UL i dag...... Usikker..

Moli16

Glad i forumet
Hei jenter

Jeg var på tidlig ultralyd i dag,bare for at jeg så gjerne vil se et bankende hjerte og for at det skal bli litt mer virkelig for mannen.

Som jeg har skrevet før er min gynekolog som skulle gjøre ultralyden en gammel,trå gubbe. Men han kan jobben sin og jeg føler meg trygg der. I følge mens-beregninger er jeg i dag 6+2. Han var kjapp med å si at det kan jeg minsann ikke være,han kunne ikke engang få fram noe foster (embryo?) på skjermen,han målte fostersekken til 5,7mm. Er det stort/lite? Det var såvidt man så noe som helst på den kornete skjermen hans,lurer på om ikke den hadde behøvd en oppgradering.

I alle fall så skal jeg tilbake om to uker. Om jeg ikke booker hos noen som hat litt mer medfølelse. Men,jeg skjønner ikke helt hvordan man skal regne,jeg vet jo når jeg hadde mens og må regne ut fra det. Men det er klart jeg kan ha hatt eggløsning senere enn hva jeg har regnet med...

Åh,blir så forvirra! Vil egentlig bare høre om noen fler har blitt satt mye tilbake så tidlig eller har noen erfaringer?

Nå angrer jeg litt på at vi gikk dit. Hadde kanskje vært bedre å latt være og sluppet disse bekymringene/usikkerheten. Det jeg er mest redd for er så klart at det et noe feil :(
 
Så tidlig kan man vel ikke flytte på!? Vil tro at det er litt kompetanse og tilfeldigheter hva man ser så tidlig. Håper dere finner roen <3 Man skal vel uansett regne etter mens så lenge det ikke er ivf eller noe :) Klem til deg <3
 
Jeg ble satt tilbake 1+1 når jeg var på tidlig ul, pga hjertet hadde akkurat begynt å slå. Trodde jeg var 6+4 men var 5+3 :) Ville dratt til en annen lege jeg, da. Vil føle meg godt i varetatt å stole på det legen sier :)
 
Jeg har blitt gravid på pergo to ganger nå, fikk beskjed med gyn pol at tidlig ul skal skje 7+1. Med pergo er det en viss sjangse for å bli gravid utenfor livmor, og derfor vil de sjekke det med ul så tidlig som mulig, og de vil sjekke om hjertet banker. Så inntrykket mitt er at det er ikke så lett for de å se stort før man er 7 uker på vei.
 
Ingen erfaring selv, men vet det er mange som ikke har sett noe såpass tidlig. Kan vel ha med vinkel å gjøre, og alder på apparatet som blir brukt osv ettersom jeg har forstått.
 
Takk for svar <3 Han er jo ingen ekspert på tidlig ultralyd. Og når jeg googler ser jeg mange ikke gjør det før uke 8 fordi det kan være vanskelig.

Tror jeg booker en tid på en ultralyd-klinikk,der tar de tidlig uke 8 til 11. Så boker uke 10+2 tror jeg,så har jeg litt å gå på om de setter meg tilbake. Da bør jeg vel hvert fall se at hjertet slår uansett :)

Vil så gjerne ha sett den lille før vi forteller barna :)
 
Jeg var hos legen 7+0 i følge mens, men fikk beskjed om at jeg ikke kunne være mer enn 5 uker i alle fall. Jeg har lang syklus, så dermed sen EL, så da trur jeg det kan stemme.. :) Alt er nok som det skal, du trenger nok ikke bekymre deg <3
 
Jeg var hos legen 7+0 i følge mens, men fikk beskjed om at jeg ikke kunne være mer enn 5 uker i alle fall. Jeg har lang syklus, så dermed sen EL, så da trur jeg det kan stemme.. :) Alt er nok som det skal, du trenger nok ikke bekymre deg <3

Takk<3 Jeg tror også at alt er ok,men ble så satt ut for han var så negativ. Hva fikk du se på ultralyden da?
 
Hei :) Jeg vil bare fortelle deg at første gangen jeg var på tidlig UL så skulle jeg også være 6+3, men det sa gynekologen at jeg ikke var, han mente på jeg ikke kunne være mer enn 5 uker på vei. Jeg fikk se fostersekken og plommesekken, han kunne ikke se noe foster. Jeg var tilbake i dag to uker etterpå, da fikk jeg se ett bankende hjerte og jeg er da 7 uker på vei i dag. I følge mens termin skulle jeg hatt termin den 6 desember, i dag fikk jeg ny termin dato : 16 Desember :) Så for å svare på spørsmålet ditt, ja du kan bli satt tilbake såpass, så tidlig :) Prøv å ikke bekymre deg for mye:) MEN ville vurdert å få time hos noen andre, det er ikke greit å bli såpass satt ut etter en legetime. Klem
 
Takk<3 Jeg tror også at alt er ok,men ble så satt ut for han var så negativ. Hva fikk du se på ultralyden da?
Det skjønner jeg! :) Jeg så ikke noe mer enn den "lommen" i livmora som babyen skal vokse i. Det var utvendig ul da, vet ikke om det har noe å si :p
 
Hei! Vil bare si at jeg var i akkurat samme situasjon som deg! Ifølge mens termin var jeg 6+1 når jeg tok ultralyd. Legen så ikke annet enn fostersekk og plommesekk, og jeg var så bekymret og tenkte med en gang at det var sånn blighted ovum. Fikk beskjed om å ta blodprøver med to dagers mellomrom og så ny ultralyd to uker etter. Legen mente at jeg var kortere på vei, at jeg var i uke 5 og ikke uke 6. Men den maskinen de hadde var drit gammel og dårlig, så det var vanskelig å se noe tydelig. Blodprøvesvarene kom tilbake med gode resultater, og idag var jeg på ny ultralyd; en liten "reke" med bankende hjerte!! ❤️ Jeg gråt av lettelse, så deilig å se at det var liv! Så jeg forstår deg veldig godt, disse to siste ukene har vært ekstrem lange.. Jeg vurderte å bestille time hos en annen gynekolog også, som jeg vet har bedre utstyr :p prøv å ikke bekymre deg så mye, alt er nok bra, og lille bebis vokser som den skal ;)
 
Tusen takk for at dere svarer med varme ord og at dere deler erfaringer <3

Jeg har booket ny tid nå der de bare driver med ultralyd,så håper det blir en bedre opplevelse. Tror jeg da er 9+2,så hvis jeg er kortere har jeg litt å gå på i forhold til å høre hjertet.

Føler meg ikke så urolig egentlig,mest litt forvirret over ukene og irritert på den negative gamle gubben :D

Håper ukene går fort!
 
Ble satt tilbake fra 9+2 til 7+6/8+0. Legen så uansett et bankende hjerte og en plommesekk(mener jeg han sa) på utvendig ul :)
 
Back
Topp