UL-kontroll uke 27!

Hanne79

Elsker forumet
Da har jeg vært på kontroll igjen. Som sikkert noen av dere vet, så var jeg på føden for 2 dager siden pga masse kynnere og nedtrykksfølelse. Da var alt foreløpig bra, skulle komme tilbake i dag for ordinær kontroll. Hatt masse kynnere i natt, og grudde meg veldig til UL i dag fordi jeg har kjent så lite liv det siste døgnet. Heldigvis er alt bare bra! Her er målene, forrige mål i parantes.

Tvilling 1
BPD 74 (66)
MAD 73 (64)
VEKT ca 1120gr, 9% over vekstkurve (Men legen sa at han ikke trodde det var så mye. Babyen var nemlig litt urolig under UL, slik at målene ikke var helt nøyaktige.

Tvilling 2
BPD 72 (65)
MAD 69 (60)
VEKT ca 1000 gr, -1% over vekstkurve.

Rikelig med fostervann, god hjerteaksjon og spontane bevegelser hos begge to!

Fikk innvendig UL og livmorhalsen er 4,5 cm og lukket!!! Legen sa at dette var en helt fantastisk lang livmorhals, og at jeg måtte regne med at jeg kom til å få et LANG og godt (?) svangerskap. Med andre ord, ingenting i veien for at de kan komme til termin 9. januar.

De var så fornøyde med kontrollen at jeg ikke behøver å komme tilbake før om 3 uker. Svar på bactus vaginal var ikke kommet, men håper at den ikke viser noe. Kunne ringe på mandag å høre. Så da er det bare til å slå seg til ro med at jeg får lett kynnere, og takke noen der oppe for at de ikke påvirker livmorhalsen.

Klem en VELDIG lettet vordende tvillingmamma[:D]

Det hørtes jo kjempefint ut[:D] Gratulere, håper du bærer beibisan så lenge som mulig[:)]

Så spennende å høre om kontrollene dine!![:D][:D]
Og kjempegodt å høre at alt går bra[:D]

Gurimalla.... Jeg har bare ÈN inni der, og du har 2! Kan ikke helt forestille meg hvordan det føles!!! Dobbelt så mye liv,da? Kanskje ikke, det er jo litt trangere der inne når de er 2.. [8D]

Hørtes kjempe bra ut. Da håper vi de holder seg der inne så lenge de orker.
Klem

Back
Topp