Ul har talt for seg

Leit å lese at du mistet. Angående smerter, så opplevde ikke jeg aborten som smertefull, fosteret tilsvarte uke 9,og jeg hadde ikke behov for smertestillende, så det trenger nok ikke å være spesielt smertefullt.
Takk, og takk for svar. Ok, da behøver ikke jeg å være bekymret for at alt ikke er kommer ut. Har ringt sykehuset noen ganger med ulike spørsmål egentlig, og samtidig stilt spørsmål til smerter (har hørt at det er ulike som har svart). Og da har jeg bare fått i svar at jeg må ta major og ikke noe mer om smerter og at det er individuelt.
Men det kommer mer blod når jeg er på do og tisser enn i trusen (i bindet) Er det også normalt og veldig individuelt?
 
Last edited:
Takk, og takk for svar. Ok, da behøver ikke jeg å være bekymret for at alt ikke er kommer ut. Har ringt sykehuset noen ganger med ulike spørsmål egentlig, og samtidig stilt spørsmål til smerter (har hørt at det er ulike som har svart). Og da har jeg bare fått i svar at jeg må ta major og ikke noe mer om smerter og at det er individuelt.
Men det kommer mer blod når jeg er på do og tisser enn i trusen. Er det også normalt og veldig individuelt?
Jeg er jo tråd starter

Å har fått utrolig mye god hjelp
Jeg kan fortelle litt herifra da siden det er veldig ferskt
Jeg satt de 8.30 å fikk ikke noe blødning for etter lang tid , hadde ganske vonde mensen smerter men jeg tok smertestillende flere ganger for jeg orket ikke å ha vondt ...

Blødde en del klumper osv men fortsatt usikker på om fosteret er ute da
Jeg gjorde dette på søndag å nå blør jeg egentlig mere enn de dagene
Nå kan det renne i bindet liksom det gjorde det ikke de andre dagene
 
Jeg er jo tråd starter

Å har fått utrolig mye god hjelp
Jeg kan fortelle litt herifra da siden det er veldig ferskt
Jeg satt de 8.30 å fikk ikke noe blødning for etter lang tid , hadde ganske vonde mensen smerter men jeg tok smertestillende flere ganger for jeg orket ikke å ha vondt ...

Blødde en del klumper osv men fortsatt usikker på om fosteret er ute da
Jeg gjorde dette på søndag å nå blør jeg egentlig mere enn de dagene
Nå kan det renne i bindet liksom det gjorde det ikke de andre dagene
Takk!

Jeg er/var kortere på vei, men fortsatt usikker selv på om alt er ute. Kan jeg spørre deg om du satte inn pillene bak eller i skjeden? Jeg fikk beskjed om å sette bak fordi jeg hadde allerede «mensen»... Ventet i spenning i noen timer på smertene, men ingenting. Har du hatt smerter? Eller kun blødning?
 
Takk!

Jeg er/var kortere på vei, men fortsatt usikker selv på om alt er ute. Kan jeg spørre deg om du satte inn pillene bak eller i skjeden? Jeg fikk beskjed om å sette bak fordi jeg hadde allerede «mensen»... Ventet i spenning i noen timer på smertene, men ingenting. Har du hatt smerter? Eller kun blødning?
Jeg satt den inn i sjeden.. hadde bitte litt brunt men ikke vanlig mensen mengde
Jeg fikk ganske kraftige mensen smerter ja .. men tok piller så jeg skulle slippe det

Har blødd mere frisk blod i dag men kan ikke si jeg har sett noe

Har litt murringer i dag
Men fikk ikke ul for var vist ikke normalt i følge kontor damen til min gyn

Hvordan går det med deg nå?
 
Jeg satt den inn i sjeden.. hadde bitte litt brunt men ikke vanlig mensen mengde
Jeg fikk ganske kraftige mensen smerter ja .. men tok piller så jeg skulle slippe det

Har blødd mere frisk blod i dag men kan ikke si jeg har sett noe

Har litt murringer i dag
Men fikk ikke ul for var vist ikke normalt i følge kontor damen til min gyn

Hvordan går det med deg nå?

Hmm, det er ulik praksis fra sted til sted. En time til ul tar 5-10min så det burde de kunne gi deg. I de fleste tilfellene er det ikke nødvendig, men om du er urolig så spør igjen.
 
Jeg satt den inn i sjeden.. hadde bitte litt brunt men ikke vanlig mensen mengde
Jeg fikk ganske kraftige mensen smerter ja .. men tok piller så jeg skulle slippe det

Har blødd mere frisk blod i dag men kan ikke si jeg har sett noe

Har litt murringer i dag
Men fikk ikke ul for var vist ikke normalt i følge kontor damen til min gyn

Hvordan går det med deg nå?
Hei!

Forstår. Litt mye detalj kanskje, men jeg fikk ut fosteret i går kveld faktisk. Men er som deg i dag; murring i dag. Litt mer smerter i dag enn i går.

Så utrolig rart. Jeg fikk time til ultralyd samtidig og skal tilbake i neste uke. Kanskje kontakte fastlege og høre om du kan få time? De må jo sjekke at alt er bra med deg etter en slik prosess tenker jeg, og det var det de forklarte meg med også.
 
Hei!

Forstår. Litt mye detalj kanskje, men jeg fikk ut fosteret i går kveld faktisk. Men er som deg i dag; murring i dag. Litt mer smerter i dag enn i går.

Så utrolig rart. Jeg fikk time til ultralyd samtidig og skal tilbake i neste uke. Kanskje kontakte fastlege og høre om du kan få time? De må jo sjekke at alt er bra med deg etter en slik prosess tenker jeg, og det var det de forklarte meg med også.
Hvordan merket du at det kom ut ?
 
Hmm
Jeg vet ikke om det er kommet ut.. fikk beskjed om å ikke ta en test før etter 1 mnd
Angående test stod også om i skrivet jeg fikk med meg. Men tviler på at jeg kommer til å ta graviditetstest om en måned når jeg skal på kontroll i neste uke hvor jeg skal ta ultralyd samt sjekke HCG.
 
Hei
Jeg ringte ned men de mente det ikke var nødvendig med ul..
Sykehuset mente også det var unødvendig
Det er samme info som jeg fikk etter at jeg hadde rester ved abort 15 uker på vei. De sa det kom ut med neste mens. Det endte med at jeg tok en privat ultralyd. Dumt at man må betale selv når man er redd for om alt er i orden eller ikke.
 
Liten oppdatering i riktig innlegg
Lille spire vil ikke forlate mor
Så den ligger deg som en geleklump ennå ..
Så da fikk jeg ny kur med piller..

Jeg har ikke noe mere å si akkuratt nå
 
Huff, så leit at det skulle gå så treigt...
Kanskje be om utskraping nå?
Sender en klem [emoji173]️
 
Liten oppdatering i riktig innlegg
Lille spire vil ikke forlate mor
Så den ligger deg som en geleklump ennå ..
Så da fikk jeg ny kur med piller..

Jeg har ikke noe mere å si akkuratt nå

Uff da... Hvordan har det gått? Har du fått time for oppfølging?
 
Da var det visst min tur til å gå gjennom en cytotec-«kur» for MA. Selv om jeg selvfølgelig ikke unner andre slik opplevelse ble jeg glad for å finne denne tråden med mange gode råd og erfaringer fra dere <3
Var på UL i går, skulle vært 7+6, men hadde ikke skjedd utvikling siden 4+2/3.. :(
 
Da var det visst min tur til å gå gjennom en cytotec-«kur» for MA. Selv om jeg selvfølgelig ikke unner andre slik opplevelse ble jeg glad for å finne denne tråden med mange gode råd og erfaringer fra dere <3
Var på UL i går, skulle vært 7+6, men hadde ikke skjedd utvikling siden 4+2/3.. :(

Sender deg en stor klem! [emoji173]️
 
Da var det visst min tur til å gå gjennom en cytotec-«kur» for MA. Selv om jeg selvfølgelig ikke unner andre slik opplevelse ble jeg glad for å finne denne tråden med mange gode råd og erfaringer fra dere <3
Var på UL i går, skulle vært 7+6, men hadde ikke skjedd utvikling siden 4+2/3.. :(

God klem til deg ❤️
 
Back
Topp