ul og skjekk på føden...

VELT

Betatt av forumet
var på vekstkontroll av snuppa i går. og da var hun gått fra 6% mindre til 13 % mindre. måtte da inn på føden å ligge med ctg registrering. kjedelige greier. hadde håpet på at hun enda lå på 6%. skal inn til ny ul om to uker, og så må jeg være ekstra nøye med å følge med bevegelse.... huff synes der så vanskelig å vurdere i forhold til om d er lik bevegelse hver dag eller om det er noe mindre... var ok gjennomstrømning i morkake og navlestreng, men det skal de skjekke ekstra neste ul. Andre med erfaring i forhold til at babyen ikke legger nok på seg?

Hadde det sist svangerskap. Og hun gikk fra -8% til 15. Fikk kontroll hver uke med ul. Når hun til termin var hun 3454 så ganske på gjennomsnittet:)

Termin 31.08.13
Sladrer med *lykkelige*

godt å høre... syns ikke dette var så morsomt, men føler jo at de følger det opp da....

Jeg gikk fra -11% i uke 23 til -19% i uke 34 og -23% i uke 36. Ble fulgt godt opp med mange ul der de også målte blodgjennomstrømmning. Var litt om og men om han hadde det bra der inne, men fikk inntrykk av at det kom helt ann på hvilken lege vi snakket med! De har det som regel best der inne, og så lenge du kjenner liv og du fåt hyppige kontroller burde det ikke være noe å bekymre seg for. I uke 37+5 hadde jeg begynt å lekke vann og fødsel ble satt i gang og ut kom en veldig liten men dog velskapt liten gutt på 2340. Men det hører til historien at jeg får relativt små barn, så det kan jo ha noe med det å gjøre hos deg også.

Fikk beskjed med sistemann at han hadde 15% vekst avvik. Han var 3565g i uke 39+4 dager før terminen :)
Legen på ul sa i tillegg at han er lavere enn gjennomsnittet, men han var 53 cm.

Venter 1 av 3 kjekkeste gutter den 06.08.13 ;)

var på vekstkontroll av snuppa i går. og da var hun gått fra 6% mindre til 13 % mindre. måtte da inn på føden å ligge med ctg registrering. kjedelige greier. hadde håpet på at hun enda lå på 6%. skal inn til ny ul om to uker, og så må jeg være ekstra nøye med å følge med bevegelse.... huff synes der så vanskelig å vurdere i forhold til om d er lik bevegelse hver dag eller om det er noe mindre... var ok gjennomstrømning i morkake og navlestreng, men det skal de skjekke ekstra neste ul. Andre med erfaring i forhold til at babyen ikke legger nok på seg?
34% sist gang å da ble jeg satt igang, 2.2 kg 3 dager før termin og veldig svak. Nå var det 20% vekstreduksjon sist onsdag og har fått samme informasjon som deg. Hvor langt er du?

er 34 +4 i dag. enn du da? kjenner jeg blir litt stressa av å skulle være så ekstra obs på om d blir mindre bevegelse. er alene med mine 2 andre om dagene så er liksom ikke så mye tid til å kjenne skikkelig etter...

34% sist gang å da ble jeg satt igang, 2.2 kg 3 dager før termin og veldig svak. Nå var det 20% vekstreduksjon sist onsdag og har fått samme informasjon som deg. Hvor langt er du?
ser nå at du har termin8. aug. da har vi temin samme dag. :-)

Hadde vekstkontroll med eldste men husker ikke prosentene og da han kom ut var han 3530 g og 51 cm, han kom 12 dager over. Fikk og vekstkontroll med minste men han var ikke stor og var litt avvik men det kan man ikke se i dag at han kom 3 dager før og veide 2890 g og var 47 cm :)

Sniker litt fra juli :) Jeg ble igangsatt i uke 37 pga. lite vekst hos jenten... Hun var 2300 gram og 44 cm når hun kom til verden, men frisk og rask :) Var på kontroll på kk både i uke 35 og 37. Usikker på hvor mange prosent under gjennomsnittet hun var på disse kontrollene, men ble ihvertfall igangsatt etter andre kontrollen...

Back
Topp