UL i Larvik?

EmmaLou

Forelsket i forumet
Aprillykke 2016
Hei hei,

jeg bor i Lardal kommune og fikk vite 31.12.12 at jeg er gravid (testen visste plussen med en gang). Så var jeg hos fastlegen min 3 dager senere og han sa at jeg er ca. 5 uker på vei og at jeg burde komme tilbake om 4 uker. Han har jo uansett ikke UL så jeg vil jo gjerne ha en henvisning til UL, vil ikke vente så lenge, vil jo se den lille i magen min endelig. Vet noen om et bra sted i Larvik for UL?

Det er første barnet mitt og jeg er jo litt bekymret om alt går bra. Leste at noen hadde UL i uke 6 eller 7 og at de fikk se hjerte til den lille. Jeg kommer opprinelig fra Tyskland og er overhoved ikke kjente med det norske "svangerskapssystemet". Og siden det også er første barnet for samboeren min, kan han ikke heller hjelpe så mye. :-)

Har time hos fastlegen min 04.02. og han skal da endelig ta alle mulige tester og høre om han hører hjertelyden. Er så spent og utålmodig. :bounce

Gratulerer så kjempemasse:) Vet ikke om noen steder i Larvik man kan ta ultralyd, men må jo finnes:) Her var jeg på ultralyd i uke 6 og der banket det lille hjertet <3 er så godt å få en bekreftelse på at alt ser bra ut. Men er ikke vanlig at man får tidlig ultralyd i Norge. Det må være spesielle grunner til det eller så må man betale selv. SPennende med legetime 4.2:)

Takk takk. De stedene bør finnes, ja. ;-) Men hvorfor var du på tidelig ultralyd? Var det en av de spesielle grunner? Eller betalte du den selv? Hvor mye koster en ultralyd egentlig?
Det er veldig spennende, jeg håper bare at legen finner hjertelyden ellers kommer jeg til å bli kjempeurolig. :-)

I larvik tar de Ultralyd på fritzøe brygge hos gynekologene. Fastlegen gir deg nok ikke rekvisisjon til tidlig UL hvis ikke det er noe helt spesielt. Men jeg ville snakket med fastlegen først. Du kan jo evt. ringe til gynekologene selv da

Det eneste jeg ikke forstår er, hvis jeg for eksempel har et svangerskap i egglederen og det er første gang for meg, så blir jo ikke det oppdaget før det er for sent. Det skulle jo egentlig vært minst en kontroll for å være sikker at alt er på plass og som det skal. Det er noe jeg er redd for. :-/ Jeg skal ihvertfall snakke med fastlegen. :-) Håper han forstår det alt litt, forrige gang virket han veldig uhyggelig. :-(

Men takk for tipset for ultralyd i Larvik, det har jeg skrevet opp. :-)

Back
Topp