Vi er født med fri vile så det spiller jo egentlig ingen rolle hva en selv eller andre mener, man må gjøre det en selv mener er rett.
Men det jeg mente var at når en ser på mange av de inleggene som er på div baby forum så er det så mange som sliter i mange år med å bære frem ett barn, og det er så trist.
Også har vi noen tilfeller hvor det er noen som det klaffer på første forsøk for, og så oppdager de på ul at fosteret ikke var frisk så er det bare å velge det bort og prøve igjen til de får en frisk liten krabat.
Men man skal ikke beholde barnet av sympati for naboen, man skal beholde barnet forde det har like rett til å leve som du og jeg har. Kroppen ordner selv opp den, vi trenger ikke helpe til!
Det er jo ikke alltid kroppen ordner opp selv. Ei på det andre terminforumet mitt valgte nettopp å avslutte svangerskapet sitt pga gutten i magen hadde ryggmargsbrokk og livet på utsiden ville rett og slett blitt et helvette på jord. Hun tok ikke det valget for seg selv, eller fordi hun har lyst på friske barn, men fordi det var det beste for den ufødte sønnen hennes.
Og dette var meg...Takk for forklaringen Frk.Careface:)
Jeg hadde tidlig ul i uke 11+6 bare for å se at det var liv i magen, for hadde ingen symptomer på graviditet. Her ble det fortalt at alt var bra med den lille i magen og vi gledet oss til april-12.
Vi så frem til ordinær ul for å få vite hva som gjemte seg i magen, selv om jeg var sikker på at det var en gutt til.
Verden raste sammen den dagen i november da vi fikk vite om at den lille i magen var så syk:( Jeg hadde aldri sett for meg at jeg skulle ta abort, her er alle barna godt planlagt...
Så får man vite at barnet ville hatt det veldig vondt i livet, og kanskje ikke ville overlevd alle operasjonene. I tillegg til å tilbringe all tid på sykehus, så må man tenke på den lidelse man hadde påført barnet ved å la det bli født.
Det valget man tar er så vanskelig og umenneskelig vondt:( Så kjenner at jeg blir dårlig av at bedrevitere som ikke har vært i situasjonen, dømmer oss!
Er ikke sikkert at jeg faller inn i kategorien din:
Også har vi noen tilfeller hvor det er noen som det klaffer på første
forsøk for, og så oppdager de på ul at fosteret ikke var frisk så er det
bare å velge det bort og prøve igjen til de får en frisk liten krabat.
Loke ble til på første forsøk, og vi prøver nå på nestemann. Men det betyr ikke at Loke blir glemt, han er i mitt hjerte for alltid<3 Og jeg vil alltid mangle et barn!!!
Sorry, men måtte bare lette på trykket;)