Ulike svangerskap...?

Vesla222

Glad i forumet
Noen som har opplevd å være veldig kvalm og kaste opp i ett svangerskap, mens man knapt er kvalm i et annet - og at det likevel går bra?

Har vært veldig dårlig i mine to tidligere svangerskap, denne gangen omtrent helt symptomfri. Er 7+1 i dag.

Alle svangerskap er unike, også hos samme person. Vet om mange som både har hatt svangerskap med og uten kvalme. Jeg har hatt et svangerskap helt uten kvalme og oppkast og det gikk veldig bra. Denne gangen er jeg bare trøtt, ikke kvalm i det hele tatt så langt og det går foreløpig bra :) Er 7 uker på vei!

Jeg var veldig kvalm første gangen, fikk jente. Andre gangen var jeg ikke kvalm i det hele tatt, endte i SA 7+3. Denne gangen er jeg veldig kvalm til tider, men har ikke kastet opp.

Tror ikke du skal bekymre deg for kroppen reagerer ulikt gjennom svangerskapene. Nyt heller det at du ikke er kvalm :)
Har også hørt at om en er kvalm så venter en jente, mens om en venter gutt så slipper man unna kvalmen.
Hvilket kjønn er barna dine?

Jeg var veldig kvalm første gangen, fikk jente. Andre gangen var jeg ikke kvalm i det hele tatt, endte i SA 7+3. Denne gangen er jeg veldig kvalm til tider, men har ikke kastet opp.

Tror ikke du skal bekymre deg for kroppen reagerer ulikt gjennom svangerskapene. Nyt heller det at du ikke er kvalm :)
Har også hørt at om en er kvalm så venter en jente, mens om en venter gutt så slipper man unna kvalmen.

Vi har en gutt. Andre svangerskap endte med en MA i uke 10/11. Har dessverre noen bittesmå blødninger også, det hadde jeg i de to forrige svangerskapene også. Tenker å ta en privat UL etter nyttår, ønsker ikke å ødelegge jula i tilfelle noe er galt.. Lenge å vente syns jeg, men det er jo ikke så masse jeg kan få gjort likevel - får vel bare håpe på det beste.

Vi har en gutt. Andre svangerskap endte med en MA i uke 10/11. Har dessverre noen bittesmå blødninger også, det hadde jeg i de to forrige svangerskapene også. Tenker å ta en privat UL etter nyttår, ønsker ikke å ødelegge jula i tilfelle noe er galt.. Lenge å vente syns jeg, men det er jo ikke så masse jeg kan få gjort likevel - får vel bare håpe på det beste.

Blødning betyr jo ikke at noe må være galt og som du sier så var du jo kvalm sist gang, men det endte med MA. Med andre ord så er det ikke noe fasitt på dette. Håper sånn at du klarer å slappe av selv om det er lettere sagt enn gjort. Jeg er selv livredd etter spontanaborten og har omtrent ikke lyst å gå på do for jeg er så redd for å se blod.
Krysser fingrene for deg og gleder meg til å høre hvordan det går med deg etter ultralyd i januar :)

Har to jenter og var ikke kvalm med noen av de :)

Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk 2

Jeg er ganske lik som jeg var sist, foreløpig hvertfall :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Jeg er ganske lik som jeg var sist, foreløpig hvertfall :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Kvalm med nr en som ble ei nydelig jente. merket ingen ting med nr to som ble en nydelig gutt:) denne gangen er det en mellomting:)

Kvalm med nr en som ble ei nydelig jente. merket ingen ting med nr to som ble en nydelig gutt:) denne gangen er det en mellomting:)

Back
Topp