• Forumet vil være nede på grunn av nødvendig vedlikehold mars 18. juli kl. 00:00 til kl. 02:30.

UL-BPD, MAD, FL

skjønte ikke helt svaret jeg fikk jeg.. mulig jeg er litt dum [8D]

TUL 14/07-10
GA 18/5
Dette er over minsteverdien for FL i forhold til BPD 45 mm
[Vis metode]

TUL betyr vel termin 14/7-10 for det stemmer isåfall

Men hva er GA 18/5??

Og hva betyr det at det er over minsteverdien for FL i forhold til BPD 45 mm??

GA er vel "det ordet jeg ikke kommer på" altså hvor mange uker og dager du er på vei[:)]

ORIGINAL: lillemor87

GA er vel "det ordet jeg ikke kommer på" altså hvor mange uker og dager du er på vei[:)]

hehe, ja det var det jo selvfølgelig [:)] var jo 18+5 den dagen vi var på Ul.. [:)][:)]

ORIGINAL: natta m/julispire

skjønte ikke helt svaret jeg fikk jeg.. mulig jeg er litt dum [8D]

TUL 14/07-10
GA 18/5
Dette er over minsteverdien for FL i forhold til BPD 45 mm
[Vis metode]

TUL betyr vel termin 14/7-10 for det stemmer isåfall

Men hva er GA 18/5??

Og hva betyr det at det er over minsteverdien for FL i forhold til BPD 45 mm??

Gestasjons alder..
Du var 18+5 uker på vei ved den målinga.
Sånn jeg forstår det visteditt mål på FL litt kortere kommet enn BPD.. Men de skriver det litt klønete så er ikke helt sikker på den. Så regner de ut et gjennomsnitt.
Hos meg viste hodemålet 18+0 ved ordinær UL, magemålet 18+2 og lårbeinet 18+4. De endte opp på 18+2.

takk, da ble jeg litt klokere.. gleder meg bare til uke 32 jeg nå, så vi får Ul igjen å sett kor stor jenta vår er blitt!! Så klar for en ny UL, men må da vel klare å vente 5 og ei halv uke til!! *tenke positivt* [8D]

ORIGINAL: natta m/julispire

takk, da ble jeg litt klokere.. gleder meg bare til uke 32 jeg nå, så vi får Ul igjen å sett kor stor jenta vår er blitt!! Så klar for en ny UL, men må da vel klare å vente 5 og ei halv uke til!! *tenke positivt* [8D]

Vi tittet på lille igjen i går vi, og skal titte igjen 1-2 ganger i måneden fra nå.. hihi.. Er begynt på sykehuset nå med oppfølging pga sv.dia. Så blir kontroller der hver uke, og UL på noen av kontrollene. Og så skal det visst registreres fosterlyd 1-2 ganger i uka siste 6 ukene også. Så blir nok nok titting og sjekking her i alle fall..

Men tenk! 5 uker går fort det så får dere titte inn!! Og tenk så nær vi er å ha de små hos oss da! :D

hmm, jeg fikk opp 10% større en gjennomsnittet i uke 25+3. Mens legen har skrevet at dette tilsvarte 7% vekstavik..
uff, ser for meg at denne ungen kommer til å bli svææææær....

Back
Topp