UL før syden?

amliv88

Gift med forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Novemberlykke 2016
Hei jenter :)
Jeg er litt i tvil på hva jeg skal gjøre... Er i dag ca 4+1, skal reise tirsdag 2 juli til syden i 2 uker. Egentlig hadde jeg tenkt å gå til lege/jordmor en gang når jeg kom hjem, MEN så har jeg begynt å tenke at det hadde vært fint å visst at ting var ok før vi reiser. Jeg vurderer derfor å forsøke å få en tidlig tidlig UL privat, bare for å se at det er NOE der og at det er inni livmoren og ikke utenfor. Ser for meg ex.u. i syden, lite hyggelig tanke! Men så er jeg veldig redd for at det skal være for tidlig ift hjertebank å sånn. Er ca 5+3 på fredagen og 5+6 på mandagen som er dagene det står mellom før avreise (tror mulig jeg kan ha hatt litt tidligere EL siden testen min var så positiv kun 12 dpo, regner jeg menstermin er jeg 3 dager mer, altså 5+6 på fredagen og 6+2 på mandagen).
Hva ville dere gjort?
Trenger råd fra dere :)

Noen? Bekymret sjel i natten her.. Får søren meg ikke sove.. Ligger å kjenner på mensmurringer og er redd for å begynne å blø :( klarer ikke slappe ordentlig av, utrolig slitsomt..

Termin 27/2-14 med første frø <3

Jeg så hjertet da jeg var rundt 6 i fjor, husker ikke akkurat dagen nå, men det var akkurat rundt 6. +- et par dager. Så, det kan gå an å se så tidlig.
Hvordan har det gått med murringene i natt, har du fått sovet?

Termin 9/2-14 <3
En gutt og en bonusjente f. 07
Innlegg sendt fra appen :)

Er kjipt hvis det er for tidlig å se hjerteslagene, men ellers er det jo fantastisk å få litt ro på turen :) Begynner ikke hjertet å slå 5+2? Ble litt usikker nå :)

Jeg så hjertet da jeg var rundt 6 i fjor, husker ikke akkurat dagen nå, men det var akkurat rundt 6. +- et par dager. Så, det kan gå an å se så tidlig.
Hvordan har det gått med murringene i natt, har du fått sovet?

Termin 9/2-14 <3
En gutt og en bonusjente f. 07
Innlegg sendt fra appen :)
Jo, jeg kjenner egentlig på mensmurringer ganske mye, men mulig det har avtatt litt. Var heldigvis ikke sånn kjempekjempe vondt i natt som det har vært noen andre netter. Ble jo helt panisk i natt og fikk for meg at jeg skulle ta en ny graviditetstest på skikkelig utvanna urin, men den lyste heldigvis mot meg med de to sterkeste strekene jeg har hatt til nå :) jeg tror bare jeg må prøve å roe meg ned, selv om det er vanskelig! Tror jeg tar den ultralyden før jeg reiser, så får jeg litt svar iallefall! :)

Termin 27/2-14 med første frø <3

Jeg ville ringt og snakket med den jordmoren du evt vil bestille hos. Hun kan nok svare på om det vil være for tidlig å se hjertet banke. Det starter jo i midten av uke 5 så du bør kunne se det hvis du venter lengst mulig:)

Termin 9.februar med første frøet:)

Jeg trenger også bekreftelse før ferien, blir bare mer og mer engstelig her.. Hadde bestilt time til UL i uke 13, men nå skal jeg ha meg en time om halvannen uke. Jeg MÅ se at det er liv. Bekymrer meg syk, ikke bra dette :(

Jeg trenger også bekreftelse før ferien, blir bare mer og mer engstelig her.. Hadde bestilt time til UL i uke 13, men nå skal jeg ha meg en time om halvannen uke. Jeg MÅ se at det er liv. Bekymrer meg syk, ikke bra dette :(
Jeg har det helt likt. Går rundt konstant med klump i magen. Er så livredd! Klarer ikke å slappe av i det hele tatt. Jeg MÅ se at det er NOE der. At det skulle klaffe i pp1 for oss er for meg helt uvirkelig, derfor føler jeg det er for godt til å være sant. Føler jeg lever i en drøm og plutselig kommer til å våkne å få mensen som vanlig... Utrolig slitsomt å være så engstelig og redd hele tiden!

Jeg har det helt likt. Går rundt konstant med klump i magen. Er så livredd! Klarer ikke å slappe av i det hele tatt. Jeg MÅ se at det er NOE der. At det skulle klaffe i pp1 for oss er for meg helt uvirkelig, derfor føler jeg det er for godt til å være sant. Føler jeg lever i en drøm og plutselig kommer til å våkne å få mensen som vanlig... Utrolig slitsomt å være så engstelig og redd hele tiden!
Sender deg en stooooor klem!

Termin 11. februar 2014 <3
Taster fra mobilen

Nå har jeg bestilt tidlig ultralyd 1/7, er da ca 6 uker på vei. Spennende! Gleder meg :D

Sniker litt fra juli-13 .jeg og var slik. dette er mitt første barn og er nå 36+1 .. Det kan være du er heldig å får se ett bankende hjerte,men ville ikke anbefalt Ul så tidlig.jeg reiste til usa i uke 5 og kom hjem når jeg var uke 8 . Er glad jeg ventet. vet flere venniner som har vært for tidlig UL før reise,for så å ødelege hele ferien med beskymring for de så ingenting .. men lykke til og håpe du ser ett fint lite foster :)

Sniker litt fra juli-13 .jeg og var slik. dette er mitt første barn og er nå 36+1 .. Det kan være du er heldig å får se ett bankende hjerte,men ville ikke anbefalt Ul så tidlig.jeg reiste til usa i uke 5 og kom hjem når jeg var uke 8 . Er glad jeg ventet. vet flere venniner som har vært for tidlig UL før reise,for så å ødelege hele ferien med beskymring for de så ingenting .. men lykke til og håpe du ser ett fint lite foster :)
Takk for svar og råd! Jeg vet godt at det er litt tidlig, men jeg tror ikke jeg klarer å vente. Ser for meg at jeg kommer til å være full av bekymring om jeg er i syden og ikke vet noe, da føler jeg det er bedre å være å vite noe i alle fall. Selv om jeg ikke får sett hjertebank så får jeg i alle fall sett om det er noe i det hele tatt inni der. Kommer nok til å bli litt bekymret om jeg ikke får se hjertet, men samtidig vet jeg at jeg kommer til å være mer bekymret om jeg ikke tar UL før jeg reiser. Men takk for råd! :)

Back
Topp