å sånt! Merker selv at jeg må legge opp hverdagen på en helt annen måte enn det jeg er vant til. Litt irriterende :P Men premien til slutt er verdt det =)

Men da er begge de to øverste en form for kynnere altså? For i såfall har jeg kynnere over 50-80% av dagene mine! :P

Men så lenge magen vokser og jeg kjenner liv, så er vel det et ganske bra tegn ;)
 
Det er nokk kynnere ja.

Man skal vel ringe føden om dem kommer regelmessig. Sist svangerskap var jeg ofte på registrering på sykehuset , rundt etter uke 27  og mot slutten. Da fikk jeg kynnere som kom med 10 min mellom og kunne vare 6-7 timer. Derfor trodde dem at jeg kom til å føde tidlig. Men det gjorde jeg jo ikke.

Vi får ta det med ro å slappe av å kose oss den siste tiden før vår lille engel kommer ut. Jeg driver å broderer en stoor julekalender.. der alle tre skal ha plass til sine pakker på :)  De kommende storebrødrene gleder seg og spør hele tiden om når beibin er ferdig og om ikke den skal komme ut snart. Dem er 2år og 3 år :)

i dag for eksempel. Har jeg hatt kynnere nesten hele tiden. Klarer ikke å bevege meg så mye. Blir jo helt stiv. å ubehagelig å gå. Vondt i ryggen og det presser ned. Skulle sikkert ha ringt føden.. hadde vært spennende og fått registrert dem. Men jeg gadd ikke.. Noen dager er bedre enn andre. Men har aldrig en dag uten mange sammentrekninger.

Du får ha videre lykke til.. så får vi håpe at gullklompene våre holder seg i magen til minst 2 uker før termin : )

 


Hanne 24 skrev:
Det er nokk kynnere ja.

Man skal vel ringe føden om dem kommer regelmessig. Sist svangerskap var jeg ofte på registrering på sykehuset , rundt etter uke 27  og mot slutten. Da fikk jeg kynnere som kom med 10 min mellom og kunne vare 6-7 timer. Derfor trodde dem at jeg kom til å føde tidlig. Men det gjorde jeg jo ikke.

Vi får ta det med ro å slappe av å kose oss den siste tiden før vår lille engel kommer ut. Jeg driver å broderer en stoor julekalender.. der alle tre skal ha plass til sine pakker på :)  De kommende storebrødrene gleder seg og spør hele tiden om når beibin er ferdig og om ikke den skal komme ut snart. Dem er 2år og 3 år :)

i dag for eksempel. Har jeg hatt kynnere nesten hele tiden. Klarer ikke å bevege meg så mye. Blir jo helt stiv. å ubehagelig å gå. Vondt i ryggen og det presser ned. Skulle sikkert ha ringt føden.. hadde vært spennende og fått registrert dem. Men jeg gadd ikke.. Noen dager er bedre enn andre. Men har aldrig en dag uten mange sammentrekninger.

Du får ha videre lykke til.. så får vi håpe at gullklompene våre holder seg i magen til minst 2 uker før termin : )




takk for svar! Var hos legen i dag, å hun sendte meg rett til sykehuset. Sitter å venter på å få komme til. Men blir spennende å se hva de finner ut av :-) har målt livmorhalsen og den var veldig lang og fin. Så virker som kynnerene ikke påvirker den. Skal snart inn å se babyen på utvendig ultralyd, så det blir spennende. :-)
 
så bra at det ikke har påvirket livmorstappen : ) ta tenker jeg du kan slappe av å prøve ta dagene med ro å prøve å forhindre mye kynnere.

Jeg og mannen min fikk streng beskje fra både jormor og lege,, at vi ikke kan ha sex.. Uff.. det er kjedelig d. Vi er jo veldig glad i sex begge to.. som oftes når 2 åringen og 3 åringen er kommet i seng om kelden, Da er det kosestund på loftet før vi går i stua å ser tv. : D     MEN,, det får vi ikke nå :/   Men alt for at lillegutt ikke skal komme for tidlig . Så det får gå :)

I neste uke på kontroll, skal min livmorstapp måles.. Vil egentlig ikke det. Men må jo. Er livredd for at den er blidt kort, og at jeg blir innlagt..  Men må bare hoppe i det. Krysser fingrene for at det går bra : )
 


Hanne 24 skrev:
så bra at det ikke har påvirket livmorstappen : ) ta tenker jeg du kan slappe av å prøve ta dagene med ro å prøve å forhindre mye kynnere.

Jeg og mannen min fikk streng beskje fra både jormor og lege,, at vi ikke kan ha sex.. Uff.. det er kjedelig d. Vi er jo veldig glad i sex begge to.. som oftes når 2 åringen og 3 åringen er kommet i seng om kelden, Da er det kosestund på loftet før vi går i stua å ser tv. : D     MEN,, det får vi ikke nå :/   Men alt for at lillegutt ikke skal komme for tidlig . Så det får gå :)

I neste uke på kontroll, skal min livmorstapp måles.. Vil egentlig ikke det. Men må jo. Er livredd for at den er blidt kort, og at jeg blir innlagt..  Men må bare hoppe i det. Krysser fingrene for at det går bra : )

Off, er ikke gøy når det blir så voldsomt. Får håpe det går bra på målingen ;) Vet du hvor lang din var sist (eller har du ikke målt den før)?
 
jo.. da jeg ble målt i sist svangerskap.. var den 3 cm i uke 25,  2,5 cm i uke 29-30 ca, 2 cm i uke 32, 1 cm i uke 33 ca. og til slutt 0 cm og 2 cm åpning i  uke 34,  : ) Men fødtselen startet ikke før uke 40 .. Fødte 2 dager før termin : )
 
Back
Topp