Ulempen med tenner

Aprilbaby3

Forelsket i forumet
Huff,er ikke bare bare at lillegutt har fått to tenner. Særlig ikke når jeg ammer.
Idag beit han meg så jeg begynte å blø [:(] huff[:)] så smiler han å ler etterpå den rakkerungen hehe.

Vet ikke helt hva jeg skal gjøre jeg. kvier meg sjikkelig med å legge han til puppen.[8D]

Flere som har opplevd det ?

Hehe. Her er det (heldigvis) ingen tenner enda [8D] Gruer meg til de kommer! For jeg synes det er vondt bare hun biter meg med gommene [;)]

Huff,ja! Det syns jeg også var vondt . men når tennene er der i tillegg. auauau :p 

Huffameg... Er bare å glede seg skjønner jeg! [:D]

Hehe,mm ;)

Virkelig noe å se frem til [:D] hehe . kansje du er heldig at jenta de ikke biter :)
Ikke vil han ha flaske heller. så ikke bare bare :p

bestemte meg for da jeg amma at den dagen han får tenner å biter er det slutt.... men mista melka før jeg rakk det, men er vont når de biter... småen her "kysser" med åpen munn på haka hele tiden å nå som tennene er her biter han ganske gått [8D]

Ja,jeg orker ikke fortsette å amme om han skal bite meg [8|] blir jo helt sår å sjikkelig vondt !

Hehehe,så søtt. De små kan jammen bite hardt ja ! ingen tvil om det [:D]

Det kan jeg tenke meg.

Derfor syns jeg og det er greit at tennene uteblir litt til...

lillegutt fikk tenner når han var fire måneder.. så her har han hatt de ei god stund ja! (han er seks måneder i dag) men her beit han skikkelig hardt 4-5 ganger. da skreik eg skikkelig til så han nesten blei redd(klarte jo ikke å holde tilbake når de gjorde så vondt) men var bare de gangene, så ga de seg[:)] dette gjore han nr han var ca fem måneder, etter de han han ikke brøvd en gang den snille gutten min[:)] <3

Her fikk lillemann tenner da han var 4 måneder. men først da han var 5 måneder begynte han å bite!!!! herregud det er så vondt!!!!!!!! etter han bet den første gangen skrek jeg så høyt at han ble livredd å nekta å ta puppen etterpå!!! tok mange timer før han endelig gjorde det igjen, men da var jeg så redd for at han skulle bite igjen at jeg ikke klarte å slappe av, sånn at utrivningsrefleksen min "slutta og funke", så da ble det ikke no mat på han.. da ble han sinna og bet mer, så dette ble en ond sirkel. Jeg sleit skikkelig med dette. Løsningen for meg ble den amme-nesesprayen. Men trengte bare å bruke den et par ganger før jeg slappa av (fordi jeg visste at jeg bare kunne bruke den om utrivningsrefleksen uteble igjen). Nå bruker jeg den i blant når lillemann er ekstra utålmodig. (som han stort sett er hver gang han spiser på dagen)
Her går det mest i nattamming for da biter han ikke. Har begynt å tulle så grusomt på dagen!!! [:@] skikkelig irriterende.

ORIGINAL: LitteMissMom

lillegutt fikk tenner når han var fire måneder.. så her har han hatt de ei god stund ja! (han er seks måneder i dag) men her beit han skikkelig hardt 4-5 ganger. da skreik eg skikkelig til så han nesten blei redd(klarte jo ikke å holde tilbake når de gjorde så vondt) men var bare de gangene, så ga de seg[:)] dette gjore han nr han var ca fem måneder, etter de han han ikke brøvd en gang den snille gutten min[:)] <3

Så han ble ikke helt skremt når du skrek? hehe. tørr liksom ikke helt heller. livredd for å skremme han sjikkelig. [8D]
Men godt han har slutta [:)] Vurderer nesten å ikke amme lenger. skulle pumpe meg ista å begynte bare å blø [:(]

ORIGINAL: Mamarita

Her fikk lillemann tenner da han var 4 måneder. men først da han var 5 måneder begynte han å bite!!!! herregud det er så vondt!!!!!!!! etter han bet den første gangen skrek jeg så høyt at han ble livredd å nekta å ta puppen etterpå!!! tok mange timer før han endelig gjorde det igjen, men da var jeg så redd for at han skulle bite igjen at jeg ikke klarte å slappe av, sånn at utrivningsrefleksen min "slutta og funke", så da ble det ikke no mat på han.. da ble han sinna og bet mer, så dette ble en ond sirkel. Jeg sleit skikkelig med dette. Løsningen for meg ble den amme-nesesprayen. Men trengte bare å bruke den et par ganger før jeg slappa av (fordi jeg visste at jeg bare kunne bruke den om utrivningsrefleksen uteble igjen). Nå bruker jeg den i blant når lillemann er ekstra utålmodig. (som han stort sett er hver gang han spiser på dagen)
Her går det mest i nattamming for da biter han ikke. Har begynt å tulle så grusomt på dagen!!! [:@] skikkelig irriterende.

Hvor får man kjøpt det hen ? apotek? Han begynner fort å bite her også om det ikke kommer fort nok [8|] men han har også en tendens til å bite på slutten når han skal ta vekk munnen fra puppen. Det er jo såååå vondt. fysj [:-] Går jo ikke ann å amme med det første før såre er gått bort.

Ja takk han beit i en gang og det var j.... vondt. Ga han klar beskjed om at om han gjør det igjen, så blir det ikke mer pupp[8D][:D] Ser ut til at han forstod det og, for har ikke gjort det igjen[8D][:D] Skjer det igjen så begynner jeg nok med skjold (har liggende siden han brukte det da han var liten)

Huff... ja det er vondt! Det var slik jeg oppdaget at første tanna var kommet gjennom...[&:]
Hun biter hver gang. Jeg sier au ganske høyt slik at hun etterhvert skjønner at hun ikke må gjøre det.

ORIGINAL: *Carina*

ORIGINAL: Mamarita

Hvor får man kjøpt det hen ? apotek? Han begynner fort å bite her også om det ikke kommer fort nok [8|] men han har også en tendens til å bite på slutten når han skal ta vekk munnen fra puppen. Det er jo såååå vondt. fysj [:-] Går jo ikke ann å amme med det første før såre er gått bort.

På apoteket ja. men du må ha resept. men det får du lett. bare å si at lillemann biter i puppen så du ikke klarer å slappe av. jeg fortalte det til legen min, da fikk jeg time på dagen og gikk å henta resepta. hadde det ikke vært for den er det mulig jeg hadde gitt opp ammingen. er så glad for at jeg ikke gjorde det da [:)]

Isak fikk to tenner før han var 4 mnd!
Han beit ofte men jeg sa hver gang; Nei isak, ikke lov å bite..

Gikk noen ganger så stoppet han å bite.. Han beit en gang for ikke så lenge siden men det var i søvne..

Så bare si nei, ta babyen bort fra puppen og prøv igjen etterpå.. Helsesøster sa til meg at hvis de biter så er de ikke sulten!

Nei,det er sant. hvis de er sultne så drikker de vel å ikke gidder ikke ligge å bite da [:)] hehe

Var på hs idag. å fikk tips om å dra han mot meg hvis han beit for da slipper de lettere taket på puppen uten å rive den opp med tenna igjen :p

Back
Topp