UL i dag, fant ikke tegn til liv.

Juni16

Forelsket i forumet
Oktobermirakler 2013
Var virkelig ikke forberedt på dette. Kom til UL timen i dag og spurte om hun mente jeg kom til å få se hjerte i dag. Det mente hun jeg ville. Så når vi var i gang da, så lette og lette hun, men fant ikke tegn til liv. Hun ville liksom ikke si at det ikke så helt bra ut, men prøvde å måle den og snakket om at jeg måtte ta en blodprøve. Så da tok jeg en blodprøve da. Og venter på svar fra den, som skulle komme i kveld. Jeg føler vel egentlig på meg at hun ikke hadde mye håp for oss, men at hun ikke ville si det rett ut. Men hva er egentlig sjansen for at det skal gå bra når hun ikke finner tegn til liv 6+5? Hjertet skulle vel banket for en uke siden, og hun burde vel sett det om det banket?

Det skal være mulig å se liv fra uke 5+3 iflg min gynekolog.... Er du HELT sikker på at du er så langt som 6+5?

Sender en klem uansett.....

Jeg er ganske sikker på det. Hadde positiv eggløsningstest og eggløsning 19 januar, stabil syklus og siste mens, første dag 6 januar. Så kan ikke være veldig way-off i hvertfall... :-(

Uff..... Jeg sender deg en varm klem, og klamrer meg til håpet sammen med deg!! Har jo skjedd før at UL har tatt "feil".

Gynekologen jeg skal til neste uke sier de vanligvis ikke tar tidlig ultralyd før uke 7, siden det ofte er vanskelig å se noe før da. Så virker som det er delte meninger om dette, eller?

Sender en klem uansett, må være ille å gå slik i uvitenhet etter en slik UL og at gynekologen virket så usikker!

Sniker litt her jeg:)

Jeg var på ultralyd rundt samme tid som deg (om ikke litt senere og) med min forrige, pga. blødninger. Da kunne hun ikke se hjerteslag. Måtte tilbake i uke 9. Da så vi et hjerte som slo. Nå ligger han her ved siden av meg;)

Så kan være for tidlig, kommer ann på utstyr og alt.

Jeg var helt sikker på at jeg kjente eggløsning nyttårsaften/1.januar, men måling av foster sa at foster var utviklet 6 dager senere. Jeg tror da på teorien om at noen spirer kan gå i dvale i starten..
Hadde samme resultat ved første sv.skap også, satt tilbake ei uke fra menstermin, stemte også ved OUL senere ;)
Jeg ville ikke sagt at alt håp er ute enda, veldig tidlig ul dette, om du får en til kan det godt være du får se bankende hjerte :)
Krysser fingrene for deg hvertfall :)

Det blir en lang dag dette kjenner jeg, før jeg får svar på prøven i kveld. Kanskje en lang uke også hvis prøven ikke forteller meg noe. Gyn var nok bare tilbakeholden med å gi meg dødsdommen før det er endelig avklart evt. Men jeg så hva hun skrev i journalen før jeg gikk ut av rommet. Der stod det. " 6+5 IKKE tegn til liv hos foster" Jeg kjente klumpen i halsen tvinge seg over meg, og jeg strevde skikkelig for ikke å slippe løs alt før jeg var trygt ute på gata igjen. Det hjelper veldig at dere forteller om egne opplevelser som har gått bra. Tusen takk for det :-) Da føler jeg med en gang at mitt lille håp ikke er fullstendig på jordet urealistisk. Selv om jeg ikke helt har troa... Jeg vil bare sånn at den skal leve!

åh, tuuusen takk! Håpet bygger seg sakte opp her nå :-) Men hcg prøven i kveld vil vel si meg en del også... Det som topper bekymringene akkurat nå er at jeg nesten ikke har symptomer lengere heller :-( Æsj altså!

Var virkelig ikke forberedt på dette. Kom til UL timen i dag og spurte om hun mente jeg kom til å få se hjerte i dag. Det mente hun jeg ville. Så når vi var i gang da, så lette og lette hun, men fant ikke tegn til liv. Hun ville liksom ikke si at det ikke så helt bra ut, men prøvde å måle den og snakket om at jeg måtte ta en blodprøve. Så da tok jeg en blodprøve da. Og venter på svar fra den, som skulle komme i kveld. Jeg føler vel egentlig på meg at hun ikke hadde mye håp for oss, men at hun ikke ville si det rett ut. Men hva er egentlig sjansen for at det skal gå bra når hun ikke finner tegn til liv 6+5? Hjertet skulle vel banket for en uke siden, og hun burde vel sett det om det banket?

Så leit Milly1!

Fingers crossed for deg.

krysser fingrene for at det bare var for tidlig... Klem til deg

åh, tuuusen takk! Håpet bygger seg sakte opp her nå :) Men hcg prøven i kveld vil vel si meg en del også... Det som topper bekymringene akkurat nå er at jeg nesten ikke har symptomer lengere heller :-( Æsj altså!

Hvordan måler du hcg selv??

Sniker litt.
Jeg var ca 6 uker på vei når vi hadde første ul og fant ikke tegn til liv da.
Tok 2 hcg blodprøver som hadde god stigning og sitter med ei nydelig jente nå :-)
Er nok ikke alltid man kan se det så tidlig så ikke ta sorgene på forskudd

åh, tuuusen takk! Håpet bygger seg sakte opp her nå :-) Men hcg prøven i kveld vil vel si meg en del også... Det som topper bekymringene akkurat nå er at jeg nesten ikke har symptomer lengere heller :-( Æsj altså!
Hcg prøven vil desverre ikke si deg stort før du har tatt to stk med et par dager imellom. Vet så godt hvordan du har det, helt forferdelig og ikke vite. Da jeg var på tilig ul den gangen sa jordmor til meg at det var helt normalt og ikke se hjerteslag så tidlig.
Krysser fingrer for deg og sniker meg ut igjen:)

Krysser fingre for at det rett og slett bare var for tidlig.
Sender deg en stor klem og håper at prøvene er fine og stigende ;)

Tusen takk allesammen. Dere er greie altså :) jeg tenkte at om hcgen var ganske lav alt nå så sier vel det litt. Men må vel vente en uke på nye blodprøver og ja..

Jeg var på tidlig Ul i det jeg trodde var uke 7, men ble satt tilbake 1 uke. Så det er absolutt mulig at det bare var alt for tidlig til å se hjertet. Ønsker deg lykke til og håper på det beste :)

Back
Topp