UL

K7583

Betatt av forumet
Septemberbarna 2019
Hvor mange ultralyder har dere hatt i dette svangerskapet? Hvor mange av helsemessige årsaker og hvor mange frivillig som du har betalt selv? :)
 
Hvor mange ultralyder har dere hatt i dette svangerskapet? Hvor mange av helsemessige årsaker og hvor mange frivillig som du har betalt selv? :)
Oj.. ja hvor mange har jeg hatt.. begynner å bli en del. Tror det er 11eller 12med første som bekreftet svangerskap og to ekstra hos fastlegen pga at vi ikke fant hjertelyd og ett fall mot magen. Kun medisinsk. Er hver 14 dag så blir enda noen..
 
Har blitt 8 til sammen tror jeg. 7 medisinsk og en vi betalte for privat. Ganske annen opplevelse med privat syns jeg, så glad vi tok den selv om det viste seg at det ble mange etterhvert
 
4 så langt. Og skal ha en til før termin. Ikke betalt noe.
 
Hvor mange ultralyder har dere hatt i dette svangerskapet? Hvor mange av helsemessige årsaker og hvor mange frivillig som du har betalt selv? :)
Betalte for en i uke 7, og betalte for nipt i Sverige i uke 10 hvor de også gjorde ul. Disse to var ikke egentlig "nødvendige".

Ellers har jeg hatt oul i uke 18-20, som alle andre, og så har jeg hatt en del tilvekstkontroller med ul i tillegg. De var i uke 24, 28, 30 og 32. Skal igjen i uke 34, og så minst hver andre uke frem til termin. Kanskje oftere. Disse er av medisinske årsaker.
 
En i uke 7 på Volvat, nipt i Gøteborg i uke 10, OUL uke 17, 3D uke 27, kontroll på sykehuset pga for mye kynnere uke 30 og placentakontroll i uke 33! :woot:
 
Har bare vært på 3. Regner med at det blir en til uka. Har ikke betalt for noen selv.
Første i uke 7 for å forsikre hvor langt jeg var påvei pga litt lange sykluser.
Neste i uke 12 var dobbelttest, deretter Oul i uke 18.
Kjenner på at det er lenge siden nå, og at bekymringene kommer sigende. Så håper jeg blir henvist på kontroll hos jordmor over helga.
 
Privat i uke 6.
Offentlig uke 7, 8, 9, 10, 11, 12
Privat uke 9+3 pga blødninger
Privat uke 12, 16 og 23.
Offentlig uke 19 (OUL), 24, 28, 32 og snart i uke 34. Disse er for vekstkontroll.

Alt for mange:nailbiting:
 
2 i starten da man var noe kritisk til om ting gikk rett vei, var hos gyn
2 på sykehuset for å sjekke alt det man sjekker under ultralyd
1 utralyd ved vanlig kontroll da jeg spurte om leiet til babyen og overraskende nok hadde de ultralydapparat der og plutselig stod klar med den :)
 
Har ikke hatt noen privat selv. Har foreløbig hatt 4 tror jeg. Pluss en neste uke. Synes egentlig det er fint å ha noen gjevnlig for å vite at alt er i orden. Men samtidig glad for at de ikke er like ofte sånn som noen av dere har hatt.
 
Det vet jeg virkelig ikke. Har fått sett med ultralyd på alle jordmor kontrollene, fikk en ekstra titt pga en større blødning jeg hadde rundt uke 9 tror jeg (alt såg fint ut), utenom dem har jeg hatt to på sykehuset (oul og vekstkontroll), skal ha en til på sykehuset før termin.
 
Veldig mange.. 4 privat i uke 6, 10 (NIPT), 12, 16.. Så ordinær ultralyd. Deretter 3 medisinske ultralyder pga tendens til høyt blodtrykk og nå tilvekstkontroll i tiden fremover pluss sjekke blodtilførsel. Veldig mye. Litt stressende, men bra de følger tett opp.
 
Betalte for en privat i uke 11. Neste var oul. Deretter har jeg hatt hver 2 uke pga risikosvangerskap
 
2 private (60kr hos gyno) en i uke 7 og en i uke 12
1 oul uke 18
 
Oi, det har blitt mange. I alle fall 5 stk offentlige frem til uke 12 pga mange aborter da vi prøvde på førstemann. Så ble det oppdaget acardiac twin, og da ble det vel to ultralyder på Riksen + sikkert tre-fire på Rigshospitalet i København. Så har vi vel hatt 4 kontroller på Riksen i etterkant og én hos min gynekolog pga mye kynnere. Ja, og så OUL da. Og 3D-UL i sist uke. Etter planen skal vi ha to UL-kontroller til på hhv. sykehuset og Riksen før den lille er ute. Så det har blitt litt, kan du si :p
 
Vi hadde en privat i uke 11.
Og den ordinære i uke 20, samt en ekstra kontroll pga. Kynnere, tror det var i uke 23.
 
Back
Topp