UL i dag - liten jente

Lykke!!!

Elsker forumet
Oktoberskatter 2014
Da har vi vært på ul igjen i dag på vekstestimering. Den viste en frisk, fin og aktiv jente som lå riktig vei:)❤️ men hun er litt liten. Estimert til rett under 3 kg ved termin. Vet det er flere her som har små babyer i magen. Hva er de estimert til å veie ved termin? Vi skal tilbake om 3 uker for å se om hun bare har laget seg en ny vekstkurve, eller om det er noe å være beskymret for....

Sent from my iPhone using BV Forum

Trener du mye? Symyfsemålingen på babyen vår begynte å synke da jeg trente mye. Vi ble derfor henvist til vekstkontroll, men da hadde jeg allerede sluttet å jogge og babyen lå igjen på et normalt symfysemål.

Jeg trener kun et par ganger i uken med fysioterapeut, er ellers aktiv med jenta mi. Men spiser godt - og har endelig begynt å gå godt opp i vekt (9 kilo nå 32 uker). Gynekologen mente det var gener og ikke hvordan jeg levde som gjorde henne liten. Så ut som morkake og navlestrengen fungerte fint også. Har ikke fått svar på rh- prøven enda....håper bare ikke det er det som er problemet. Håper hun bare er liten av natur.

Så bra at alt sto bra til, og er flott at dere får ekstra oppfølgning :) En venninne fikk samme beskjjed, og på den neste estimeringen var babyen helt normalvektig plutselig, så de må ha tatt feil på første. Babyen kom ut med vekt og lengde helt på gjennomsnittet :D

Så bra at alt sto bra til, og er flott at dere får ekstra oppfølgning :) En venninne fikk samme beskjjed, og på den neste estimeringen var babyen helt normalvektig plutselig, så de må ha tatt feil på første. Babyen kom ut med vekt og lengde helt på gjennomsnittet :D
Så bra:) godt å høre. Satse på det samme her:)

Så bra:-) Jeg gikk nesten ikke opp da jeg trente så mye, og derfor begynte kurven å falle nedover. Dette stabiliserte seg da jeg sluttet med joggeturene. Men dersom du går opp i vekt som normalt, så er nok ikke det årsaken. Jordmoren min sier at noen har gener for små barn, mens andre får store. Det er derfor helt normalt å få små barn også:-)

Jeg trener kun et par ganger i uken med fysioterapeut, er ellers aktiv med jenta mi. Men spiser godt - og har endelig begynt å gå godt opp i vekt (9 kilo nå 32 uker). Gynekologen mente det var gener og ikke hvordan jeg levde som gjorde henne liten. Så ut som morkake og navlestrengen fungerte fint også. Har ikke fått svar på rh- prøven enda....håper bare ikke det er det som er problemet. Håper hun bare er liten av natur.

Kan rh- forårsake små barn? Jeg er rhesus minus, men trodde ikke dette ville påvirke størrelsen på barnet.

Kan rh- forårsake små barn? Jeg er rhesus minus, men trodde ikke dette ville påvirke størrelsen på barnet.
Jeg vet egentlig ikke. Men hvis jeg danner antistoffer, og kroppen min angriper blodet til babyen, tenker jeg at hun vil ha problemer med å vokse som normalt. Men vet ikke.

Min nr 1 var 2940g, nr 2 var 3180g og nr 3 kommer til å bli større...! Jeg har hatt samme startvekt i alle svangerskapene, lagt på meg like mye og trent like mye.

Min nr 1 var 2940g, nr 2 var 3180g og nr 3 kommer til å bli større...! Jeg har hatt samme startvekt i alle svangerskapene, lagt på meg like mye og trent like mye.
Godt å høre at andre har fått friske små:)
Min første var 3580g, så syns det er ekstra rart at Nr to skal være så mye mindre....ingen i slekta mi som heller har fått små barn, heller store. Men hun er forhåpentligvis bare ulik på størrelse og ikke noe annet❤️

Back
Topp