UL-kontroll, uke 30 - livmorhalsen krymper!

Hanne79

Elsker forumet
Heisann

Da har jeg vært på ny kontroll med snuppene mine - og ja, legen tror fortsatt det er to jenter der inne. Tvillingene har snudd og vridd på seg flere ganger de siste ukene, men ligger nå i hode og seteleie. Så får vi håpe det holder seg slik fremover - ønsker virkelig å kunne føde vaginalt. Her er målene på jentene, forrige kontrolls målinger (3 uker siden) i parantese.

Tvilling 1
BPD:83, +1 (74, +1)
MAD: 83, +4 (73, +4)
9% over vekstkurven (9% ved forrige kontroll), men godt innenfor normalen. Hodeleie, og estimert til ca 1740 gr. Fin hjerteaksjon og spontane bevegelser. God gjennomstrømning i navlestrengen.

Tvilling 2
BPD: 82, nøyaktig på kurven (72, -1)
MAD: 82, + 3 (69, nøyaktig på kurven)
6% over vekstkurven (-1% ved forrige kontroll), men godt innenfor normalen. Seteleie, og estimert til ca 1690 gr. Fin hjerteaksjon og sponatne bevegelser. God gjennomstrømning i navlestrengen.

Så var det tid for den innvendige ultralyden Livmorhalsen ble målt til 31 mm, noe som ikke er særlig kort i seg selv. Men ved forrige måling var den 45mm Legen syns den hadde krympet litt for mye litt for fort, så hun vil ha meg tilbake om 2 uker. Fikk streng beskjed om å bli flinkere til å ruge og ta kontakt med føden hvis kynnerene øker i intensitet. Måtte le litt da hun sa det med kynnerene, for jeg kan ikke forstå hvordan det kan bli verre. Fortalte henne at det er flere minutter i døgnet med kynnere, enn uten. Så hun ba meg være ekstra obs på evt forandringer så får vi se hva som skjer. Den gode nyheten er at hvis noe skjer nå, så får jeg føde på Haugesund sjukehus, og slipper å dra til Stavanger. Men de får holde seg på plass i hvert fall 4 uker til [;)]Har ikke tenkt å la Fiorelina sladre for meg helt ennå [:)]

Det er så koselig med disse oppdateringene dine[:D] Håper det går bra med alt og at du får føde slik du ønsker.. *klem*

Oioioi, tenk om du får feire jul med jentene dine! så kjekt. Kanskje kjekkest å "ruge" på dem så lenge som mulig, men hvis de er friske og fine blir det sikkert stas ja! [:)]

Koselig å høre fra deg Hanne79..

Jeg beundrer deg for at du er så flink å holde koken enda du har dobbelt så mye som meg å bære på[;)]

*klem*

Back
Topp