ul

2008/2013/2014

Glad i forumet
Skal på ul igjen i morgen. Da er jeg 12 uker. Gleder meg egentlig. Ingen tegn på at noe er gale så har jo ikke noe å grue meg for. Noen som vet om vi kan få se kjønn da, eller er det for tidlig??

Det lurer jeg også på:) skal på ul neste uke og er da i uke 13 :)

Tror nok ikke de vil si noe om kjønn siden det er så veldig tidlig. Selv skal jeg på UL når jeg er 15+4, og er redd DET er for tidlig, selv om jeg har veldig lyst til å vite kjønn så fort som mulig. :)

de sier man kan se kjønn i uke 13 og 14 om man er heldig

Forrige svangerskap var vi på UL i uke 11..da kunne han ikke si noe sikkert,men om han skulle si noe sa han 52%gutt..Har også hørt at han har "gjetta" til flere vennepar av oss og det har alltid stemt...Så de kan nok se antydning,men kan ikke si no 100%..

Da var gravid med min første i uke 13 ca, fikk j beskjed om at det er mulig ei jente, og j hadde den følelsen og, og jente ble det, jm sa at i uke 14-15 er d sikrere at man får se kjønnet tydelig :)

Det som er greia så tidlig er at det kan være en tut der selv om det er jente feks... Kjønnsorganene er ikke helt ferdig før i uke 14. Vi var på ul i uke 14+3 og så kjønn men d blir med litt tvil så tidlig:)
Lykke til:)

Ja, jentene har hovne kjønnslepper og kan dermed se like mye ut som gutt.. Men tror det blir tydeligere rundt uke 14 og 15 :) men vet dere om det er skadelig med ul? For babyens del selvfølgelig? noen damer på jobb sa det, og synes det var dumt å ta flere ultralyd enn nødvendig... trodde ikke det var så skadelig at en liksom må begrense det mest mulig :S har nemlig bestilt privat ul fordi jeg klarer ikke å vente!! Og det er lang ventetid på ordinær ul siden det er så syyyykt mange som skal ha baby til sommeren og utover!

har lest at det kommer an på hvor lenge ultralyden varer... At det ikke er skadelig med litt, men hvis de holder på veldig lenge kan det bli skadelig.. Kan det stemme?

Jeg var på ul forrige uke,var da i uke 13, og da kunne man se kjønn :) men det var pga det er en gutt,så er nok enklere da. Men legen sa han ikkje kunne si 100%,men 90 % iallefall. Han garanterte meg at jeg ville vite kjønnet i uke 15 :) Men kommer nok litt ann på erfaringen til de som tar ultralyd,og utstyret :)

Back
Topp