Ulik amming på høre og ventre pupp!

Kiwi78

Elsker forumet
Flere enn meg som har en pupp som lillegutt spiser ivirg på, masse melk og god brystvorte, og en pupp som mer eller mindre er ute av drift pga underlig brystvorte??? Må bruke skjold for at han i det heletatt skal få tak i vorta, og selv da er det tydelig at han spiser dårligere på den siden. Resultatet er jo en pupp i str DD og en i B...... Føler meg rimelig usymetrisk!!!!!

he he ja har noe av det samme problemet men mine "vorter" er like det er bare det at markus ha funnet seg en favoritt pupp så han vil nesten ikke drikke av den andre... så jeg pumper den for å holde produksjonen i gang..
tror det er fordi jeg har vert så utrolig sår på den...

foresten noen gode råd mot såååååre bryst vorter???? auuuuu[8D]

råd mot såre bystvorter: smør med brulidin-krem og bruk bryst-skjold(sånn helt ett,som ikke berører brystvorta....) vask av med melk før amming/pumping... vann tørker deg ut!!!!
sleit skikkelig med en sår brystvorte på sykehuset,og fikk dette supre rådet av en super hyggelig barnepleier........

ORIGINAL: søtnosa

råd mot såre bystvorter: smør med brulidin-krem og bruk bryst-skjold(sånn helt ett,som ikke berører brystvorta....) vask av med melk før amming/pumping... vann tørker deg ut!!!!
sleit skikkelig med en sår brystvorte på sykehuset,og fikk dette supre rådet av en super hyggelig barnepleier........

Brystskjold -er det et sånn du bruker mellom ammingen for å skåne brystvorta mot stoffet i BH'en liksom?? Sånne skjell? Sliter litt her også, vonde helt på tuppen av vorta liksom.

Jeg bruker skjold på den ene puppen. Avent brystskjold som en får kjøpt på apoteket. Bruker de under ammingen, slik at han lettere får ut brystvorta, og reduserer også smertene ved sårhet. Men virker som det er litt tyngre for han å suge på den siden hvor jeg bruker skjold.

Smører forøvrig med Purelan salve når jeg er sår. Funker godt! Og viktig å la brystvorta lufttørke før en pakker inn puppen igjen!

Back
Topp