UL termin mot menstermin

Lollimoi

Betatt av forumet

Hvor stor forskjell har dere på UL terminen og mensterminen?

I mitt tilfelle er menstermin 2. April og Ul termin 3.Mai. I forige svangersskap ble terminen flyttet 11 dager tilbake, så fødte da 10 dager før tiden. Håper ULterminen stemmer denne gangen, hvis ikke blir lillegutt født lenge før tiden:)

1 MÅNED forskjell?!? Wow, det er jo helt merkelig! Håper du får god oppfølging og at du har vært på mer enn én ul for å få dette bekreftet?
Jeg hadde 2 ukers forskjell sist gang og det ble vel 1 uke denne gangen. Men nå skal det sies at min mens er veldig uregelmessig så klok av skade fra sist gang (ble satt tilbake da) så satt jeg den absolutt senest mulig mens-termin (15. mai) for å sikre at jeg ikke skulle bli satt tilbake. Det endte da med at jeg ble satt fram ei ukes tid til 7. mai. Det føltes helt klart bedre ;P

Ja, det var stor forskjell på terminene. Har ingen spesiell oppfølging, men har vært på 2 UL timer som hadde samme dato på termin. Har hatt regelmessig mens så det skulle egentlig ikke ha vært så stor forskjell. Men jeg må vel bare være forberedt på at han kommer i April tenker jeg:)

ble satt frem ei uke fra 22. Til 14. Mai. Stresser ikke så lenge jeg ble satt frem. Sist ble jeg satt tilbake, og da jenta kom i uke 41 mente de på sykehuset at hun nok hadde vært der inne lengre;) Gjorde ingenting i vårt tilfelle iom at hun var så lita at hun hadde godt av de ekstra ukene:)

Sist ble terminen flyttet fire dager fram (24. til 20) og denne gangen ble den flyttet to dager (fra 28. til 26.). Ble satt i gang sist, men størrelsen på babyen tilsvarte at ul-terminen var helt riktig. Han lå akkurat på streken for den dagen i svangerskapet.

Menstermin 12 mai, ultralydtermin 13 mai;)

Ja, som regel er det ikke den store forskjellen, men man vil jo heller at UL terminen skal bli før den antatte terminen. Det er jo det beste, så man ikke går å bekymrer seg for at ungen ligger i magen for lenge...Håper det går bra med dere alle sammen:)

Mens termin var 26. mai, og ul sa 22. Men han kommer nok ikke før 26 likevel ;)

Nei, i forige svangersskap var jeg så og si sikker på at han kom til mensterminen, mens UL terminen var 11 dager etter. Og lillegutt kom 10 dager før UL terminen, og da etter mine beregninger ble det 1 dag på overtid:-P Denne gangen er jeg veldig usikker,men trolig blir det Aprilbaby istedet for Maibaby:)

Mens termin 28.mai, UL termin 27.mai

Oj, hvordan er det mulig med så stor forskjell ? Du får vel vekstkontroller for å følge dette opp. Jeg fikk det sist, da ble jeg satt 17 dager tilbake på ul.

Denne gangen var menstermin 3.mai, og ul 5.mai. Litt bedre! :-)

Fitness skrev:
Oj, hvordan er det mulig med så stor forskjell ? Du får vel vekstkontroller for å følge dette opp. Jeg fikk det sist, da ble jeg satt 17 dager tilbake på ul.

Nei, jeg vet ikke hvordan det er mulig:-)tenkte jeg skulle høre med legen når jeg skulle dit neste gang:-)hvordan de gjør dette når det er så stor forskjell...håper bare han ikke blir liggende der inne for lenge!

Menstermin 27.mai (De sa 28., men har nok glemt skuddår ;)
ULtermin 25. mai. Så flyttet to dager ferm.
Regnet ikke med store avviket da vi tok el-test ;)

Lollimoi skrev:

Fitness skrev:

Nei, jeg vet ikke hvordan det er mulig:-)tenkte jeg skulle høre med legen når jeg skulle dit neste gang:-)hvordan de gjør dette når det er så stor forskjell...håper bare han ikke blir liggende der inne for lenge!

Da skal du bli fulgt opp med vekstkontroll og flere ul, for å sjekke veksten til den lille!

Det var stor forskjell ja...Hadde mens termin 2.mai, og UL terminen ble 27 april...så bare noen dager forskjell her :)

Okey, da får vi håpe de gjør det framover:-)

Fitness skrev:

Lollimoi skrev:

Fitness skrev:

Da skal du bli fulgt opp med vekstkontroll og flere ul, for å sjekke veksten til den lille!

Nei, kun en dags forskjell.. Sist gang var det to dager.

Mens-termin 07. juni, min termin (etter el- temping) 1. juni, men ul sier 30. mai. Så vi får se.... Har gått over med begge de to andre med 5 og 9 dager, så dette blir vel et juni-barn :)

Mens-termin 07. juni, min termin (etter el- temping) 1. juni, men ul sier 30. mai. Så vi får se.... Har gått over med begge de to andre med 5 og 9 dager, så dette blir vel et juni-barn :)

Back
Topp