ul og kjønn

Lisa65

Betatt av forumet
Hvor sikre kan de egentlig være på kjønn ved ul? Jeg fikk vite at vi venter gutt og ble kjempe glad for det. Nå har vi begynt å kjøpe litt blå klær, men får stadig høre om folk som får jente når det ble fortalt at det var gutt og omvendt... Hvor sikkert er det? 

Vi fikk vite at vi venter en gutt og at det ikke var noe tvil om det. Så veldig godt at det var en gutt ;) Men skjønner hva du tenker..

En bekjent av meg ble fortalt at hun skulle ha jente. Handlet inn litt jente kler og ut kom en gutt..
Har hlrt om flerne episoder der dem har tatt feil av å si jente og gutt blir født

Jeg hadde nok ikke stolt på det 110% hvis det ikke var så tydelig at du kunne se det selv.

Med junior var det ikke noe tvil om at det var gutt; han var ikke noe sjenert og viste stolt rem det han hadde på ul den gang ;-). Ved ul denne gang hadde babyen både navlesnoren og til tider hånden mellom beina, men jm sa enda hun hadde en sterk misstanke om det var gutt eller jente - men i det fallet er det jo vesentlig mye større risiko å ta feil tenker jeg...

Sikkert greit å ikke kjøpe alle 50-klær i lyseblått. Hvitt og neutrale farger er jo også fine :-)

Ja det er det jeg også har hørt. Men det er kanksje sikrere når de sier det er en gutt? det er jo mer tydelig og synlig ;) Vi så det iallefall godt når hun viste det.. men som sagt noen jeg kjenner ble fortalt at de ventet gutt og fikk jente. Får satse på at jordmor så riktig, ellers blir det en jente med gutteklær ;) 

Man kan vel aldri være helt 100% sikker.. Både testikler og tissemann kan være vannskelig å se på ultralyd, og kjønnsleppene kan også være større enn vanlig slik at det kan tolkes som en tissemann..

Jeg ville sett ann legen som tar ultralyd. Alt avhenger av hvor erfarne de er. Hører ofte at leger på sykehuset som kunn tar rutinemessige ultalyd ikke er SÅ flinke med å se kjønnet som feks spesialiserte gynokologer. Selv gikk jeg til en spesialist som har jobbet med dette i en god del år. Han har ett kjempe godt rykte og det er ingen som har hørt om at han har tatt feil av kjønnet.. Hvis han ikke er helt sikker, vil han også gi uttrykk for dette slik at ingen skal få feil informasjon.. :o)

Min søster fikk vite både på Ul i uke 15 og 20 at hun hadde en gutt i magen, disse to UL ble utført på sykehus av ikke så erfarne leger. Men så valgte hun å ta en ultralyd til, hos han erfarne gynokologen, og han kunne lett se at det var ei jente... Og da var det kunn 1 måned til termin! hehe.

Mae skrev:
Jeg hadde nok ikke stolt på det 110% hvis det ikke var så tydelig at du kunne se det selv.

Med junior var det ikke noe tvil om at det var gutt; han var ikke noe sjenert og viste stolt rem det han hadde på ul den gang ;-). Ved ul denne gang hadde babyen både navlesnoren og til tider hånden mellom beina, men jm sa enda hun hadde en sterk misstanke om det var gutt eller jente - men i det fallet er det jo vesentlig mye større risiko å ta feil tenker jeg...

Sikkert greit å ikke kjøpe alle 50-klær i lyseblått. Hvitt og neutrale farger er jo også fine :-)

Ja, hun så det veldig tydelig og det gjorde vi også når hun viste oss, får satse på at det stemmer :) 

blida skrev:
Man kan vel aldri være helt 100% sikker.. Både testikler og tissemann kan være vannskelig å se på ultralyd, og kjønnsleppene kan også være større enn vanlig slik at det kan tolkes som en tissemann..

Jeg ville sett ann legen som tar ultralyd. Alt avhenger av hvor erfarne de er. Hører ofte at leger på sykehuset som kunn tar rutinemessige ultalyd ikke er SÅ flinke med å se kjønnet som feks spesialiserte gynokologer. Selv gikk jeg til en spesialist som har jobbet med dette i en god del år. Han har ett kjempe godt rykte og det er ingen som har hørt om at han har tatt feil av kjønnet.. Hvis han ikke er helt sikker, vil han også gi uttrykk for dette slik at ingen skal få feil informasjon.. :o)

Min søster fikk vite både på Ul i uke 15 og 20 at hun hadde en gutt i magen, disse to UL ble utført på sykehus av ikke så erfarne leger. Men så valgte hun å ta en ultralyd til, hos han erfarne gynokologen, og han kunne lett se at det var ei jente... Og da var det kunn 1 måned til termin! hehe.

Oi ja da får vi bare vente å se da, sikkert lurt å ikke kjøpe så mye klær enda... selv om det er vanskelig å la være. Vi skal på 3d ul etterhvert, får se hva som viser seg da :)

Oi ja da får vi bare vente å se da, sikkert lurt å ikke kjøpe så mye klær enda... selv om det er vanskelig å la være. Vi skal på 3d ul etterhvert, får se hva som viser seg da :)

hehe, var ikke meningen å være gledesdreper her altså.. :o) Som regel stemmer det jo faktisk.. :o) Men jeg har som sagt troa på å se legen an.. hehe :o) Spør om utdanningen hans osv.. 3D ultralyd er kult! Fikk det på første ultralyden vi.. Utrolig moro!! Jeg og mannen min så på skjermen og bare måpa! hehehehe. Gled deg til det...;o)

Det er jo alltid noen som kjenner noe som kjenner noen som har fått vite feil, men når de ser det er gutt så er det rimelig sikkert. Vi har 3D bevis av storebror og vanlig UL bevis for det på lillebror, så jeg handler blått om jeg handler noe nytt:)

Jeg fikk høre at jeg ventet gutt på UL i uke 16, så fikk jeg vite det er en jente på den ordinære UL. Så jeg synes det er vanskelig å stole på. Er det gutt så har jeg masse klær fra nyfødt, siden jeg har en gutt fra før. Men jeg må jo bare stole på UL og kjøpe inn jente klær. 

var på ul i dag og så tydelig at det var en gutt ja...er ikke i tvil...men tror det er vanskeligereom det er en jente.
Men babyene er jo så store nå at trur den skal ligge ganske vanskelig til og det ikke vises :)

Takk for svar allesammen. Det var en erfaren jordmor så jeg tror bare vi må velge å tro på det:) Dessuten så var det ganske tydelig for oss også at det var en gutt. Om det skulle vise seg  å vær jente, får vi bare ta det som det kommer da:) Begge deler er iallefall like velkomne:) Ja vi gleder oss veldig til 3d:) Skal bli utrolig deilig å se:) 

Back
Topp