UL Uke 14, SPØRSMÅL TIL DERE :)

Christel92

Andre møte med forumet
Hei :)
Siden jeg har hatt uregelmessig mens all min dag så har jeg fått ultralyd nå førskommende Tirsdag, da er jeg 14 uker å 6 dager på veg. Så mitt spørsmål er, kan det være mulig å se kjønnet?
Gleder meg i allefall veldig mye og håper at alt står bra til med den lille der inne :)
 
mest sannsynlig kan di ikke se kjønn tydelig enda nei, da både gutten og jentas kjønn er ganske like i begynnelsen, men jeg er ingen jordmor eller lege, så har ingen fasitsvar. Jeg vet bare fra forrige graviditet at det er vanskelig å se kjønn tidlig..
 
Jeg var på ul 14+3 og da kunne man ikke se kjønnet. En dels fordi krabaten var så livlig og lå ikke stille. Men det er så mye annet fint å se på. Helt ubeskrivelig følelse å se lille nurket inni magen der. Kan liksom ikke tro det enda jeg.
 
Jeg var på UL 14+3, å han mente det var noe tidlig å se noe. Mulig han så en tissemann, men den var han absolutt ikke sikker på :)
 
Hihi:-) gleder meg veldig mye til å se han, går vell opp for både meg og sambo at vi skal bli foreldre. Veldig rart å tenke på:-)
 


Tatlelus skrev:


ch92 skrev:
Hei :)
Siden jeg har hatt uregelmessig mens all min dag så har jeg fått ultralyd nå førskommende Tirsdag, da er jeg 14 uker å 6 dager på veg. Så mitt spørsmål er, kan det være mulig å se kjønnet?
Gleder meg i allefall veldig mye og håper at alt står bra til med den lille der inne :)


Joda, det er fult mulig! Har vert med på ultralyd i uke 12 der vi tilog med klarte å se det selv! og jordmor var ikke i tvil! Og hun jordmora jeg har bestilt time til ultralyd hos nå sa at etter uke 14 var det fint mulig å se kjønnet =)



Ifølge lærebøkene er det mulig å se kjønnet fra uke 14, ikke tidligere. Da er nemlig kjønnsorganene omtrent helt like, og det blir bare gjetting fra jordmor/legenes side. Men oddsen er jo 1:2 på at man har rett...;)
 
 Jordmora på  privat UL sa at man tidligest kunne se det i uke 14, så det ER mulig.. spørs om de får et godt nok innsyn da
 
Back
Topp