Ulceriøs kolitt

kiara07

Elsker forumet
Er det andre her med ulceriøs kolitt?
Noen som bruker/ har brukt pentasa under svangerskapet?

dytt dytt

vet ikkje hva det er??

har ikke ulcerøs kolitt, men noe som heter kollagen kolitt. Har ikke brukt pentasa så langt under svangerskap, men har spurt legen min på Ahus om det kan tas under svangerskap, og det sa hun at var helt greit. Har brukt det før da..

Takk, for svar..
Legen min sier jeg kan ta d, men ville helst høre om d var andre som hadde erfaring med det, før jeg tar d.

Men pga smertene, får jeg vel bare hoppe i det. 

det er en kronisk tarmsykdom

Jeg har Ulcerøs colitt. Har sluppet billig unna så langt. Virker som den har roet seg litt under graviditeten. Bruker Asacol når det trengs. Den virker veldig akutt. Og den er helt ufarlig under svangerskap:)

Takk, for svar.. Tarmene mine var helt rolig dem første 4-5mnd, også ble dem veldig urolige.. Så vi er ikke så veldig venner om dagen..og det er utrolig slitsomt.

Skal høre med legen min om asacol neste gang.
Takk, igjen!

faren min bruker asacol, men er kraftig angrepet så må ta hver dag, hvis ikke blir han syk. Men så lenge han bruker de er han helt frisk! Pentasa er også ufarlig i svangerskapet =) har ikke brukt det selv, siden ny forskning har vist at asacol, pentasa og messasal har null virkning på crohn..

Takk!
Har brukt pentasa hverdag før svangerskapet i 2år,men slutten når jeg ble gravid.
Men nå har jeg hvert så dårlig, at jeg må bruke det..Så håper det er helt ufarlig for den lille jenta i magen

Back
Topp