UL-tid

Kathrine

Betatt av forumet
Heisann
I hvilken uke var/skal dere på første UL? Jeg kunne godt tenke meg å gå tidligere enn den i uke 18-20, men er usikker på om det går ann uten å måtte gå privat å betale 800,- for det? Noen som har noen råd?
takkeps gratulerer med dagen!

Pass hvertfall på at du får sykehus-plass ganske raskt. Jeg var alt for sent ute med å søke og det endte med at jeg fikk ultralyd time veldig sent. Ikke før i uke 20.
For meg var det egentlig greit, for jeg var så spent på om de kunne se kjønnet, og jo lenger man venter jo sikrere er det [;)].

*Adelin er ventet 7.mars*

du får kun en ul i løpet av svangerskapet. Så sant du ikke får blødninger, da får du en ekstra for å sjekke om det er liv.
Og hvis det er tvillinger får du fler.

jeg fikk en ekstra ul i uke 12 fordi jeg var utrolig redd for at noe var galt.

jeg var på ul i uke 18, pluss at jeg fikk en ekstra i uke 32 pga. utvidet nyrebekken hos ungen.. (alt var fint da)..

jeg var på ul første gang jeg var i uke 4+4. da så han ingen ting. var der igjen i uke 6+1, da kunne vi se en liten bolle med en fisk i som hjerte banket. hehehe det ser sån ut.. skal ditt igjen i uke 10. er nå 7uke. grunnen til det er at jeg har hatt en del sa og 1 ma og legen vil kontollere meg ofte. noe jeg syntes er fint og trygt.

Var på første UL i uke 15 pga blødninger, deretter i uke 16 pga blødningene fortsatte. Så var vi på rutineUL i det vi trodde var uke 17+1. Så det ble 3 ultralyder på 3 uker.

Så skal vi inn til ny i uke 32, pga delvis forliggende morkake.

Men jeg skulle gjerne vært til ultralyd hver måned jeg, for det var stort å se babyen allerde før den er født. Morsomt og rørende [:D]

du får ul i uke 12,bare si at du må det at du er redd  eller noe...:)jeg fikk det,de var litt sure men,jeg leste at hvis j vil ha ul i uka 12 det er greit så...lykke til:)[:D]

Back
Topp