Ul etter Thailandstur

cream

Første møte med forumet
Hei kjære jordmødre :)
Jeg har nettopp vært i Thailand i nesten 3 uker. Før jeg reiste var jeg ca 11+4 dager på vei, og ultralyden da var kjempe fin, masse bevegelse! :) Jeg var da ikke over risikotiden for sa, og lurer nå på detfortsatt lever. Vi har enda ikke fortalt det til noen siden jeg gjerne ville hatt en ul først. I dag er jeg 14+2, men ingen har tid før jul. Hva tror dere? Er det trygt og fortelle det ? Jeg er redd for ma, er det noe man merker? Hvilken erfaring har dere med kvinner som har opplevd en missed abortion ? Jeg merker ikke veldig meir magen enda, og bror og kjenne bevegelser er vel litt tidlig? Skal til jordmor i morgen, men har hørt at de ikke bruker ul apparater? Mvh cream

Hei på deg,

og gratulerer med graviditeten :-)
Høres deilig ut med Thailand!

Sansynligheten for at alt er i fineste orden er veldig, veldig stor. Ut av egg som befruktes og fester seg i livmoren er det en veldig liten del som ender som missed abortion.

De som opplever MA har vanligvis ikke så tydelige symptomer, men noen kan så litt økt og farget utflod. Samtidig er det vanlig å ha økt utflod når man er gravid, så det trenger ikke bety noe som helst. Når man er 14 uker på vei har livmoren vokst til litt over symfysen - det er ikke så vanlig å kjenne liv på dette tidspunkt, men noen kan faktisk det, spesielt hvis de har født før.

Du får kjenne godt etter og finne ut om det er rett for dere å fortelle den store nyhet nå i julen...... :-)

Ønsker masse lykke til videre da.

Vennlig hilsen fra jordmor Ragna.

Back
Topp