ul???

Neda

Glad i forumet
Ser det er noen her som skal inn til UL her allerede, er det pga dere mistenker noe er galt?
Jeg skal ikke inn før juni, men forrige svangerskap var jeg inne rundt 5 ganger (mye komplikasjoner).

Men spørsmålet er jenter, hvorfor skal dere ta UL nå?

For å forsikre meg om at alt er som det skal,pga forrige fødsel,og dødfødselen til min lillebror som ble født for 5 årsiden 21nov,dagen etter min termin.(var med på fødselen,stell osv,så sitter litt kan du si)

Mye for å roe ned tanker som sitter dypt,og for å se at ting er som det skal. [:)]

Vi bestilte privat UL. Hadde masse blødninger... (mye blod), og legen ville bare måle HCG i blodprøver...

Jeg ble ikke beroliget siden jeg har lest at kroppen kan fortsette å produsere hvis den tror den er gravid.

Derfor... [:)]

(Var i uke 8 +3)

Jeg var pga at jeg har hatt en del spontan aborter tidligere, så ville sjakke at alt var i orden så jeg kunne slappe litt mer av[:)]

Jeg får tettere oppfølging og ultralyd denne gangen fordi jeg hadde en MA sist svangerskap som ble oppdaget på ultralyd. Kunne ikke tenkt meg å vente helt til uke 19 dersom fosteret hadde dødt i uke 10-11 igjen...

For å sjekke at alt er ok før vi sprer nyheten til "alle". Gjorde det med storebror også, da var jeg 11+2.

Har (bank i bordet) ikke hatt noen blødninger eller noe til nå, så det er sånn sett ingen medisinsk grunn til det, men det føles bra å ha fått bekreftelse på at alt er i orden. Synes det er lenge å vente til uke 18-19..

Også er det helt fantastisk å se det lille nurket

Jeg har ingen som helst medisinsk grunn!

men har hatt to svangerskap tidligere hvor jeg kun har gått til rutine-UL, og har rett og slett lyst til å unne meg litt ekstra denne gangen!

Så nå blir det UL i morgen også blir det vel et par tre ganger til ekstra i løpet av svangerskapet! [:D]

Jeg hadde UL i uke 7 fordi vi har hatt prøverør. Jeg skal ta privat UL i uke 12 fordi jeg vil vite at alt fortsatt er bra før vi forteller det til "hele verden"[:)]
Jeg er også overnervøs, så jeg trenger en bekreftelse på at den lille lever[8|]

Jeg har bestilt UL pga at jeg vil sjekke at alt står bra til pga mangel av symptomer[:D]

Har ikke blødd eller noe, men har veldig lyst å se hjertet banke[;)]

Jeg har hatt UL fordi jeg har vært utredet for ufrivillig infertilitet fordi jeg har PCOS (polycystisk ovariesyndrom), og da har man krav på en tidlig UL for å se at fosteret ligger i livmor osv [:)]

Skal ha min 3 ul i morra, har mistet maaange ganger seinest i slutten av januar og har dermed tett oppfølging ut 1.tri for og sjekke at alt går riktig for seg[:)]

ORIGINAL: _Dollface_

Skal ha min 3 ul i morra, har mistet maaange ganger seinest i slutten av januar og har dermed tett oppfølging ut 1.tri for og sjekke at alt går riktig for seg[:)]

I hvilken uke mistet du i januar?

Huff, må være fælt... Godt man får bedre oppfølging etterhvert! [;)]

Vi er også utredet for infertilitet og har mistet 1 gang tidligere. Første gangen jeg fikk ULdenne gangen var jeg faktisk bare 4+4 dager. Skulle egentlig bare på rutinekontroll på sykehuset etter en hormonbehandling og hadde akkurat oppdaget at jeg var gravid. Legen ville sjekke om han så noe, bare for å se om det var inni livmora. Og da så vi en bitteliten prikk [:)]. Deretter ville han ha meg inn i uke 8 og da så vi et hjerte som banket og målene var 1,65 cm (litt lenger enn vi hadde trodd det skulle være...). Så fikk jeg mast meg til enda en UL før ordinær og den skal jeg ha i uke 11. Blir mye roligere når jeg får vært på sykehuset og blir fulgt skikkelig opp. Har prøvd siden august 2007 og håper så inderlig at dette skal gå bra. [:)]

ORIGINAL: *dreamer*

Jeg hadde UL i uke 7 fordi vi har hatt prøverør. Jeg skal ta privat UL i uke 12 fordi jeg vil vite at alt fortsatt er bra før vi forteller det til "hele verden"[:)]
Jeg er også overnervøs, så jeg trenger en bekreftelse på at den lille lever[8|]

samme sak her[:)]

Back
Topp