UL i uke 14

Theab

Flørter med forumet
Er det noen som har planer om å reise på ultralyd i uke 14 for å (kanskje) se kjønnet?
Jeg syntes det er så lenge å vente til til ultralyd og jeg vil så gjerne se at alt er bra og vite kjønnet :)
Jeg bor i Larvik og etter det jeg har sjekket ut, så er Tønsberg det eneste stede som tar TUL privat. Men syntes 1500 kr er litt stiv pris.

Jeg er i 12 uke, så har ikke OUL før i slutten av august. ALT for lenge til spør du meg :O

Last edited:
Jeg skal på neste ultralyd når jeg er 15+2. Fastlegen har ultralydutstyr og mente han så kjønnet sist (12+4 om jeg ikke husker helt feil), men jeg ville ikke vite det uten mannen tilstede :) Synes det er veldig betryggende å se lille på ultralyd. Vi betale 1000,- for TUL og etter det har fastlegen min sjekket meg 2 ganger for 250,-. 1500,- er jo mye penger, men verdt betryggelsen føler jeg. Kan jo være noen andre i området ditt som er rimeligere?

Jeg skal på ul på fredag, da er jeg 15+2 :) det er for å se kjønn, å som en premie til meg selv. For at jeg har vært så himla dårlig! Koster en 1000 lapp å ja det er litt mer penger enn hva jeg normalt ville tatt meg råd til. Men jeg føler virkelig jeg fortjener det!

Jeg skal på neste ultralyd når jeg er 15+2. Fastlegen har ultralydutstyr og mente han så kjønnet sist (12+4 om jeg ikke husker helt feil), men jeg ville ikke vite det uten mannen tilstede :) Synes det er veldig betryggende å se lille på ultralyd. Vi betale 1000,- for TUL og etter det har fastlegen min sjekket meg 2 ganger for 250,-. 1500,- er jo mye penger, men verdt betryggelsen føler jeg. Kan jo være noen andre i området ditt som er rimeligere?

Så heldig du er som har en fastlege som tar ultralyd da. Jeg bor i Larvik og etter jeg har søkt litt, så er det bare tønsberg som har UL. Jeg tok ultralyd forrige uke (uke 9) og da var alt bra, så tenkte å kanskje ta en i uke 14 også. Jeg slapp nemlig å betale for den første, for jeg skulle ta celleprøve. Men helt fantastisk når man får vite at alt ser bra ut.

Jeg skal ringe Ullevål i morgen (der jeg skal føde) å høre om mulighet for ekstra ul pga blødning jeg hadde....

Så heldig du er som har en fastlege som tar ultralyd da. Jeg bor i Larvik og etter jeg har søkt litt, så er det bare tønsberg som har UL. Jeg tok ultralyd forrige uke (uke 9) og da var alt bra, så tenkte å kanskje ta en i uke 14 også. Jeg slapp nemlig å betale for den første, for jeg skulle ta celleprøve. Men helt fantastisk når man får vite at alt ser bra ut.
Mener du kan ta på helseparken i Sandefjord for 400,- :)

Har forøvrig selv vært hos kvinnedoktoren i Tønsberg (uke 12+4) og selv om prisen er i overkant stiv så er det vel anvendte penger :) en helt fantastisk opplevelse, og han er veldig dyktig! Er også fra Larvik, og tilbudene her i byen er nok heller dårlig..

Back
Topp