UL?????

Phu/Famy

Glad i forumet
någen så vett når en ka ha vanlig UL å ikje innvendig?
og når en kan hørra hjerta ??

Etter uke 6 kan en ta tidlig UL å se hjerte slå....
Høre hjertelyden er forskjelligt.. PÅ ultralyd går det vel an tidlig.. Flere her som har angelsound heima som har hørt mellom uke 8 og 9.. Med eldste jenta mi hørte eg den i uke 10 hos jordmor

ORIGINAL: siven79

Du KAN ta tidlig UL fra magen fra uke 8 (da kommer livmoren normalt ovenfor skambeinet)
Du vil imedlertidig se veldig lite og det er ikke sikkert at man får sett eller mål noenting.
Jeg tror at man kanskje kan se litt mer rundt uke 11.

Men når jeg har vært til UL i uke 11 så har de allikevel villet brukt innvendig for å se mest mulig.

Nå skal det nevnes at jeg er kjukk. Er du en smal, liten dame så kan en utvendig UL lykkes mer enn oss formfagre [;)]

Er vel fra uke 12 hos første gangs fødende at livmoren kommer over skambeinet, i hvertfall i følge mine bøker.[:)]
Og alt før uke.12 vil de fleste bruke innvendig ultralyd[:)]

Jeg var til UL i uke 10, og da tok hun utvendig.. Så alt hun behøvde å se, selvom jeg har ganske mye ekstra på magen.. 

ORIGINAL: sjanetta

ORIGINAL: siven79

Du KAN ta tidlig UL fra magen fra uke 8 (da kommer livmoren normalt ovenfor skambeinet)
Du vil imedlertidig se veldig lite og det er ikke sikkert at man får sett eller mål noenting.
Jeg tror at man kanskje kan se litt mer rundt uke 11.

Men når jeg har vært til UL i uke 11 så har de allikevel villet brukt innvendig for å se mest mulig.

Nå skal det nevnes at jeg er kjukk. Er du en smal, liten dame så kan en utvendig UL lykkes mer enn oss formfagre [;)]

Er vel fra uke 12 hos første gangs fødende at livmoren kommer over skambeinet, i hvertfall i følge mine bøker.[:)]
Og alt før uke.12 vil de fleste bruke innvendig ultralyd[:)]

Enig med Sjanetta her jeg... jeg var i uke 9  i dag på UL og det ble innvendig, de fleste praktiserer innvendig frem til uke 12. Ihvertfall med førstegangsfødende...

Back
Topp