Ulike svangerskap

shorty101

Flørter med forumet
Hei,
Er det noen av dere som har hatt heeelt forskjellige svangerskap med nr 1, 2 og eventuelt fler? Med første var jeg ekstremt dårlig fra uke 5 - både med kvalme, svimmelhet, hjertebank, trøtthet etc. Andre var noenlunde likt bare fra uke 6. Denne gangen (min tredje) er jeg bare tidvis LITT kvalm og ellers kun sliten. 8+0 i dag. Blir jo livredd for at det skal gå galt denne gangen.. Noen andre som har hatt det på samme måte?

Hei,
Er det noen av dere som har hatt heeelt forskjellige svangerskap med nr 1, 2 og eventuelt fler? Med første var jeg ekstremt dårlig fra uke 5 - både med kvalme, svimmelhet, hjertebank, trøtthet etc. Andre var noenlunde likt bare fra uke 6. Denne gangen (min tredje) er jeg bare tidvis LITT kvalm og ellers kun sliten. 8+0 i dag. Blir jo livredd for at det skal gå galt denne gangen.. Noen andre som har hatt det på samme måte?
Mitt 7 svangerskap og alle har vært ulike. Det som førte til barn var helt uten symptomer

Nr 1 super form hele svangerskapet. Litt kvalm på morningen i et par uker, men det var over så fort jeg fikk spist frokost. Trøtt! Sov etter jobb nesten hver dag. Fin hud, tykt hår, følte meg fin.

Nr 2 mer kvalm, men frokost hjalp. Jeg fikk hilse på bekkenløsningen allerede i uke 6. Den forsvant igjen, men kom tilbake for fullt i uke 18. Jeg ble 100%sykemeldt og slet med kroppen de siste tre månedene. Mindre trøtt, hadde daglig lur den første måneden, men så gikk det bedre. Kviser, munnsår, mistet hår, krusete og flokete hår. Følte meg ikke fin..

Nr 3 foreløpig enda mer kvalm, ingen tegn til bekkenløsning (har kjent noen stikninger, men de gav seg). Trøtt, og det har nok sammenheng med kvalmen. Først nå (uke 7) trenger jeg en lur etter jobb hver dag. Litt problemer med huden, håret er ok.

Det er absolutt tre ulike svangerskap. Første var gutt, andre jente, nå er jeg totalt forvirret. Var skråsikker på jente i starten, men nå heller jeg mot gutt...

Nr 1 super form hele svangerskapet. Litt kvalm på morningen i et par uker, men det var over så fort jeg fikk spist frokost. Trøtt! Sov etter jobb nesten hver dag. Fin hud, tykt hår, følte meg fin.

Nr 2 mer kvalm, men frokost hjalp. Jeg fikk hilse på bekkenløsningen allerede i uke 6. Den forsvant igjen, men kom tilbake for fullt i uke 18. Jeg ble 100%sykemeldt og slet med kroppen de siste tre månedene. Mindre trøtt, hadde daglig lur den første måneden, men så gikk det bedre. Kviser, munnsår, mistet hår, krusete og flokete hår. Følte meg ikke fin..

Nr 3 foreløpig enda mer kvalm, ingen tegn til bekkenløsning (har kjent noen stikninger, men de gav seg). Trøtt, og det har nok sammenheng med kvalmen. Først nå (uke 7) trenger jeg en lur etter jobb hver dag. Litt problemer med huden, håret er ok.

Det er absolutt tre ulike svangerskap. Første var gutt, andre jente, nå er jeg totalt forvirret. Var skråsikker på jente i starten, men nå heller jeg mot gutt...
Tusen takk for svar! Da er det vel bare sånn at alle svangerskap faktisk er ulike da :happy: Har jo for så vidt symptomer jeg også, aldri vært trøttere for eksempel.. Men er den derre fæle kvalmen man forventer hver gang!:depressed:

Mine to har også vært ulike, men også like på noen punkter.

Første var helt fin i starten, veldig få symptomer, men ømme pupper, murringer (en del mer enn de andre to, men det er nok fordi livmora har gjort dette før). Fikk etterhvert bekkenleddamerter, da forran i symfysen, det var veldig veldig vondt. Med første så la hun seg med hodet ned ganske fort, og da måtte jeg også tisse helt sykt mye oftere, følte jeg måtte tisse igjen i det jeg reiste meg fra do liksom. Annet enn det var det ikke noe spesielt. Følte meg stygg, hadde ikke den gløden som folk snakker om i hvert fall. Hadde lyst på appelsinjuice hele tiden og softis.

Med nr. 2 så kjente jeg lite til graviditeten, fikk litt bekkenleddsmerter bak i bekkenet, men ingen symfysesmerter heldigvis. Fikk mye væske i kroppen. Ellers få plager og lite med cravings. Ikke like ille press på blæra. Tror ikke jeg følte meg like stygg i dette svangerskapet, men følte ikke jeg dikk den gløden her heller. Det var en gutt.

Nr. 3 (nå) merker fint lite, jeg kjenner ting er annerledes, men merker fint lite til murringer, er helt fin i formen, men super trøtt og orker ingenting. Veldig sulten i motsetning til forrige svangerskapene, har mest lyst på middagsmat, ting med krydder og smak, men ikke bare salt som potetgull. Jeg har allerede begynt å kjenne det litt bak i bekkenet. Føler meg helt normal. Har fått mage veldig tidlig denne gangen, men er også proppa full av luft, så ille at det gjør vondt innimellom. Klarte ikke snu meg en natt fordi jeg følte tarmen skulle eksplodere. Har ikke peiling på kjønn, følte først det var en jente, men nå tror jeg mer det er en gutt.

Så litt forskjellige, men alt i alt er jeg i veldig fin form, men det er heeelt normalt å ha helt forskjellige svangerskap.

Mine to tidligere svangerskap har vært veldig like. Kvalm frem til sånn ca uke 16, veldig trøtt, hodepine og murringer i starten. Ellers lite plager sånn jeg husker det. Merka bekkenet var litt «løsere» mot slutten, men ikke noe som var til stort hinder.

Denne tredje gangen føler jeg kvalmen kom mye tidligere. Ellers mye samme med standardsymptomer som trøtthet, hodepine og murringer. Har fortsatt murringer i uke 8 (8+0 i dag). Husker ikke når det stoppa sist. Og i natt måtte jeg opp på do midt på natten. Det har jeg ikke måttet med de andre.

Men stort sett veldig likt alle tre gangene.

Tusen takk for svar! Da er det vel bare sånn at alle svangerskap faktisk er ulike da :happy: Har jo for så vidt symptomer jeg også, aldri vært trøttere for eksempel.. Men er den derre fæle kvalmen man forventer hver gang!:depressed:
Ja, den kvalmen er grei å slippe. Jeg og kvalmen har IKKE blitt venner enda.

Back
Topp