UL i dag 5.januar :)

Kaktus_86

Elsker forumet
Da var endelig dagen kommet! Var SÅ spent! :) 
Legen som tok ultralyden var ikke akkurat flink med mennesker.Hun viste null interesse og hadde null sosial intelligens. Så opplevelsen ble egentlig ikke så fin desverre.... Håper virkelig vi ikke skal ha mer med henne å gjøre :/ 

MEN alt sto bra til med den lille :) Fikk omtrent samme termin som jeg trodde selv, bare 1 dag tidligere. 3.juni. Og han viste villig frem at han er en liten gutt :) <3 Dette er SÅ spennende! Jeg har ikke hatt noe med guttebabyer å gjøre, så ALT blir helt nytt. Må omstille hodet til blått istedet for rosa ;) Gleder meg sånn til å kjøpe klær og ordne barnerommet <3 

Så trist hun ikke var noe hyggelig! Men så FLOTTalt sto bra til med den lille prinsen! Har selv to små gutter, og det er herlig å være guttemamma altså :) GRATULERER med vel overstått ul og frisk og fin gutt i magen :)

Så dumt at dere ikke var fornøyde med legen da, det ødelegger jo litt av opplevelsen :( Men gratulerer så mye med en frisk og fin gutt i magen :)

uff, utrolig kjedelig å komme til sånne leger! Opplevelsen blir ikke den samme nei :/
Meen, utrolig bra at alt sto bra til med den lille gutten daemoticon
Det er supert å være guttemamma;)

Så bra at alt så fint ut, gratulerer med en liten gutt

Kan skrive under på at det er supert å være guttemamma! ;) Så mye enklere enn jenter i forhold til underluvsvask feks ;) Bra at alt ser fint ut med ham :)

Blir supert å bli guttemamma :D Gleder meg masse! Og håper det er mange å dele erfaringer med når vi kommer så langt!! 

Blir liksom ikke overrasket når jeg treffe sånne leger lenger. Føler det er kun et fåtall som faktisk ble lege fordi de liker mennesker. Så det er jo ekstra koselig når man først treffer på noen som er flinke med folk da :) Kommer hun der inn når jeg skal føde så får hun nok beskjed om å hente inn noen andre! :p

Hei. Idag var vi også på ultralyd. Jeg var veldig fornøyd med ho som gjorde det, fortalte og var veldig flink. Jeg har termin 5juni, og vi venter også en gutt. Dette blir vår første så er veldig spente :)
Jeg er fra Tønsberg, men bor for tiden i Trondheim. 

Håper du får en hyggeligere lege neste gang, eller så får vi bare håpe hun hadde en dårlig dag :) Jeg kan også skrive under på at det er supert å være guttemamma:)
Gratulerer så mye med en fin liten gutt i magen:)

Så bra at dere var fornøyd :) Da var det nok ikke samma dama vi var hos! Bor i Trondheim vi også! Og dette er vår første lille :) Spennende tid! Bare to dager mellom vår termin da. 

Så gøy med en liten gutt da :)
Men kjedelig når UL opplevelsen ikke blir bra. Tror dette med ul er så rutine for mange at de glemmer hvor spennende denne opplevelsen er for mor og far :(

Så moro at det er flere fra samme området:)
Jobber du el studerer du?

Her er vi igang med oppussing av senga til lillegutt. Har en seng som pappaen min brukte når han var liten, og som jeg har brukt. Syns det er moro  kunne pusse den opp å bruke sånt om igjen, den er faktisk 56år nå:) 

linda_b skrev:

Her er vi igang med oppussing av senga til lillegutt. Har en seng som pappaen min brukte når han var liten, og som jeg har brukt. Syns det er moro  kunne pusse den opp å bruke sånt om igjen, den er faktisk 56år nå:) 

Jeg studerer 75% (grunnskolelærer) og jobber deltid ved siden av. Travle dager ;) Hva med deg? Vi har omtrent ikke fått begynt å tenke babyutstyr... Det er utrolig travelt å være to studenter og skal jobbe nok til å spare og tjene opp rettigheter til sommern :/ I tillegg skal begge ut i praksis snart. Hehe. Men det blir vel tid etter hvert :) Moro å bruke gamle møbler ja! Så koselig :) 

Kaktus_86 skrev:

linda_b skrev:

Jeg studerer 75% (grunnskolelærer) og jobber deltid ved siden av. Travle dager ;) Hva med deg? Vi har omtrent ikke fått begynt å tenke babyutstyr... Det er utrolig travelt å være to studenter og skal jobbe nok til å spare og tjene opp rettigheter til sommern :/ I tillegg skal begge ut i praksis snart. Hehe. Men det blir vel tid etter hvert :) Moro å bruke gamle møbler ja! Så koselig :) 

Ja, da skjønner jeg at tida flyr fort. Jeg er frisør, men har vært sykemeldt siden jeg var 7uker på vei. Formen er bedre nå enn tidligere, men spiser ikke så mye før seint på ettermiddagen, så har ikke så høyt energinivå enda. 
Har ikke kjøpt inn no klær el no sånt enda, men blir vel kanskje litt fremover når vi vet at det er en gutt. Har kjøpt bilsete, fordi den vi ville ha var på tilbud :P Må passe på sånt, for alt blir fort dyrt hvis man må kjøper alt samtidig. 
Hvordan har formen din vært?

Kaktus_86 skrev:

linda_b skrev:

Flere fra Trondheim ja.

Håper virkelig ikke jeg treffer på ho legen du hadde når jeg skal på ultralyd da.. Så spennende med en liten gutt!! =D

Jeg og samboeren er også begge studenter og venter vårt første barn. Jeg går 2. året på Barnevernspedagog og han går 1. året på Master i Elektronikk. Jeg jobber i tillegg deltid og samboeren er på jakt etter deltidsjobb selv. 

Hvordan er det med dette å tjene opp rettigheter til sommeren? 
Er litt usikker på hvordan det fungerer når man er student?
Utgjør de pengene man tjener dette halvåret i 2012 noe når man går ut i svangerskapspermisjon? Har prøvd å lese på det, men syns ikke det er så let å forstå seg på.

linda_b skrev:

Kaktus_86 skrev:

linda_b skrev:

Ja, da skjønner jeg at tida flyr fort. Jeg er frisør, men har vært sykemeldt siden jeg var 7uker på vei. Formen er bedre nå enn tidligere, men spiser ikke så mye før seint på ettermiddagen, så har ikke så høyt energinivå enda. 
Har ikke kjøpt inn no klær el no sånt enda, men blir vel kanskje litt fremover når vi vet at det er en gutt. Har kjøpt bilsete, fordi den vi ville ha var på tilbud :P Må passe på sånt, for alt blir fort dyrt hvis man må kjøper alt samtidig. 

Oi såpass ja. Ventetiden blir vel litt lang når man går sykemeldt eller? Bra at du får tid til å hvile da slik at formen kommer seg :) Ja, viktig å passe på å kjøpe på tilbud. Selv skal jeg følge med på finn fremover. Tror jeg har bestemt meg for barnevogn hvertfall :) Litt usikker på om vi skal ha bilstol i og med at vi ikke har bil. Men vi kommer til å være en del hos besteforeldrene og da er det greit å ha..

Formen min har egentlig vært helt super! Har ikke kasta opp eller hatt noen store plager. HAr vært mye trøtt da, men det har heldigvis kommet seg. Nå begynner ryggen og bekkenet og krangle da, så jeg er nok heldig om jeg kommer meg over den travleste perioden her uten sykemelding. 

MaryLou skrev:

Kaktus_86 skrev:

linda_b skrev:

Flere fra Trondheim ja.

Håper virkelig ikke jeg treffer på ho legen du hadde når jeg skal på ultralyd da.. Så spennende med en liten gutt!! =D

Jeg og samboeren er også begge studenter og venter vårt første barn. Jeg går 2. året på Barnevernspedagog og han går 1. året på Master i Elektronikk. Jeg jobber i tillegg deltid og samboeren er på jakt etter deltidsjobb selv. 

Hvordan er det med dette å tjene opp rettigheter til sommeren? 
Er litt usikker på hvordan det fungerer når man er student?
Utgjør de pengene man tjener dette halvåret i 2012 noe når man går ut i svangerskapspermisjon? Har prøvd å lese på det, men syns ikke det er så let å forstå seg på.

Nei huff, får håpe du får ei anna ei! Må uansett ha lykke til på ultralyd da :) Vil dere vite hva det blir eller? Oi, da er dere i ganske samme situasjon som oss da! :) Er litt deilig at han er student når jeg går hjemme synes jeg. Er mer fleksibelt m.t.p tid :) Men ikke med penger... så bra at han er ferdig neste vår! Som student får du permisjon fra studiet og all støtte det året er stipend og ikke lån. Lånekassen krever ikke at du tar noen eksamener det året, men man kan gjøre det. I.f.t foreldrepenger så er all pensjonsgivende inntekt (lønn, feriepenger, sykepenger, dagpenger, foreldrepenger) med på å øke grunnlaget ditt. Man må ha hatt en form for inntekt i 6 av 10 siste mnd). De ser på hva som er mest gunstig av hva man tjener når man går ut i permisjon og gjennomsnittlig inntekt de 3 siste årene. Synes denne linken er veldig oversiktlig: http://www.nav.no/Familie/Svangerskap%2C+f%C3%B8dsel+og+adopsjon/Foreldrepenger+ved+f%C3%B8dsel 

Håper det hjalp :) Tenker du å fortsette studiene, eller tar du et år fri? 

Kaktus_86 skrev:
Nei huff, får håpe du får ei anna ei! Må uansett ha lykke til på ultralyd da :) Vil dere vite hva det blir eller? Oi, da er dere i ganske samme situasjon som oss da! :) Er litt deilig at han er student når jeg går hjemme synes jeg. Er mer fleksibelt m.t.p tid :) Men ikke med penger... så bra at han er ferdig neste vår! Som student får du permisjon fra studiet og all støtte det året er stipend og ikke lån. Lånekassen krever ikke at du tar noen eksamener det året, men man kan gjøre det. I.f.t foreldrepenger så er all pensjonsgivende inntekt (lønn, feriepenger, sykepenger, dagpenger, foreldrepenger) med på å øke grunnlaget ditt. Man må ha hatt en form for inntekt i 6 av 10 siste mnd). De ser på hva som er mest gunstig av hva man tjener når man går ut i permisjon og gjennomsnittlig inntekt de 3 siste årene. Synes denne linken er veldig oversiktlig: http://www.nav.no/Familie/Svangerskap%2C+f%C3%B8dsel+og+adopsjon/Foreldrepenger+ved+f%C3%B8dsel 

Ja.. vi vil veldig gjerne vite kjønnet. Mitt første innstinkt var at det blir ei jente, men alle andre tror det blir gutt... så vi får se... hehe! Vi skal i slutten av januar vi.

Jeg blir hjemme til neste år. Tror ikke jeg klarer å samle hodet/fokusere på skole, eller ha energi, eller ville ha lyst til å dra fra ungen det første året. Og helt enig med deg at det er godt at samboeren er student det første året. Så får også far litt mer tid med den lille (enn om han ville ha gjort om han var i fast vanlig jobb) - men det skal bli godt til neste år økonomisk sett da.. hehe!

Det med lånekassen visste jeg =)
Det er alt det andre som forvirrer meg. Jeg føler jeg ikke aner hvor mye penger jeg har krav på og fra hvor. Hvor, når og hvordan jeg skal/bør ta kontakt.
Meen.. jeg regner med at all slik info vil falle seg på plass i god tid før ungen kommer (av lege/jordmor, kjentfolk, forum osv). Takk for fin link!

Var det planlagt å bli gravide nå under studiet for deres del?
For oss var det det! Syns det var et flott tidspunkt. Vi er i vår beste alder og økonomisk virker det ikke som det skal bli noe stress.

MaryLou skrev:

Kaktus_86 skrev:

Ja.. vi vil veldig gjerne vite kjønnet. Mitt første innstinkt var at det blir ei jente, men alle andre tror det blir gutt... så vi får se... hehe! Vi skal i slutten av januar vi.

Jeg blir hjemme til neste år. Tror ikke jeg klarer å samle hodet/fokusere på skole, eller ha energi, eller ville ha lyst til å dra fra ungen det første året. Og helt enig med deg at det er godt at samboeren er student det første året. Så får også far litt mer tid med den lille (enn om han ville ha gjort om han var i fast vanlig jobb) - men det skal bli godt til neste år økonomisk sett da.. hehe!

Det med lånekassen visste jeg =)
Det er alt det andre som forvirrer meg. Jeg føler jeg ikke aner hvor mye penger jeg har krav på og fra hvor. Hvor, når og hvordan jeg skal/bør ta kontakt.
Meen.. jeg regner med at all slik info vil falle seg på plass i god tid før ungen kommer (av lege/jordmor, kjentfolk, forum osv). Takk for fin link!

Var det planlagt å bli gravide nå under studiet for deres del?
For oss var det det! Syns det var et flott tidspunkt. Vi er i vår beste alder og økonomisk virker det ikke som det skal bli noe stress.

Ja, vi følte oss klar for barn og så ikke situasjonen som noe problem. Begge har deltidsjobber og mitt studie er veldig fleksibelt (undervisning er over internett). Jeg kommer til å prøve å fortsette studiet, men dersom det går utover kosen med babyen så dropper jeg det :) Men ser for meg det blir godt å ha noe eget å drive med også :) Og ikke minst så kommer jeg videre. Har allerede studert en evighet, og har endelig begynt på det jeg virkelig vil. Så gleder meg til å bli ferdig også!

Kaktus_86 skrev:

linda_b skrev:

Kaktus_86 skrev:

linda_b skrev:

Oi såpass ja. Ventetiden blir vel litt lang når man går sykemeldt eller? Bra at du får tid til å hvile da slik at formen kommer seg :) Ja, viktig å passe på å kjøpe på tilbud. Selv skal jeg følge med på finn fremover. Tror jeg har bestemt meg for barnevogn hvertfall :) Litt usikker på om vi skal ha bilstol i og med at vi ikke har bil. Men vi kommer til å være en del hos besteforeldrene og da er det greit å ha..

Formen min har egentlig vært helt super! Har ikke kasta opp eller hatt noen store plager. HAr vært mye trøtt da, men det har heldigvis kommet seg. Nå begynner ryggen og bekkenet og krangle da, så jeg er nok heldig om jeg kommer meg over den travleste perioden her uten sykemelding. 

Tida går sakte ja, men har ikke hatt noe krefter for å kunne dra på jobben heller. Den begynner å bli bedre så regner med jeg begynner å jobbe litt smått etterhvert for å se hvordan det går. Siden jeg er frisør så står jeg hele dagen rett opp og ned, og uten mat i kroppen da, så blir jeg fort svimmel og er da redd jeg skal svime av. kan jo ikke bare sette meg når jeg vil siden jeg jobber med kunder..

Bilsetet fikk vi som tidlig fødselgave fra mammaen min, så det syns jeg var en god idè som en slik gave. Noe trygt til babyen, og som kommer godt i bruk, hvertfall for oss som har bil. Blir gjerne noen kjøreturer hjem til Tønsberg når han er født. 

Hvordan barnevogn har du tenkt på? Syns det er litt vanskelig å velge, men står vel mellom emmaljunga el simo tror jeg. Har ikke kikka så mye i butikker enda, så får ta en tur etterhvert  høre litt om de forskjellige vognene, fins jo så mange forskjellige.

Har dere prøvd å bli gravid lenge el? Passer jo fint å få i juni i forhold til at da har dere begge en lang sommerferie når han er nyfødt :) 

Back
Topp