UL uke 12-13: ser ut som en gutt!

angara

Betatt av forumet
Da er UL unnagjort. Og jordmor sa at hun var nokså sikker på at det ble en gutt... Vi så tydelig at det var noe mellom beina...

Er veldig glad for at alt så bra ut, men kjenner det er litt "skummelt" å være gravid med en gutt. Vi har ei jente på 2 fra før, jeg hadde nesten tatt det for gitt at det ble jente denne gangen også, så kunne de bli venninner og leke mye i oppveksten.

Nå aner jeg ikke hvordan det vil bli med gutt og jente - de vil kanskje ikke ha så veldig nær kontakt når de blir eldre, leker med ulike ting etc? Og så har vi jo så mange fine jenteklær som jeg helst ville brukt en gang til.... Kjenner jeg må venne meg litt til denne tanken, gitt...

Selv har jeg både bror og søster, og selv om jeg er veldig glad i begge, er det jeg og min søster som har hengt sammen som erteris hele oppveksten (selv om aldersforskjellen ml meg og broren var mye mindre)...

viser det så tidlig?? er 13 uker i dag og skal på ultralyd når jeg er 14+5 :) har veldi lyst å vite kjønnet!  :D

jeg selv er oppvokst med 3 brødre. 2 eldre og 1 mindre. var ganske alene i oppveksten for å si det sånn.. men er jo forskjellig fra familie til familie, :) det går nok veldi godt skal du se :D

angara skrev:
Da er UL unnagjort. Og jordmor sa at hun var nokså sikker på at det ble en gutt... Vi så tydelig at det var noe mellom beina...

Er veldig glad for at alt så bra ut, men kjenner det er litt "skummelt" å være gravid med en gutt. Vi har ei jente på 2 fra før, jeg hadde nesten tatt det for gitt at det ble jente denne gangen også, så kunne de bli venninner og leke mye i oppveksten.

Nå aner jeg ikke hvordan det vil bli med gutt og jente - de vil kanskje ikke ha så veldig nær kontakt når de blir eldre, leker med ulike ting etc? Og så har vi jo så mange fine jenteklær som jeg helst ville brukt en gang til.... Kjenner jeg må venne meg litt til denne tanken, gitt...

Selv har jeg både bror og søster, og selv om jeg er veldig glad i begge, er det jeg og min søster som har hengt sammen som erteris hele oppveksten (selv om aldersforskjellen ml meg og broren var mye mindre)...

Det går nok bra! :) Det er herlig å være mamma til gutt også :)
Synes du er heldig jeg, som får en av hver! :) Det kunne jeg godt tenkt meg :)

Tror det er litt vanskelig å se så tidlig. En venninne av meg var på UL i uke 13 og legen sa at hun var helt sikkert på at det var gutt. Når de kom til ordinær UL viste det seg at det var en jente.

Jeg tror ikke du skal bekymre deg hvis det blir en gutt. Jeg er storesøster for min bror, og vi lekte og koste oss gjennom hele oppveksten, kranglet lite gjorde vi og, det var jo ingen som var interessert i å stjele den andres leker eller klær. Vi er veldig gode venner i dag, og jeg er kjempeglad for at jeg fikk en lillebror:)

Bra å høre at det er helt fint å få gutt :)

Tenker litt på hvordan det er når barna blir voksne, kanskje guttene er mindre flinke til å holde kontakten med sin gamle mor enn det jentene er? Hehe, neida, litt for tidlig å bekymre seg om det, altså... hehe

NyMedlem, jeg tror (heller) ikke at det er så vanlig å se kjønnet såpass tidlig. Vi var på en veldig grundig og langvarig UL i forbindelse med risikosvangerskap, og fosteret skrevde masse med bena og det var en ganske tydelig "tutt" som stakk ut. Jordmor sa hun var 70 % sikker på at det var gutt... Og kalte fosteret for "han" gjennom hele undersøkelsen.

Neida, jeg tror ikke han kommer til å bry seg mindre om deg selv om han er gutt :) Gutter elsker jo mødrene sine <3
Det kommer jo helt ann på oppdragelsen han får :)
Vi er flinke å viser hverandre masse kjærlighet her hjemme, og da liker jeg å tro at de lærer seg å sette pris på familien sin :)

Helt ærlig synes jeg det er litt dristig å basere seg på en UL i uke 12. Vet ikke om du er klar over det, men kjønnsorganene er nærmest identiske på det stadiet..
Og får du en frisk gutt burde du fokusere på det! Jeg har selv en bror og vi har hatt mye glede av hverandre. Kjemi går på tvers av kjønn!

Jeg er forresten guttemamma selv - og har elsket det. Sønnen min var verdens blideste og enkleste baby, så permisjonen var en rosa drøm. Nå er han som 3-åringer flest, med mange egne meninger - men det er utrolig moro å se Lynet McQueen sammen med ham og gjøre "gutteting". Men vi gjør alle ting sammen, vi! Baking, tegning, lesing, spill, ser filmer, leker ute - veldig mye av det samme som jenteforeldre gjør

Vil sønnen min leke med dukker - vær så god. Vil dattera mi leke med biler - vær så god. Alt er lov uansett kjønn. De må få lov til å prøve ut alt for å finne ut hva de liker å gjøre, leke med osv :)

Forresten, jeg er enig med Imogene om at kjønnsorganene er nærmest identiske på det stadiet. Det ligger en link her et sted med bilder av kjønnsorgan til jente og gutt fra uke 12-14 eller noe i den duren. Noen som har linken?

Jeg vil heller vente til minst 17 uker, bedre der :) Heldigvis skal jeg på ordinær UL når jeg er 20 uker. Litt sent, men greit nok :)

Imogene skrev:
Helt ærlig synes jeg det er litt dristig å basere seg på en UL i uke 12. Vet ikke om du er klar over det, men kjønnsorganene er nærmest identiske på det stadiet..
  Og får du en frisk gutt burde du fokusere på det! 

Back
Topp