ulike symptomer i svangerskapene?

lillechu

Forelsket i forumet
Er det noen som har noen tanker, "vet" eller har erfaringer fra tidligere svangerskap når det gjelder symptomer?

Dette er andre gang jeg er gravid. Første svangerskap var nesten helt symptomfritt, ikke som nå; kvalm store deler av døgnet, svimmel, hodepine, hete- og kuldetokter, veldig oppblåst, kviseutbrudd, fett hår fort og ekstremt trøtt (trøtt var jeg sist og, men ikke såå trøtt!). Hvis noen lurer, så JA, JEG FØLER MEG KJEMPEFRESH OM DAGEN

Nå lurer jeg på hvorfor man får så forskjellige opplevelser? har det noe med kjønn eller antall fostre? er jo spent på "hva" som finnes gjemt langt inni der nede et sted. Noe man kan tyde ut fra symptomer? Noen erfaringer?

Vet ikke helt, men denne graviditeten her er ganske ulik den forrige min så langt! Så kanskje det er forskjellige kjønn? Har hørt at vist man venter tvillinger kommer symptomene fort og sterkere. Trur egentlig helst at det er bare forskjell på svangerskapene ,pluss at man blir jo eldre for hver gang, kanskje det har noe å si?

Jeg har kvalme, EKSTREMT trøtt, fett hår fort, svimmel, hodepine, hete - og kuldetokter, veldig oppblåst og KRAFTIG bekkenløsning....

Husker faktisk ikke alle plagene sist, men husker at kvalmen ikke var så ille... Men slet med bekkenet da også..... Da slet jeg derimot med lavt blodtrykk og lav blodprosent/jern...
Fikk gutt sist, venter i spenning nå...

Jeg har begynt å lure litt på om det kan være tilfelle at jeg har 2 spirer, men er sikkert umulig å si. Er bare at jeg er utrolig kvalm, og har begynt allerede og få mage. Har tvillinger i familien også. men kan vel sikkert være slik om det bare er en liten ramp der inne også :)
Blir spennende å se

Caymaz skrev:
Jeg har begynt å lure litt på om det kan være tilfelle at jeg har 2 spirer, men er sikkert umulig å si. Er bare at jeg er utrolig kvalm, og har begynt allerede og få mage. Har tvillinger i familien også. men kan vel sikkert være slik om det bare er en liten ramp der inne også :)
Blir spennende å se

hehehehe, den tanken har slått meg og! magen står som en tromme! Helt villt å se, til og med når jeg prøver å holde den inn alt jeg klarer, så er den fortstatt "stor"..men men, er sikkert ingen tvilling her, i så fall tror jeg det ikke før jeg får se det! hehehe

Helt sykt stor forskjell her og.. Forrige gang var jeg kvalm fra positiv test til uke 9. Jeg var sykemeldt pga jeg hadde lavt blodtrykk. Jeg var ikke såå trøtt.. Og bekkenlåsninger, ikke bekkenløsning takk og lov :-) Denne gang ble jeg kvalm 2 dager før ikm.. Det varte i 4 døgn så sporløst forsvunnet.. Er i topp form bortsett fra lavt blodtrykk og ekstremt trøtt.. Har på følelsen av at det er en gutt denne gangen! Blir spennende å se.. Dessuten med hun første drakk jeg brus og spiste sjokolade! Men denne gangen liker jeg ikke noe brus og drikker bare vann.. I tillegg har jeg lyst på sure epler og gulrøtter... Merkelig ;-)

Forrige gang var jeg stuptrøtt, ikke spesielt kvalm, puppene var forferdelig vonde og huden min så helt grusom ut. Nå er jeg så kvalm at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg, huden min er helt ok, puppene gjør nesten ikke vondt, men bekkenet tuller allerede. Så veldig forskjellig så langt :)

denne gangen er jeg KVALM! det var jeg ikke med Julie... så mamma har en teori om at det nå kommer en gutt, for hun var ikke kvalm med meg og søster, men med lillebror var hun kvalm nesten hele svangerskapet...

Utover kvalmen så er symptomene ganske like... men har og mer murringer og vondt i magen, hadde nesten kunnet vedde på at det er kynnere allerede...

En ting er sikkert og det finnes ikke noe fasit svar! ;) her er det også,helt forskjellig fra sist. Mye mer kval og svimmel enn sist. Var nesten ikke plaga med annet enn bekkenet som begynte i uke 15. Nå begynte det i uke 5 med å si i fra og denne uka har det vært vondt! Enda jeg har tatt det heeelt med ro... :(

Back
Topp