Ul på sus 11/9

mammamilla

Forumet er livet
Septemberlykke 2021
Noen som skal?
Det skal vi så nysgjerrig på om det er flere :P

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Vet ikke hva som er skumlest.. fredag den 13 ende eller 9/11 :p hehe.. neida!! Gleder meg :-)

Hehe nei ingen av datoene er særlig bra hehe. Ja gleder meg jeg også:)

Termin 09.februar med første frøet:)

Jeg var 4/9, møtte to kjempe trivelige damer:) de siste dagene er så vanskelig å vente...!!:)

Herliggutt-jan11*jentebaby-feb14
Var inne i uke 12 pga risikosvangerskap og møtte en kjekk lege, håper på en like fin opplevelse denne gang :-)

Var inne i uke 12 pga risikosvangerskap og møtte en kjekk lege, håper på en like fin opplevelse denne gang :-)

Det er godt å se det lille knøttet tidlig og:) jeg så i uke 8 og 14, men privat.
Kan jeg spørre hva som gjør det til risiko hos deg?:( håper alt står bra til!:)

Det er godt å se det lille knøttet tidlig og:) jeg så i uke 8 og 14, men privat.
Kan jeg spørre hva som gjør det til risiko hos deg?:( håper alt står bra til!:)

Åh.. fikk du vite kjønn i uke 14? Hvor var dere på privat ul? :)

Sist svangerskap utviklet jeg svangerskapsforgiftning og fikk akutt hellp i uke 35. Noe som gjor at gutten min ble tatt med akutt ks uten at det var tid å sette i gang fødsel eller gi meg epidural i forkant av ks så jeg måtte ha narkose.

Denne gangen skal jeg på jevnlige kontroller på sus der de følger med på blodgjennomstrømningene i morkaka. Jeg går også på blodfortynnende medisiner. Og de har lovet meg at de heller skal sette meg i gang dersom det er tegn på at det samme skal skje igjen etter uke 32. Jeg krysser fingrene for å gå til termin :-)

Er glad for god oppfølging og føler meg i trygge hender :-)

Åh.. fikk du vite kjønn i uke 14? Hvor var dere på privat ul? :)

Sist svangerskap utviklet jeg svangerskapsforgiftning og fikk akutt hellp i uke 35. Noe som gjor at gutten min ble tatt med akutt ks uten at det var tid å sette i gang fødsel eller gi meg epidural i forkant av ks så jeg måtte ha narkose.

Denne gangen skal jeg på jevnlige kontroller på sus der de følger med på blodgjennomstrømningene i morkaka. Jeg går også på blodfortynnende medisiner. Og de har lovet meg at de heller skal sette meg i gang dersom det er tegn på at det samme skal skje igjen etter uke 32. Jeg krysser fingrene for å gå til termin :-)

Er glad for god oppfølging og føler meg i trygge hender :-)

Ja var på Sigrids Ultra begge gangene og hun tippet ganske sikkert jente 13+2, stemte det:)

Jeg fikk faktisk også svangerskapsforgiftning sist, men ikke før 4 dager før termin og opplevede heldigvis ikke noe annet en at de satte i gang 2 dager før, det ble litt heftig og raskt og litt klipping og vakum, men alt i alt syns jeg det gikk bra. Har hørt flere får måle morkakestrømning etter dette i første svangerskap, så jeg spurte jordmor på helsestasjonen om det men det hadde hun aldri hørt om. Er det bare ved alvorlig og tidlig eventuelt? Veit du noe om det?
Ja håper vi får gå til termin!:)

Ja var på Sigrids Ultra begge gangene og hun tippet ganske sikkert jente 13+2, stemte det:)

Jeg fikk faktisk også svangerskapsforgiftning sist, men ikke før 4 dager før termin og opplevede heldigvis ikke noe annet en at de satte i gang 2 dager før, det ble litt heftig og raskt og litt klipping og vakum, men alt i alt syns jeg det gikk bra. Har hørt flere får måle morkakestrømning etter dette i første svangerskap, så jeg spurte jordmor på helsestasjonen om det men det hadde hun aldri hørt om. Er det bare ved alvorlig og tidlig eventuelt? Veit du noe om det?
Ja håper vi får gå til termin!:)

Tror dette er vanlig dersom du utvikler svangerskapsforgiftning med hellp. Men jeg er ikke sikker. Første legekontroll jeg hadde denne gang gikk vi gjennom epikrisen min fra sist og der stod det at jeg skulle følges opp neste gang og hva slags oppfølging. Synes du skal spørre legen din. Sa de noe om det på oul? Skal du tilbake? :-)

Vi skal den 27/09 - men har allerede vært privat i uke 6, 8og 13 ;)

Men leeeenge til 27/09.. henvisningen hadde ikke kommet frem fra førstegangskontrollen i juli så måtte få legen til å sende ny sist uke. Er dermed 19+4 når vi har fått oul.. kjedelig :(

Nr. 2 er på vei ♡ 20. Februar 2014

Men leeeenge til 27/09.. henvisningen hadde ikke kommet frem fra førstegangskontrollen i juli så måtte få legen til å sende ny sist uke. Er dermed 19+4 når vi har fått oul.. kjedelig :(

Jeg skal førstkommende fredag, da er jeg 19+0, så du er ikke alene om å få sent på sus:) jeg fikk timen når jeg var i uke 7-8.

Termin 9.februar med første frøet❤

Jeg er også 19 uker på oul dagen. Fikk timen når jeg var 12 uker på vei og her gikk det veldig rakst!! :-)

Tror veldig mange får senere en vanlig nå i mnd etter sommerferien. Er ofte litt etterslep da:/

Tror dette er vanlig dersom du utvikler svangerskapsforgiftning med hellp. Men jeg er ikke sikker. Første legekontroll jeg hadde denne gang gikk vi gjennom epikrisen min fra sist og der stod det at jeg skulle følges opp neste gang og hva slags oppfølging. Synes du skal spørre legen din. Sa de noe om det på oul? Skal du tilbake? :-)

Ja kanskje det, men tror ikke de hadde fått Hellp de andre jeg hadde hørt om:/ hm, får spørre legen neste gang. Men de hadde vel sagt noe på Sus når jeg var der, fikk ikke beskjed om å komme tilbake i allefall.

Jeg er ca like langt på vei når vi skal til SUS, ikke før 23.sept. Fikk svar kjapt etter førstegangskontrollen.

fra app'en

Back
Topp