UL og vekstavvik ....

Mammatoo

Glad i forumet
Var på UL begynnelsen i april - jenta var -12%
Ny UL i slutten av april - jenta hadde vokst til midt på snittet
Ny UL i dag og da hadde hun sunket til -17%

Hva betyr det?
Alt så bra ut, men JM nevnte hun var bekymret for om hun fikk nok næring, så ny UL om ca. 3 uker.

Hvilke tiltak gjøres om hun ikke vokser "riktig"? 
Hvor stor % avvik må til for at de heller vil ha henne født?
Er i uke 32 nå.. 

Det kan være store avvik ved de vekstestimeringene, sykehuset tok kraftig feil med storebror, og jeg har ikke særlig troa når de nå igjen med lillebror sier han er liten. Viktigste er vel at de følger deg opp jevnlig og ser at det er en positiv vekstutvikling.
Jeg vet ikke noe om eventuelt igangsetting av fødsel, vil tro at så lenge det ikke er påvist morkakesvikt eller andre risikofaktorer så lar de det gå lengst mulig før de går til et sånt skritt...

jeg fikk første vekstavvik i uke 26, da var det -12%. Fødte i uke 40+5 og da var det -23%. Babyen min fikk litt mindre næring enn vanlig, men det skal ganske mye til før de setter i gang pga dette... da må det visst være mot 30%.. De bare sjekker jevnlig at du har god nok gjennomstrømning ;)

Jenta vår ble født med 40% vekstavvik og de så det an hele tiden, men så lenge det så ut til at hun hadde det greit i magen og ikke ting ble verre så satt de ikke igang fødselen før nærmere termin. Nå gikk vannet mitt i uke 37 så rakk aldri å bli satt i gang heller.

Back
Topp