UL - :) og blæh

Bergie

Glad i forumet
Gikk litt fort detta, så posta før jeg hadde skrevet noe.

Vel da har jeg vært på UL, og det var jo kjempe fantastisk da, men en dritt ting, som egentlig ikke er noe men som er noe for meg ødelegger det litt. Jeg ble satt 6 dager tilbake, så jeg har termin 15. mai istedenfor 9. mai som er mens termin. Jeg har 28 dagers sykluser, som er super regelmessig. Jeg testa positivt kjempe tidlig, det vil si at jeg da testet positivt før jeg nesten var befruktet, noe jeg finner veldig rart.
Jeg gik 12 dager over forrige gang og det var super tungt for meg, og har helt angst for å å gå over igjen og nå har jeg liksom en uke lenger, FØR det er på overtid liksom, var på UL i uke 12 og da stemte min termin helt, men det er tydeligvis bare denne som gjelder!, huff, tar det skikkelig tungt altså, ja, noen sier sikkert det er bare 6 dager, men det er MYE for meg, spes når mensterminen stemte helt sist på forrige unge, så tar liksom ikke feil, veit når befruktningen var, men det teller over hodet ingen ting, det er bare UL som teller... blæ. blir litt frustrert og oppgitt pga det, takk for at dere gidder å lese.

Men så til det spennende og morsomme :)
Vi har en liten prins fra før og nå får vi en liten prinsesse :) det har ikek gåt helt opp for meg, for trodde vi aldri ville få en jente :) (aldri helt sikkert da, men syntes veldig godt) :) så det er vi veldig glade for, untatt vi hadde bare gutta navn klart :P så trenger å finne et jentenavn, men har god tid

Og en ting til, dette ble langt gitt, men fortalte det på jobben i dag da, og de tok det veldig fint, jeg fikk jo fast stilling for 2 uker siden også :) så nå har egentlig alt klaffa, utenom jordmoren som satte med 6 dager tilbake da!

uff, skjønner du syns det er kjipt å bli satt tilbake.. men du kan jo ta en ekstra ul litt senere for å sjekke hvilken termin dato du får da, ellers så er det ikke lov i norge å latt gravide gå mer enn 7dager over termin lenger før de skal på grundig sjekk så viss du går over så ville jeg da evt. krevd å bli satt i gang på overtidskontrollen. jeg hadde aldri tillatt å gå over mer enn 7 dager uten at de hadde hjulpet meg i gang så stå på kravene! ;)

og grattis med jente 

Kjedelig å bli satt tilbake da. skjønner at det er frustrerende. Jeg har alltid blitt satt fram, men denne gangen fikk jeg samme dato på ul som jeg hadde. 

Gratulerer så masse med en prinsesse på vei. Kjenner til følelsen om at det "ikke går ann". Vi venter jente, og har tre gutter fra før, så det går visst. 

Gratulerer med en prinsesse!! :-D
Kjipt å bli satt tilbake, ja. Jeg vil heller ikke gå over!! Du får flytte til Sverige under graviditeten så får du trukket av et par dager automagisk ;) hehe
Er spent på hvor jeg havner selv.. tok el-test så burde ikke være for stort avvik, men er jo ikke godt å si ;)
Lykke til med jakten på et passende jentenavn! :)

Ja det e kjipt å bli satt tilbake....det vart jeg sist

Og gratulere med ei lita snuppe.....kjekt med 1 av kvar

Først av alt: gratulerer så mye med ei lita jente i magen :)

Og så, skjønner deg veldig godt!!! Hørtes nesten ut som min historie dette! Jeg var på tidlig ul i uke 9 - fikk da samme termin som jeg mente! På ordinær ul ble jeg satt tilbake 5 dager. Kjipt. Men jeg fødte en uke før termin sist da, så oppleves nok ikke like kjipt for meg. Håper du slipper å gå så lenge over neste gang!!

Ble satt tilbake 6 dager jeg og, og er svært lite fornøyd med det. Kjemperedd for overtid, men jeg er nok ikke redd på samme måte som deg i og med at dette er mitt første barn. Krysser fingrene for at du slipper overtid i alle fall, og gratulerer med jenta

Takk for hyggelige og støttende ord, skal ta en god samtale med min jordmor, så får vi se... :) God natt snupper...

Back
Topp