Ulike mål for å avgjøre gestasjonsalder?

Glitter-88

Betatt av forumet
Hei,

jeg reagerer veldig på at de ulike appene har så vidt forskjellige anslag for størrelsen på baby til de ulike ukene/dagene. Og eSnurra, som er det som er den norske nasjonale standarden, er helt ulik fra dette igjen? Vi snakker plutselig en hel ukes forskjell i anslått termin... Noen som kjenner til dette?

:rolleyes:

Kommer kanskje an på hvilke apper man har? Jeg har helseoversikt, babyverden og preglife, og de er ganske enige. Svangerskap i Norge regnes vel som 40+3, mens en del andre land regner 40+0, så det kan jo gi litt forskjeller. Men de har litt ulik info om fosterutvikling i de ulike ukene.

Kommer kanskje an på hvilke apper man har? Jeg har helseoversikt, babyverden og preglife, og de er ganske enige. Svangerskap i Norge regnes vel som 40+3, mens en del andre land regner 40+0, så det kan jo gi litt forskjeller. Men de har litt ulik info om fosterutvikling i de ulike ukene.
Ja, det kan nok være utslagsgivende:) men syns det er merkelig at eSnurra sier at CRL er 11 mm når man er 8+0, mens de andre sier at barnet da måler mer.. Jaja - spiller ikke så stor rolle i det store og hele, men vil jo påvirke når man regnes som «overtid» :rolleyes:

Var på TUL når jeg var 8+6 og da var lille 2,1 cm❤️
Hadde også TUL uke 7+1 og da var lille 7,1 mm❤️

Back
Topp