UL - hvor mange får vite kjønn?

Engi89

Glad i forumet
Nå nærmer det seg ul her i gården (noen uker igjen da), og jeg har veldig lyst til å vite kjønnet. Men vet jo at man ikke alltid får vite det pga barnets stilling. Hvor vanlig er det å få vite kjønnet vs å ikke få vite det på vanlig ul? Og hvor ofte er det de tar feil?

Jeg vil gjerne vite kjønnet hvis han klarer å se det. Men det jeg er mest spent på er om alt ser bra ut med den lille uansett om det er jente eller gutt:))

Tror de er ganske flinke til å se det... De fleste som ikke har fått sett noe pleier å få tilbud om å komme på en ul til her på sykehuset i allefall.. =) Vi fikk gode bilder av kjønnet sist.

De fleste jeg har snakket med har fått vite det, men har hørt om flere som ikke har fått vite det og ;-) Her på sykehuset får man ikke komme igjen hvis man ikke får vite kjønnet, er jo ikke det den ultralyden er til! Er jo for å fastslå termin og sjekke at alt er i orden. Sløsing med ressurser å få komme igjen bare for å få vite kjønnet, synes jeg. Hos private får man komme igjen.

Ingen i min omgangskrets har opplevd at de ikke har fått vite kjønnet på ordinær ul, iallefall. Babyen ligger sjelden heeelt i ro, så de endrer jo gjerne stilling inni magen i løpet av timen man er der, så tror sjansen er relativt stor for at du får vite det! Hvis ikke får du bestille deg en privat 3D ul

Vet om en del som ikke har fått se kjønnet også. Men de fleste ser det vel.
Men nå siste året vet jeg om 3 stk som har fått vite feil kjønn. Ei venninne av meg fikk beskjed om jente. Hun kjøpte rosa klær, og masse Hello kitty ting da. Og ut kom det en gutt .

her fikk vi veldig tydelig bevis sist på at det var gutt =)
hvis vi ikke får vite kjønnet nå, så kommer vi nok til å gå på privat 3D-UL rundt uke 28, tenker jeg. kjekt å vite ;)

Back
Topp