Ulik termin

charloyte

Forelsket i forumet
Januarskatter 2015
Kan dere hjelpe meg litt med det her. Hadde siste mens 14.12 og når jeg legger det inn i de to appene jeg har, så får jeg at jeg har termin 23.09. Da legen såg på det snurrehjulet sitt fikk han det til at termin var 20.09 Hva er korrekt, og hvordan kan det bli forskjellig?

Skal til jordmor på onsdag og kan spørre henne da, men jeg lurer nå
 
Legen tar sikkert utgangspunkt i standard 28 dagers syklus, men du har kanskje lenger syklus?
 
Det er fordi i noen land regner man 40+0, men i Norge regner man mest 40+3, så jeg vil si 23.09 er riktig[emoji4]
 
To forskjellige terminkalkulatorer regnet ut 02.10 og 05.10 hos meg. Legen sa 01.10. Forholder meg til det legen sier tenker jeg, men jeg har en sterk følelse på at jeg vil bli satt fram 1-2 uker på UL..
 
Som de andre sier er det ulike svangerskapslengder.
40+0, 40+2 og 40+3....
Varierer litt hvilken utregning/hjul legene bruker.

Jeg hadde første dag siste mens 11.desember, eggløsning 25.desember og termin 19.september med 40+2.
To gyn kom til det samme på sitt hjul, TUL er ganske likt (vekslet litt fra to dager før til to dager etter).
Vet ikke hva fastlege og jm vil si siden jeg ikke har vært der enda. Vet uansett når befruktning var og kjenner kroppen så forholder meg til den, men hjelper godt med UL som er enig. Får se hva sykehuset mener utover
 
Back
Topp