Ul i uke 7-8

Devine84

Gift med forumet
Marslykke 2016
Jag väntar på att få timme till ultraljud nångång nästa vecka, och då är jag 7+ .

Min fråga är om gynekologen tar invändigt eller utvändigt ultraljud?

Jag har absolut inte lust till att han/hon ska ta invändigt, vill inte att någon ska rota däruppe :p

Innvendig er best så tidlig

Blää :/
känns som att det ändå jag har gjort det sista halvåret är att ligga i den där jäkla stolen för alla möjliga gynekologer/läkare :p

Läste i februari eller Mars forumet att d var någon som tagit utvändig , och hon var lika långt på väg som mig

Sniker fra august :) De tar nok innvendig så tidlig,iallfall frem til uke 12. De ser ting mye bedre på den måten. Noen har gått utvendig så tidlig også,men da er faren større for at de ikke ser det de skal. Flere som også har tatt utvendig så tidlig og fått beskjed om at det ikke er et hjerte som banker,også tar de innvendig og det banker som det skal. Så ville faktisk bedt om innvendig hvis gynekologen prøver seg på noe annet :) Lykke til :)

Kun innvendig til uke 12.

Jeg var i uke 7 sist og de tok utvendig først. Men tok innvendig etterpå siden det ble enklere å gjøre
Mål osv da. Er vanskelig å treffe nøyaktig på utvendig siden det er så lite :) men vi fant fosteret og så
Hjertet slo, på utvendig :)

Min jordmor tar bare utvendig fra uke 10. Før det bør man ta innvendig for å se mest mulig.

Jeg har hatt ul i uke 7 med begge mine jenter utvendig hos jordmor.

På sykehuset jeg hører til tar de kun innvendig til uke 12. Så det varierer nok fra sted til sted og lege til lege, og for ikke å snakke om utstyret de har tilgang på

Tok innvendig ul idag. Det er jo litt ubehagelig, men se det sånn at da ser de mer nøyaktig og du får en mer grundig undersøkelse så tidlig. :)

Tok innvendig ul idag. Det er jo litt ubehagelig, men se det sånn at da ser de mer nøyaktig og du får en mer grundig undersøkelse så tidlig. :)
Grunden till att jag inte har så jätte lust på invändig är att jag inte vill att nånting ska framkalla blödning eller värre..
Vart gravid nu via ivf så måste väl ta ett tidigt ultraljud för och se om allt är där det ska :) annars hade jag inte velat ha tidigare än normalt

Ska fråga han på måndag om vi kan testa utvändigt först :)

Back
Topp