Ulike estimater på vekst uke 34-36

Kiaraa

Andre møte med forumet
Hei
Jeg har sv.diabetes og har derfor vært på tilvekst kontroll. Jeg var på ul i uke 32, der estimerte legen 14% mer vekst. Jeg var på ny kontroll i dag (uke 36), der estimerte de 1+ vekst!!! Den legen mente at noen har gjort feil med måla... og at de stadig tar feil osv. Videre så han litt forkalkinger i morkaka. Han mente dette var normalt i uke 36, og at jeg ikke skulle bekymre meg. Lett! Nå er jeg bekymret for om at barnet vokser sakte og om det er problemer med morkaka osv. Har noen opplevd noe lignende?
 
Hei
Jeg har sv.diabetes og har derfor vært på tilvekst kontroll. Jeg var på ul i uke 32, der estimerte legen 14% mer vekst. Jeg var på ny kontroll i dag (uke 36), der estimerte de 1+ vekst!!! Den legen mente at noen har gjort feil med måla... og at de stadig tar feil osv. Videre så han litt forkalkinger i morkaka. Han mente dette var normalt i uke 36, og at jeg ikke skulle bekymre meg. Lett! Nå er jeg bekymret for om at barnet vokser sakte og om det er problemer med morkaka osv. Har noen opplevd noe lignende?

*sniker litt*
Da jeg gikk gravid sist ble fostret målt til - 6% på kontroll hos legen, dette syntes jo jeg hørtes mye ut så jeg snakket med en jordmor på sykehuset om dette. Hun sa til meg at de brukte og si +/-10% var "normalt" for det var litt vanskelig å måle noen ganger. Men jeg fikk en ny ul og da ble det målt til - 19% som da ble en del høyere og da begynte de å lure litt. Fikk da beskjed om å komme tilbake mandag (dette var en fredag) og på kontroll 3 ble det målt - 20% på vekst. Gyn overlegen ville da sette meg i gang dagen etter, som da skulle være termindatoen. Men ungen hadde det travelt og kom til verden 3timer før jeg skulle møte til igangsetting. Ja det var en liten baby på litt over 2, 7kg og 48cm men det var ingenting feil med morkake/navelstreng. Noen er bare mindre enn andre. Selv om alle på føde/barsel hadde vanskelig med å tro at barn nr 1 var nesten 2kg større enn barn nr2:angelic:
 
Back
Topp