UL på vesla i dag

bakemamma

Elsker forumet
I dag ble velsemor sjekket for HD. Det var litt lave tall på gradene, så vi må tilbake igjen om 4 uker.
Men det var ikke noe som ville trenge behandlig i allefall. Så da er det vel greit håper jeg. Kjenner jeg er glad for at hu vil slippe unna alle de plagene jeg hadde, både fysisk og psykisk :-)

Flott ! Ikke noe kjekt med pute eller gips...
Her skal vi 24.mai med Pingsen. Er faktisk ganske nervøs denne gang. Har ikke vært det med de to andre. Snodig ! 

Var ikke nervøs denne gangen, men var det med guttungen.. Men han var helt fin også :-)

Var på ul igår for hd med vesla igår. Samme som deg med noe forskjell og ny kontroll om fire uker.. Håper vi slipper pute.. Min lillesøster var så ille at hun car i gips i 10mnd og skinner etterpå

Skal krysse fingra for oss alle sammen jeg :-)

Vi skal ikke på UL før 7 juni. Da er han 2 måneder (og 1 dag) gammel..syntes det var litt seint. Håper at det ikke er noe galt!

Her er det fast 1 mnd etter fødsel og så 4 mnd etter fødsel. rart at det ikke praktiseres likt over alt.

er det for å sjekke hoftene?
Var med min gutt i går, fikk beskjed om at alt så fint ut:) legen skulle se nermere på det og så skulle vi få brev om resultatet:)

Har ikke hørt noe om dette en gang jeg. Er det noe som gjøres uansett og som man får innkallelse på?

Det skal egentlig være når babyen er 4-6 uker gammel, men når vi ikke hadde hørt noe når han var 5 uker gammel så måtte vi ringe til sykehuset å spørre hvorfor vi ikke hadde fått innkallelse. Da sa de at det var lang ventetid, men de skulle prøve å sende ut innkallelse snart..
Håper ikke det er noe galt med hoftene hans :-/

Kryssemynte skrev:
Her er det fast 1 mnd etter fødsel og så 4 mnd etter fødsel. rart at det ikke praktiseres likt over alt.

Varpen skrev:
Har ikke hørt noe om dette en gang jeg. Er det noe som gjøres uansett og som man får innkallelse på?

Det gjøres på de barna som har en eller begge foreldre som har historie med hoftedysplasi.
Dette fordi det er arvelig...

bakemamma skrev:

Varpen skrev:

Det gjøres på de barna som har en eller begge foreldre som har historie med hoftedysplasi.

Ok. Takk for oppklaring. Mye man ikke vet..

bakemamma skrev:

Varpen skrev:

Verken jeg eller mannen har historie med hoftedysplasi, men vi skal tilbake på ultralyd kontroll fordi legen var litt usikker på ene hoften.

Sjekket hoftene på lille Emma også, siden hun lå i seteleie. Men alt var heldigvis helt greit :) Lykke til alle sammen!

Til dere som de har finni litt forskjell på, jeg fikk ett tips av en barnepleier å ta på to bleier innimellom og på natten! Da får du samme effekten som puta gjør. Vi prøver dette hjemme nå så vi kanskje har en flott ferdig hofte når vi skal inn på UL igjen. De fant jo forskjell på hoftene på vesla.. Håper vi slipper pute og gips!

Back
Topp