UL (igjen) wooho!:)

julina

Betatt av forumet
Jeg var på en hasteul sist uke pga smerter i magen, men i dag var vi på UL som vi bestilte for lenge siden.
Så gøy! Har jammen sett babyen min to ganger allerede ;)

I dag fikk vi masse bilder, og CD med bilder. Hun gikk gjennom hele babyen, nese, munn, hjerne, mage, fingre, lårbein - ja alt. Og den var jammen helt ferdig utviklet!:) Nå skal den bare legge på seg å bli tykk og stor.
Den hadde fostervann i magesekk og urin i blæren, så den spiser og tisser :)
Strakk på armer og bein, sprika med fingrer og tok seg i ansiktet <3 Nåååh, forelska <3

CRL (fra hodet til rumpe) var 6 cm,
BPO (hodet fra øre til øre) var 21 mm
MAD (magemål) var 18mm

lille vennen <3

På de målene kunne hun si at jeg ikke var 11+6 som er basert på siste mens, men 12+2.
Så hun regna seg ut at termin da ikke er 13.okt, men 10 okt.
Legen min sier 12. okt.
Vell, nå er jeg forvirra. Haha, men hva gjør vell det??
Babyen kommer når den er klar, og det er nå 98% sjangse for at alt går bra videre!:)

Kjønn regnes visst ut fra størrelsen på babyen dersom de ikke kan "se" det, og det er veldig vanskelig så tidelig. Så vi får bare smøre oss med tolmodighet til ordinær UL 16.Mai :):)

Så koselig! :D

Så moro :)

Så kjekt :) Blir spennande på neste UL :P

Oi så spennende :D Gøy da! bare å glede seg og slappe av nå <3

Åh så stas! :D Hvor vondt hadde du ved hastetimen? Jeg har hatt mye smerter idag, men regner med at det bare er ligamentsmerter. Ikke noe blod å se.

Last edited:
Åh så stas! :D Hvor vondt hadde du ved hastetimen? Jeg har hatt mye smerter idag, men regner med at det bare er ligamentsmerter. Ikke noe blod å se.

Vanskelig å beskrive hvor vondt jeg hadde. Men det var akkurat som ekstrem tannverk som gjorde at jeg ikke fikk sove på natta, var sliten og anspendt.
Legen fant ingen ting på prøvene, men konfererte med sykehuset at de ville ha meg inn for at jeg ikke sko bekymre meg. Ble da sykemeldt ut uken.
De fant en stor muskelknute på livmoren, som kan være grunnen til at det er litt vondere når den vokser.

Vanskelig å beskrive hvor vondt jeg hadde. Men det var akkurat som ekstrem tannverk som gjorde at jeg ikke fikk sove på natta, var sliten og anspendt.
Legen fant ingen ting på prøvene, men konfererte med sykehuset at de ville ha meg inn for at jeg ikke sko bekymre meg. Ble da sykemeldt ut uken.
De fant en stor muskelknute på livmoren, som kan være grunnen til at det er litt vondere når den vokser.
Aha, nei så vondt har ikke jeg. Kommer sånne tak som kjennes ut som skikkelig knivstikk eller mensensmerter, men det kommer takvis som sagt, og er ikke konstant.

-Taster fra appen-

Aha, nei så vondt har ikke jeg. Kommer sånne tak som kjennes ut som skikkelig knivstikk eller mensensmerter, men det kommer takvis som sagt, og er ikke konstant.

-Taster fra appen-
Mulig det er noe som tøyer seg og vokser. Du kan jo ta en tlf til legen å høre hva de sier, dersom det gjør veldig vondt.

Mulig det er noe som tøyer seg og vokser. Du kan jo ta en tlf til legen å høre hva de sier, dersom det gjør veldig vondt.
Det er nok bare ligamentsmerter :) Roer meg med det!

så spennende og morro å få masse bilder :)
Hva måtte du betale ved privat ul? :)

sendt fra Note 3 - sengekos

Back
Topp