UL i dag *oppdatert kl 14.30*

*Nr2*

Elsker forumet
Skal på UL i dag - og er faktisk kommet til veke 38!! [:)]

Sitter med gullet og et frukost no, som klatra ned fra senga si og kom trippande inn på rommet vårt i dag tidlig, for første gang etter at han fekk ny seng [:D]

Koselig [:)]

OPPDATERING:

Møtte opp til UL, og ho som undersøkte først virka så alvorlig, at eg vart bekymra...
Så tårene begynte å renna litt.. ho tykte målet var MINDRE no enn for to veker sida.. da var det ein anna person som foretok måla.

Ho fann ikkje noke galt, men ho syns det var rart at det var sånn forskjell. Så ho tilkalla ein anna lege - uten å informera han om måla ho fann.

Var litt forskjell det han fann, men han òg meinte at måla var lave i forhold til det dei skulle ha vore. Men det var ikkje unormalt lite- han kom fram til at babyen no er rundt 2800 g. Og alt såg fint ut ellers - fine bevegelsar, gode pusteøvelsar, fin blodtilstrømning osv.

Vart kalla inn til ny UL om ei veka, og ny doppler undersøkelse om to veker.. så får me sjå... fekk beskjed om å ikkje bekymra oss, så da får me prøva å la vera.
Likevel kjenner eg at kroppen ikkje henger heilt sammen med tankane no - vart heilt fjern.. Godt han andre legen som sjekka var meir "frampå" - for ho andre var så stille at eg fekk heilt angst. Men legar er jo forskjellige dei òg, så.. var jo ingenting galt med ho, lika berre ikkje når legar blir "tause"..

Det var iallefall dagens oppdatering fra meg [;)]

Det blir såååååå spennende:-)

Masse lykke til! Oppdater oss senere:-) FIkk en gutt tuslende inn i morges vi og:-)

Takk for det, jenter! [:)]

Nyte ein kopp te + ansiktsmaska mens samb levera gullet i bhg, så blir det ein god dusj, skal ikkje på ul før kl 12 [;)]

Sokkestompen: Ja, det er koselig, sant? Høyrte han var våken før han kom inn, han har fått høg seng, med stige ned, så lurte litt på om han kom til å gå ned sjølv [;)]
Blitt stor gut!! [:D]

ORIGINAL: *Nr2*

Nyte ein kopp te + ansiktsmaska mens samb levera gullet i bhg, så blir det ein god dusj, skal ikkje på ul før kl 12 [;)]

Sokkestompen: Ja, det er koselig, sant? Høyrte han var våken før han kom inn, han har fått høg seng, med stige ned, så lurte litt på om han kom til å gå ned sjølv [;)]

ååååååååå, sååååååååå stor gutt!:-)

Jeg også var våken og lå og hørte på han. Kom tassende inn med smokker og puta si og sa god morgen. Sååååååå deilig. Skulle bare ønske at klokka viste litt mer enn 05:49[;)]

ORIGINAL: sokkestompen

ååååååååå, sååååååååå stor gutt!:-)

Jeg også var våken og lå og hørte på han. Kom tassende inn med smokker og puta si og sa god morgen. Sååååååå deilig. Skulle bare ønske at klokka viste litt mer enn 05:49[;)]

Hehe.. kom inn med smokken her òg - og verdens største glis [;)]
Her viste klokka heldigvis 07.00 [;)]

Høyrte han kjente på badedøra før han kom inn til oss, så ropte på han, og da kom han tuslande.. gode er dei!! [:D]

Ja, fekk stilt litt spørsmål. Men det eg ikkje tenkte på, og eg veit ikkje om dei forklarte heller..
Hvis alt ser bra ut, i forhold til næring osv - er det ein spes grunn til at ho legg så lite på seg da..? Noken som veit?

Er kanskje mest lik meg denna da, eg kan jo eta til eg sprekke uten å legga på meg eit gram... [;)]

Kjente det stakk litt i mammahjertet, vart mykje "tenk hvis" osv - som eg så klart tenkte inni meg mens me var der.. jammen godt det ikkje er så lenge igjen!

Noen babyer er jo mindre enn andre, det er naturlig variasjon :-) for at snittet skal være 3500 gram og det er en hel del firekilos babyer, så må jo en del være mindre også :-) første min var 2890 da hun ble født 12 dager før termin, ingenting galt - hun var bare liten, og nå er hun nesten ti år og en laaang tynn jente. Når de sier alt er i orden så må du bare stole på det, ellers stresser du deg ihjel over noe som mest sannsynlig er ingenting :-)

men da er du jo blitt ordentlig sjekka og de hadde ikke sendt deg hjem hvis de var usikre, men skjønner jo at dere blir det da. Men prøv å ikke vær det!

Gooooooooood klem

Ja, fekk stilt litt spørsmål. Men det eg ikkje tenkte på, og eg veit ikkje om dei forklarte heller..
Hvis alt ser bra ut, i forhold til næring osv - er det ein spes grunn til at ho legg så lite på seg da..? Noken som veit?

Er kanskje mest lik meg denna da, eg kan jo eta til eg sprekke uten å legga på meg eit gram... [;)]

Kjente det stakk litt i mammahjertet, vart mykje "tenk hvis" osv - som eg så klart tenkte inni meg mens me var der.. jammen godt det ikkje er så lenge igjen!

Jeg var på samme sjekk som deg på torsdag, og på ny UL i dag fordi det var lite fostervann, bevegelse og SF målet var lavt...

I dag var jeg i midlertid hos en annen lege enn før helgen, og da hadde baby det veldig fint i magen til tross for grenseverdier med fostervann.
Forrige gang lurte de på om vannet var gått, så ble veldig bekymret for ho da[:(]

I dag spurte vi hvor stor ho var, og da var ho blitt målt, slik at ho plutselig har lagt på seg 300 gram på en skarve helg???

Så da spurte vi om hvor sikre disse målene var.
Da smilte legen lurt til oss og sa at de hadde en feilmargin på pluss/minus ! kilo, fordi de får jo ikke målt lengden!! Haha[8D]

Og nå er hodet festet ¨å da kan det være en grunn til andre SF mål[:)]

Så ikke heng deg opp i vekta på ungen, så lenge alt annet ser bra ut, så er det bare å slappe av som legen sier[:D][:D][:D]

Takk for det [;)]

Ja, han sa òg det at det ikkje alltid vart heilt riktig.
Godt det er fleire som har vore til slike kontrollar, og at det i dei fleste tilfeller ikkje er noke galt med babyen [:)]

Ja, og heldigvis er de flinke til å sjekke en gang for mye også[:)]
Har de snakket om å sette deg i gang da?

Jeg skal tilbake på fredag, de ville ikke sette meg i gang i dag fordi frøkna hadde det fint, og jeg var ikke moden i det hele tatt...
Så kanskje på fredag her[:)] men det er fordi hun har lite fostervann..

Lykke til skal du hvertfall ha[:)]

ORIGINAL: spirelire

Ja, og heldigvis er de flinke til å sjekke en gang for mye også[:)]
Har de snakket om å sette deg i gang da?

Jeg skal tilbake på fredag, de ville ikke sette meg i gang i dag fordi frøkna hadde det fint, og jeg var ikke moden i det hele tatt...
Så kanskje på fredag her[:)] men det er fordi hun har lite fostervann..

Lykke til skal du hvertfall ha[:)]

Nei, eg spurte om det, og dei meinte at det ikkje er nødvendig når ho har det bra.
Men dei ville følga med, og skal inn igjen neste mandag, så da ser me det.

Spennande å sjå om du blir satt i gang da - må ha lykke til du òg! [;)]

Back
Topp